Progi dla samochodów, by rowerzyści mieli łatwiej. Kierowcy i tak je omijają

Redakcja
Progi mają służyć rowerzystom. Na razie denerwują kierowców
Progi mają służyć rowerzystom. Na razie denerwują kierowców Weronika Skupin
Udostępnij:
W jakim celu zamontowano progi zwalniające na ulicach Nowy Świat i Grodzkiej. Nie ma tam przejść dla pieszych (bez sygnalizacji świetlnej) ani przystanków tramwajowych. Po co zostały więc zamontowane te przeszkody? Wydzielono przy okazji torowisko. Czy to infrastruktura, która ma zwiększać bezpieczeństwo (czyje?), czy tylko utrudniać i tak już niełatwe życie kierowców we Wrocławiu? A może to część osławionej "koncepcji" włodarzy miasta? – pisze do naszej redakcji Czytelnik Przemysław.

Odpowiedzi na jego pytanie szukała reporterka Gazety Wrocławskiej Weronika Skupin.

Przeszkody na ul. Grodzkiej i Nowym Świecie, zamontowano w ubiegłym roku podczas wytyczania dróg rowerowych wzdłuż tych ulic oraz ul. Kazimierza Wielkiego. Powstały przy okazji dużej inwestycji dla rowerzystów.

– Progi zwalniające pojawiły się w tym rejonie w związku z potrzebą ochrony słabszego uczestnika ruchu tj. rowerzysty – wyjaśnia Elżbieta Maciąg z Wydziału Inżynierii Miejskiej urzędu miasta.

Jak tłumaczy, wyniesienia na jezdni powstały, bo we Wrocławskim Budżecie Obywatelskim w 2014 roku wybrano w głosowaniu projekt: "Rowerowy Wrocław - bezpieczne trasy rowerowe w centrum".

– Projekt uzyskał 15 925 głosów. Tam gdzie było to możliwe zostały wydzielone pasy dla rowerów. Na niektórych odcinkach ze względu na małą szerokość jezdni, nie było możliwe wydzielenie wyodrębnionego pasa ruchu dla rowerów, dlatego w tych miejscach, aby zwiększyć bezpieczeństwo rowerzystów, wprowadzono ograniczenie prędkości do 30 km/h. Do wyegzekwowania tego ograniczenia konieczne było zamontowanie progów zwalniających – wyjaśnia Elżbieta Maciąg.

Rowerzysta taki próg (tak zwany wyspowy) ominie bez problemu. Dwuślady muszą zwolnić i dostosować się do znaków. Choć wielu kierowców jest zaskoczonych ograniczeniem prędkości do 30 km/h na jednej z głównych ulic w centrum, prawda jest taka, że nie warto tam łamać przepisów. Szybsza jazda po takim progu może się skończyć urwaniem miski olejowej lub uszkodzeniem zawieszenia. Jednak progi są wykonane w sposób zgodny z przepisami.

Wideo

Komentarze 168

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

p
pieszy na chodniku
to powinny być na chodnikach, aby roweranctwo tam nie szalało. Dla bezpieczeństwa pieszych.
c
cxv
!!!
b
bfv
!!!
r
rtg
!!!
s
serg
Raczki zaciera tylko piąta kolumna prowadząca hybrydową wojne z mieszkańcami!!!
m
mela
To się nadaje do rzecznika praw obywatelskich- dyskryminacja jednego użytkownika drogi wobec drugiego!
g
gosc
Zima jest ich szegolnie malo moze ktos to zauwazyl?
r
rowerzysta
.
w
wrocławianin
.
K
Kierowca
Sensowność lokalizacji progów to jedna sprawa. Odrębną jest sposób ich wykonania - jakoś dziwnie tak jest, że przejazd przez próg z dozwoloną prędkością oznacza istotne ryzyko uszkodzenia samochodu. A przecież tak nie powinno być -> próg powinien gwarantować bezpieczny (dla auta) przejazd z dozwoloną w danym miejscu prędkością. Jaka jest rzeczywistość to każdy kierowca wie - próg jest taki jaki majstrowi wyjdzie - tu niestety przepisy pozwalają na zbyt dużo. P.S. Dobrze, że kadencja dobiega końca.
C
Cwaniak
Zamiast usprawnić przejazd tak żeby samochody sprawnie opuszczały centrum to nie. Głąby inżynierii miejskiej wymyslili kolejną atrakcje na miejskim torze przeszkód. W takim razie należy omijać ta wysepkę jak gówno na chodniku.
z
z zakamarków
gdy będzie ciepło... .((
W
WIRR
organizujemy obywatelskie patrole rowerowe, będziemy sprawdzać trzeźwośc kierowców.
r
rowerzysta wrocławski
walczmy o ograniczenie prędkośći aut w całym mieście d 30 km/h. miasto jest dla ludzi.
K
Komenda Głowna WIR
W pierwszą lutową sobotę ogłaszamy powszechny protest: zbiórka na rowerach o 15 pod pręgierzem. Stamtąd zwarta kolumną przejdziemy dokoła ratusza i dalej Grodzką w stronę Mostu Pokoju. Tam zablokujemy ruch.
Nasze żądania to:
1. progi zwalniające na całej długości ulic: Legnicka, Powstańców, Sobieskiego, Karkonoska, Kosmonautów.
2. pozwolenie na jazdę rowerem po Rynku
3. zwężenie i wydzielenie pasów dla rowerów ulicy Piłsudskiego, od Capitolu do dworca PKP.
Dodaj ogłoszenie