Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Projekt Plaża 2018. Dolnośląskie atrakcje promowaliśmy nad morzem

red
UMWD
Świnoujście, Kołobrzeg, Ustka, Darłowo, Dziwnów, Łeba, Władysławowo to siedem miejscowości, w których podczas wakacji prezentował się Dolny Śląsk.

Wszystko to w ramach tegorocznego promocyjnego Projektu Plaża organizowanego już po raz kolejny w nadbałtyckich miejscowościach.

Tym razem w nadmorską trasę wraz z biurem promocji Urzędu Marszałkowskiego ruszyło 16 partnerów. Byli wśród nich m.in. Ski Raft z Barda, Kopalnia Nowa Ruda, Muzeum Zabawek z Kudowy-Zdrój, Zamek Czocha, Kłodzko i Twierdza Kłodzka, Szlak Ginących Zawodów z Kudowy-Zdrój, Termy Cieplickie, Zamek Topacz, Zakłady Ceramiczne Bolesławiec czy Zamek Książ i Stara Kopalnia w Wałbrzychu.

W każdy kolejny weekend wakacji na przygotowane stoiska na plażach przybywały tysiące wczasowiczów, by z bliska zapoznać się nie tylko z regionalną ofertą turystyczną czy kulturalną, ale także potencjałem naszego województwa.

− Tegoroczna frekwencja na dolnośląskich stoiskach przeszła nasze najśmielsze oczekiwania. Szacuje się, że w ciągu w sumie 27 dni odwiedziło je ok. 300 tysięcy osób. Tylko w samym Kołobrzegu w jeden weekend z ofertą Dolnego Śląska zapoznało się ponad 20 tys. osób – mówi marszałek województwa Cezary Przybylski.

Jedną z atrakcji prezentowanych podczas Projektu Plaża był symulator jazdy wagonikiem po Kopalni Złota oraz symulator spływu pontonowego po przełomie Bardzkim Nysy Kłodzkiej.

Można też było spróbować swych sił, wypiekając podpłomyki wraz z ekipą z Zamku Czocha czy wziąć udział w warsztatach płukania złota.

Zakład Ceramiczny w Bolesławcu malował swoje słynne wzory tym razem na żywych modelach, których na plaży nie brakowało.

− „Tatuażami” z Bolesławca zainteresowane były głównie dzieci, które pod okiem instruktorów, pomalowane w kwieciste wzory, same również dekorowały makiety wielkich filiżanek. Organizowaliśmy wiele konkursów z nagrodami, do których ustawiały się długie kolejki, bo każdy chciał mieć np. piłkę z logo Dolnego Śląska, a symulatory Kopalni Złota i spływu pontonowego pracowały na pełnych obrotach – wylicza Julia Wach z Wydziału Promocji Urzędu Marszałkowskiego.

Projekt plaża, realizowany wspólnie ze stacją TVN, był również prezentowany w porannych programach tej stacji, m.in. w formie wejść „na żywo”.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska