Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Przebudowa i korki na ulicy Rysiej. Co się tam dzieje? [ZDJĘCIA]

Kinga Mierzwiak
Kinga Mierzwiak
Budowa u zbiegu Wejherowskiej i Rysiej
Budowa u zbiegu Wejherowskiej i Rysiej Kinga Czernichowska, Polska Press
"Przy skrzyżowaniu ulic Wejherowskiej i Rysiej rusza kolejna budowa. W czwartek odgrodzono chodnik i zlikwidowano przejście dla pieszych, a wczoraj zajęto cały plac obok budynku z krzywymi oknami na Legnickiej. Kierowcy w godzinach szczytu stoją w korkach. Co tam się dzieje?" - pyta nasza Czytelniczka.

Sprawdzała nasza reporterka, Kinga Czernichowska:

Pracami na pasie ruchu ulicy Rysiej zajmuje się firma Popowice Development, która musi poszerzyć drogę. Musi, bo zgodnie z ustawą o drogach publicznych inwestor zewnętrzny ma obowiązek przebudowy układu drogowego, jeśli wiąże się to z obsługą komunikacyjną jego przedsięwzięcia. Odkąd powstało Legnicka Street, mieszkańców na Popowicach jest więcej, a co za tym idzie, trzeba poszerzyć drogę. Na ulicy Rysiej będą więc trzy pasy ruchu.

- Chodzi też o przebudowę obustronnych chodników wraz ze skrzyżowaniem z ul. Legnicką i skrzyżowanie ul. Rysiej z drogą wewnętrzną obsługującą budynki dewelopera w zakresie wyposażenia krzyżówki w pas do lewoskrętu i przejście dla pieszych z azylem, likwidacji progu zwalniającego wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną związaną z potrzebami zarządzania drogami i ruchu drogowego (odwodnienie, oświetlenie, MKT, sygnalizacja świetlna, przebudowa kolizyjnego uzbrojenia podziemnego) - wylicza Ewa Mazur, rzecznik prasowy Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta.

Przebudowa może potrwać nawet do końca tego roku, a kierowców i pieszych już czekają utrudnienia. Zajęty został chodnik, więc piesi mogą iść tylko i wyłącznie chodnikiem po drugiej stronie ulicy.

Zlikwidowano też jedno przejście dla pieszych (przejście bez sygnalizacji świetlnej, którym mieszkańcy skracali sobie drogę). Teoretycznie mieszkańcy powinni więc iść do przejścia, które jest jakieś sto metrów dalej, ale z przyzwyczajenia, co widać na naszych zdjęciach, dalej przechodzą w tym samym, już niedozwolonym miejscu. Co więcej, w związku z prowadzonymi pracami na Rysiej, droga jest na razie zwężona i tworzą się korki. Utrudnienia dotyczą więc także kierowców.

To jednak nie koniec. Robotnicy zajęli też plac obok. Jak udało nam się dowiedzieć, ten teren należy już jednak nie do Popowice Development, inwestora odpowiedzialnego za Legnicka Street, a do Spółdzielni Mieszkaniowej Popowice. Jakie plany ma spółdzielnia? Próbowaliśmy się skontaktować z jej przedstawicielami. Niestety, nie uzyskaliśmy odpowiedzi. Najprawdopodobniej ma tam powstać parking, ale na oficjalny komunikat w tej sprawie trzeba jeszcze poczekać.

Tramwaje pojadą na Nowy Dwór dopiero w 2023, a budowa trasy może potrwać  nawet trzy lata. W sumie chodzi o 7 kilometrów. Tramwaje i autobusy będą wyruszać z placu Orląt Lwowskich, trasa poprowadzona zostanie w ciągu ulicy Strzegomskiej i Rogowskiej aż na Nowy Dwór. Już teraz prowadzone są intensywnie prace na odcinku od placu Orląt Lwowskich do ulicy Smoleckiej. Właśnie rozpoczynają się roboty przy wiadukcie na Smoleckiej. Zobaczcie zdjęcia - posługujcie się klawiszami strzałek, myszką lub gestami.

Tak powstaje torowisko tramwajowe na Nowy Dwór [ZDJĘCIA]

od 7 lat
Wideo

Pismak przeciwko oszustom, uwaga na Instagram

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska