Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Próby obciążeniowe nowego wiaduktu nad ulicą Smolecką we Wrocławiu. W wakacje pojadą tędy tramwaje [ZDJĘCIA]

RP
Nowy wiadukt nad ul. Smolecką we Wrocławiu musi przejść próby obciążeniowe
Nowy wiadukt nad ul. Smolecką we Wrocławiu musi przejść próby obciążeniowe fot. Paweł Relikowski / Polska Press
Dotychczasowa poniemiecka stalowa konstrukcja nad ul. Smolecką została rozebrana. Wiadukt nie spełniał dzisiejszych norm dla przeprowadzenia po nim linii tramwajowej. Trzeba było zbudować nowy.

Przed wojną prowadziła tędy linia kolejowa na Dworzec Marchijski. Stary budynek dworca do dzisiaj stoi na placu Orląt Lwowskich niedaleko Dworca Świebodzkiego.

"Elementy starego wiaduktu, a dokładnie stalowe słupy, które pełniły funkcję podpór, zostały przekazane do Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta. W przyszłości, być może, Zarząd Zieleni Miejskiej wykorzysta je jako element małej architektury w parku przy ulicy Kolejowej" – mówi Krzysztof Świercz z Wrocławskich Inwestycji.

Teraz przez wiadukt został wytyczony fragment budowanej Trasy Autobusowo-Tramwajowej na Nowy Dwór, dlatego konieczna była rozbiórka starego i budowa.

Nowy wiadukt ma rozpiętość przęsła około 21 metrów, a jego konstrukcja pochłonęła 1400 metrów sześciennych betonu. Jest szerszy niż stary, dzięki czemu pojadą nim także rowerzyści i przejdą piesi.

"Zgodnie z przepisami dla obiektów, których rozpiętość przekracza 20 metrów, trzeba wykonać próbne obciążenie. Schematy tej procedury przewidują kilka wersji. Na most wjadą trzy ciężarówki, każda o wadze 30 ton. W trakcie kolejnych pomiarów będą zmieniać swoje położenie tak, aby wywołać ekstremalne obciążenie" – mówi nam Wojciech Kaim kierownik projektu Wrocławskich Inwestycji.

W sumie most zostanie obciążony 90 tonami ładunku i, według założeń konstruktorów, jego przęsło powinno się ugiąć nie więcej niż o 2-3 mm. Pomiary prowadzą specjaliści z Politechniki Wrocławskiej, którzy pod mostem ustawili specjalny sprzęt pomiarowy.

Wiadukt nad ulicą Smolecką to ostatni brakujący fragment TAT-u, a dokładnie, ostatni fragment odcinka pomiędzy placem Orląt Lwowskich i ulicą Złotoryjską, którym już w wakacje pojadą tramwaje z ulicy Legnickiej. Po zmianie trasy na Legnickiej i Placu Jana Pawła II planowane są duże remonty torowisk.

Zobaczcie zdjęcia z prób obciążeniowych wiaduktu nad ul. Smolecką:

Nowy wiadukt nad ul. Smolecką we Wrocławiu musi przejść próby obciążeniowe

Próby obciążeniowe nowego wiaduktu nad ulicą Smolecką we Wro...

od 7 lat
Wideo

Pismak przeciwko oszustom, uwaga na Instagram

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska