Przebudowa Mostów Trzebnickich we Wrocławiu. Zostaną zaprojektowane na nowo

Andrzej Zwoliński
Andrzej Zwoliński
Można rozpocząć projektowanie przebudowy Mostów Trzebnickich we Wrocławiu. ZDiUM
Podpisano umowę z firmą, która zaprojektuje na nowo ważne przeprawy na Odrze we Wrocławiu. Okolicznych mieszkańców, a szczególnie kierowców, czekają spore zmiany w organizacji ruchu. O szczegółach piszemy poniżej.

Wynik przetargu na projekt przebudowy mostów Trzebnickich uprawomocnił się i w środę (31 marca) podpisano umowę z firmą, która praktycznie zaprojektuje je na nowo. Zapowiadane jest między innymi znaczne ich poszerzenie. Mieszkańcy Różanki, Osobowic i Nadodrza muszą przygotować się spore zmiany, bo na czas remontu mosty zostaną zamknięte dla ruchu.

Inwestycję nadzoruje Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta, który niedawno wyłonił wykonawcę projektu „Remontu generalnego mostów Trzebnickich”. W przetargu na opracowanie całej dokumentacji projektowej wystartowało sześć firm. Ostatecznie wybrano ofertę złożoną przez wrocławska firmę PBW Inżynieria, która zaproponowała cenę w wysokości 846 732 złotych. Firma na wykonanie projektu ma teraz 13 miesięcy.

Na Mostach Trzebnickich konieczny jest gruntowny remont wszystkich elementów konstrukcji, czyli: kratownic, podpór, łożysk, izolacji, dylatacji, zabezpieczeń antykorozyjnych, nawierzchni chodników i jezdni. Przyszły wykonawca będzie musiał wymienić całą płytę pomostową i nawierzchnię mostu łącznie z torowiskiem tramwajowym i trakcją. Przewidziano też wymianę oświetlenia. Dodatkowo, prace trzeba będzie skoordynować z projektem remontu sieci gazowej przebiegającej wzdłuż mostów.

ZDiUM zapowiedział, że wybrana firma projektowa ma opracować koncepcję obustronnego poszerzenia mostów o 2,5m - pod kątem budowy ścieżek rowerowych. Rozwiązania w niej przedstawione będą potem analizowane z przedstawicielami Wód Polskich i Miejskim Konserwatorem Zabytków.

Przebudowa mostów ma ruszyć w 2024 roku. ZDiUM zapowiedział, że na czas remontu konieczne będzie wstrzymanie na nich ruchu aut i tramwajów.

Mosty Trzebnickie stanowiące przeprawy przez Starą Odrę i kanał miejski w północnej części Wrocławia, pomiędzy Kleczkowem a Różanką i Karłowicami powstały na początku XX wieku. Ostatni kompleksowy remont mosty przechodziły w latach 80. ubiegłego wieku.

Nauczanie hybrydowe zamiast powrotu do szkół

Wideo

Komentarze 7

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
31 marca, 20:24, Gość:

Ostatnia, w miarę rozsądna przebudowa przeprawy to mosty warszawskie

A co z 3-cim torem na moście kolejowym? Kiedy odbudowa rozebranego po wojnie?

G
Gość

PRIMA APRLIS .....................

T
Tubylec

Hurrrraaaaaa!!!

(...) Zapowiadane jest między innymi znaczne ich poszerzenie (...)

Po kilku zdaniach są szczegóły:

(...) ZDiUM zapowiedział, że wybrana firma projektowa ma opracować koncepcję obustronnego poszerzenia mostów o 2,5m - pod kątem budowy ścieżek rowerowych. (...)

Super! Czy po tych ścieżkach rowerowych będą mogły wydzielonym torowiskiem jechać TRAMWAJE - główny środek transportu mieszkańców Różanki i Karłowic?

😜😜😜
31 marca, 18:33, gość:

I najważniejsze ,żeby była ścieżka rowerowa o szerokości co najmniej 6 metrów....

Niech tylko rowery jeżdżą przez ten most😜

G
Gość

Ostatnia, w miarę rozsądna przebudowa przeprawy to mosty warszawskie

G
Gość
31 marca, 18:33, gość:

I najważniejsze ,żeby była ścieżka rowerowa o szerokości co najmniej 6 metrów....

w każdą stronę.

g
gość

I najważniejsze ,żeby była ścieżka rowerowa o szerokości co najmniej 6 metrów....

Dodaj ogłoszenie