Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Przebudowa odcinka drogi Wrocław-Lubin coraz bliżej. Ma być trasą o ruchu przyspieszonym

Konrad Bałajewicz
Konrad Bałajewicz
DK94 i DK36 po przebudowie będzie mieć w obie strony dwie jezdnie, po dwa pasy ruchu każda
DK94 i DK36 po przebudowie będzie mieć w obie strony dwie jezdnie, po dwa pasy ruchu każda Lucyna Nenow / Polska Press
Podróż z Wrocławia do Zagłębia Miedziowego mocno uczęszczanymi trasami nr 94 i 36 to często droga przez mękę. Wiecznie zatłoczona jezdnia, po jednym pasie w każdą stronę. To ma zmienić się za kilka lat, kiedy odcinek tego ważnego połączenia zostanie przebudowany. GDDKiA otworzyła oferty w przetargu dotyczącego opracowania dokumentacji, wszystkie mieszczą się w wyznaczonej kwocie. Które odcinki zostaną przebudowane? Przeczytajcie poniżej.

Przebudowę drogi krajowej nr 94 i 36 zapowiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk. Inwestycja przewidziana jest w ramach Rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych do 2030 r. (z perspektywą do 2033 r.).

Wygodne połączenie kierowcy zyskają na dwóch odcinkach:

  • 42 km odcinka DK94 Wrocław – Prochowice;
  • 18 km odcinka DK36 Prochowice – Lubin.

Trasa przebiegająca przez cztery powiaty: wrocławski, średzki, legnicki i lubiński ma zyskać cechy drogi o ruchu przyspieszonym (droga klasy GP). Oznacza to, że poza obszarem zabudowanym dopuszczalna prędkość wynosi do 100 km/h. Zostanie rozbudowana do dwóch jezdni, po dwa pasy ruchu każdy. Zaplanowano budowę obwodnic wybranych miejscowości, węzłów, rozbudowę i przebudowę istniejących skrzyżowań, chodników, przejść dla pieszych, zatok autobusowych, dróg rowerowych, oświetlenia, kanałów technologicznych oraz elementów bezpieczeństwa ruchu drogowego.

Tak przebiega rozbudowywany odcinek Wrocław - Lubin
Tak przebiega rozbudowywany odcinek Wrocław - Lubin gov.pl

Program inwestycji obejmuje opracowanie wariantu dla rozbudowy DK94 i DK36 w istniejącym śladzie oraz wariantu rozbudowy z uwzględnieniem przebiegu trasy częściowo po nowym śladzie, omijącym tereny zurbanizowane, cenne przyrodniczo lub korygującym parametry drogi.

Prace przygotowawcze przewidują m.in. opracowanie dokumentacji projektowej w zakresie  studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego i uzyskania decyzji środowiskowej. W tym celu został rozpisany przetarg, do którego zgłosiło się 7 firm. Kwota każdej z nich nie wykracza poza przewidywaną kwotę przeznaczoną na zamówienie – najdroższa oferta to nieco ponad 27,3 mln zł, najtańsza wynosi blisko 19,3 mln zł. Inwestor, czyli Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad na opracowanie studium zamierza przeznaczyć 28 mln zł. Na razie trwa analiza ofert, jednak już teraz z dużym prawdopodobieństwem można stwierdzić, że jedna z nich zostanie wybrana i prace ruszą do przodu.

Wykonawca studium na jego opracowanie i uzyskanie decyzji środowiskowej będzie miał 5 lat. Sama budowa trasy rozpocznie się prawdopodobnie jeszcze przed rokiem 2030 r. i szacunkowo w systemie projektuj i buduj potrwa 6 lat. Termin inwestycji ma być skorelowany z planowaną rozbudową autostrady A4. Koszt przebudowy trasy Wrocław – Lubin to ponad 2,5 mld zł.

Nie przeocz

Zobacz także

Musisz to wiedzieć

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska