Przebudowę drogi krajowej nr 94 i 36 zapowiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk. Inwestycja przewidziana jest w ramach Rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych do 2030 r. (z perspektywą do 2033 r.).
Wygodne połączenie kierowcy zyskają na dwóch odcinkach:
- 42 km odcinka DK94 Wrocław – Prochowice;
- 18 km odcinka DK36 Prochowice – Lubin.
Trasa przebiegająca przez cztery powiaty: wrocławski, średzki, legnicki i lubiński ma zyskać cechy drogi o ruchu przyspieszonym (droga klasy GP). Oznacza to, że poza obszarem zabudowanym dopuszczalna prędkość wynosi do 100 km/h. Zostanie rozbudowana do dwóch jezdni, po dwa pasy ruchu każdy. Zaplanowano budowę obwodnic wybranych miejscowości, węzłów, rozbudowę i przebudowę istniejących skrzyżowań, chodników, przejść dla pieszych, zatok autobusowych, dróg rowerowych, oświetlenia, kanałów technologicznych oraz elementów bezpieczeństwa ruchu drogowego.
Program inwestycji obejmuje opracowanie wariantu dla rozbudowy DK94 i DK36 w istniejącym śladzie oraz wariantu rozbudowy z uwzględnieniem przebiegu trasy częściowo po nowym śladzie, omijącym tereny zurbanizowane, cenne przyrodniczo lub korygującym parametry drogi.
Prace przygotowawcze przewidują m.in. opracowanie dokumentacji projektowej w zakresie studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego i uzyskania decyzji środowiskowej. W tym celu został rozpisany przetarg, do którego zgłosiło się 7 firm. Kwota każdej z nich nie wykracza poza przewidywaną kwotę przeznaczoną na zamówienie – najdroższa oferta to nieco ponad 27,3 mln zł, najtańsza wynosi blisko 19,3 mln zł. Inwestor, czyli Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad na opracowanie studium zamierza przeznaczyć 28 mln zł. Na razie trwa analiza ofert, jednak już teraz z dużym prawdopodobieństwem można stwierdzić, że jedna z nich zostanie wybrana i prace ruszą do przodu.
Wykonawca studium na jego opracowanie i uzyskanie decyzji środowiskowej będzie miał 5 lat. Sama budowa trasy rozpocznie się prawdopodobnie jeszcze przed rokiem 2030 r. i szacunkowo w systemie projektuj i buduj potrwa 6 lat. Termin inwestycji ma być skorelowany z planowaną rozbudową autostrady A4. Koszt przebudowy trasy Wrocław – Lubin to ponad 2,5 mld zł.
Nie przeocz
- Najpiękniejsza wieś na Dolnym Śląsku - Międzygórze, czyli polska Mała Szwajcaria
- Śmiertelny wypadek pod Wrocławiem. Samochód dachował a kierowca wypadł z pojazdu
- Chaos komunikacyjny w centrum miasta. Śmieciarka prawie wpadła do wykopu
- Wypadek i komunikacyjny paraliż na zachodzie miasta. Auto na boku [ZDJĘCIA]
Zobacz także
Musisz to wiedzieć
- Kamienice, dużo zieleni i wielka odbudowa miasta, czyli Wrocław przed i po II WŚ
- Tajemnicze i ohydne "galaretki" w lesie. Niektórzy mówią, że są... z kosmosu
- Działki budowlane z widokiem na las. Oferty z Dolnego Śląska do 150 tys. złotych
- Sprząta miejsca zbrodni. Ma ciężką pracę ale i wielkie serce [ZDJĘCIA 18 +]
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?