PRÓBNY EGZAMIN ÓSMOKLASISTY Z MATEMATYKI 2021
Próbny egzamin ósmoklasisty 2021 trwa od środy. Uczniowie najpierw pisali sprawdzian z języka polskiego. Dziś, w czwartek 18 marca, zadawali egzamin z matematyki.
Próbny egzamin ósmoklasisty z matematyki rozpoczął o godz. 9:00. Uczniowie mieli 100 minut na zmierzenia się z zadaniami.
Próbny egzamin ósmoklasisty z matematyki składa się z 21 zadań. Test ten podzielić można na dwie części - pierwsza to zadania zamknięte, druga - zadania otwarte.
Próbny egzamin ósmoklasisty 2021 Matematyka – zadania
Jakie zadania znaleźli w arkuszach uczniowie zdający próbny egzamin z matematyki? Poniżej znajdziecie arkusze CKE oraz odpowiedzi.
MATEMATYKA – ARKUSZE CKE
Oto arkusze z tegorocznego egzaminu próbnego z matematyki.
Odpowiedzi do egzaminu próbnego ósmoklasity 2021 Matematyka
Zadanie 1. - B
Zadanie 2. - P, P
Zadanie 3. - D
Zadanie 4. - A
Zadanie 5. - C
Zadanie 6. - P, F
Zadanie 7. - D
Zadanie 8. - B, C
Zadanie 9. - A, 3
Zadanie 10. - F, P
Zadanie 11. - P, P
Zadanie 12. - A
Zadanie 13. - P, F
Zadanie 14. - B
Zadanie 15. - C
Zadanie 16. - C=1/7 x
Zadanie 17. - Ula idzie o 6 minut krócej.
Zadanie 18. - W kwiaciarni było 16 białych róż
Zadanie 19. - 66 cm.
Ogólne wymagania egzaminacyjne
I. Sprawność rachunkowa.
1. Wykonywanie nieskomplikowanych obliczeń w pamięci lub w działaniach trudniejszych pisemnie oraz wykorzystanie tych umiejętności w sytuacjach praktycznych.
2. Weryfikowanie i interpretowanie otrzymanych wyników oraz ocena sensowności rozwiązania.
II. Wykorzystanie i tworzenie informacji.
1. Odczytywanie i interpretowanie danych przedstawionych w różnej formie oraz ich przetwarzanie.
2. Interpretowanie i tworzenie tekstów o charakterze matematycznym oraz graficzne przedstawianie danych.
3. Używanie języka matematycznego do opisu rozumowania i uzyskanych wyników.
III. Wykorzystanie i interpretowanie reprezentacji.
1. Używanie prostych, dobrze znanych obiektów matematycznych, interpretowanie pojęć matematycznych i operowanie obiektami matematycznymi.
2. Dobieranie modelu matematycznego do prostej sytuacji oraz budowanie go w różnych kontekstach, także w kontekście praktycznym.
IV. Rozumowanie i argumentacja.
1. Przeprowadzanie prostego rozumowania, podawanie argumentów uzasadniających poprawność rozumowania, rozróżnianie dowodu od przykładu.
2. Dostrzeganie regularności, podobieństw oraz analogii i formułowanie wniosków na ich podstawie.
3. Stosowanie strategii wynikającej z treści zadania, tworzenie strategii rozwiązania problemu, również w rozwiązaniach wieloetapowych oraz w takich, które wymagają umiejętności łączenia wiedzy z różnych działów matematyki
Harmonogram przeprowadzania sprawdzianów ósmoklasity
- 17 marca br. (środa), godz. 9:00 – język polski
- 18 marca br. (czwartek), godz. 9:00 – matematyka
- 19 marca br. (piątek), godz. 9:00 – języki obce nowożytne.
Powrót reprezentacji z Walii. Okęcie i kibice
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?