Prezes lotniska: Przesiadki w Warszawie to fikcja dla pasażerów z Wrocławia

Marcin Torz
Samolot PLL LOT - zdjęcie ilustracyjne
Samolot PLL LOT - zdjęcie ilustracyjne Jaroslaw Jakubczak / Polskapresse
Udostępnij:
Z Dariuszem Kusiem, szefem wrocławskiego lotniska, o najbliższej przyszłości naszego portu i nowych połączeniach rozmawia Marcin Torz

Od wiosny nie polecimy z LOT-em do Monachium i Frankfurtu...
- Niestety. Decyzja LOT-u jest dla nas zaskoczeniem. Ogłaszanie takich cięć na trzy miesiące przed wejściem ich w życie to dowód na arogancję przewoźnika. Trudno nam będzie dojść do porozumienia z innymi liniami, które zdecydowałyby się latać do tych miast. Ale nie jest to niemożliwe. Walczymy, bo nie chcemy zostawić pasażerów na lodzie.

Władze LOT-u namawiają pasażerów do podróży do Warszawy i stamtąd dalej w świat. Okęcie ma być głównym portem przesiadkowym dla wrocławian.To dobry pomysł?
Taki pomysł to kompletna fikcja. LOT chce, abyśmy latali jego maszynami do stolicy i tam przesiadali się na loty międzynarodowe, a jednocześnie nie uruchamia nowych połączeń na trasie Wrocław - Warszawa. Teraz samoloty do stolicy są oblegane, trudno o miejsca. Te kilkaset osób, które latają codziennie LOT-em do Frankfurtu czy Monachium, po prostu nie zmieści się na pokładzie samolotów do Warszawy. Gdyby LOT uruchomił dodatkowo 3-5 lotów codziennie do stolicy, byłabyinna sytuacja.

Skoro aż tyle osób chętnie latało na tych trasach, to chyba nie będzie problemu z nowym operatorem dla tych linii?
Potencjał jest duży. Ale pamiętajmy, że przewoźnicy od przynajmniej kilku tygodni mają już na rozpoczynający się pod koniec marca sezon letni wszystko przygotowane. Wiedzą, gdzie i czym będą latać. Nie da się z dnia na dzień przesunąćsamolotów z jednej destynacji na drugą. Dlatego decyzja LOT-u w takim momencie jest bardzo zła. Mamy badania, z których wynika, że wielu pasażerów latało do Monachium i Frankfurtu po to, aby tam przesiąść się na samoloty do Paryża, Zurychu, Amsterdamu czy Brukseli. Zorganizowanie takich połączeń będzie strzałem w dziesiątkę.

W tym kontekście wiele mówi się o Eurolocie. Czy ta firma mogłaby obsługiwać te połączenia?
Z pewnością tak. Eurolot dysponuje nowymi maszynami, które zabierają na pokład ok. 80 osób. Koszt takiego lotu nie byłby wysoki, a często podróżujący pasażerowie biznesowi na pewno skorzystaliby z oferty. Eurolot mógłby w czasach słabości LOT-u wyrosnąć na naszym rynku na silnego przewoźnika regionalnego, łączącego porty regionalne z głównymi lotniskami dużych metropolii. Myślę, że jest to lukratywny kawałek tortu i dziwię się, że dotąd Eurolot nie otrzymał jednoznacznie zielonego światła na uruchomienie takiego projektu. Uważam,że wcale nie potrzeba oddawać "za darmo" całego bardzo dynamicznie rozwijającego się rynku w portach regionalnych innym przewoźnikom. Liczę na mądre decyzje zarządu i właścicieli Eurolotu. Druga taka okazjanie pojawi się szybko.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polacy posiadają coraz droższe smartfony

Wideo

Komentarze 14

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

n
niecierpliwy
W końcu takiego potencjału jaki w tym mieście stworzył nasz dynamiczny władca nie można zmarnować
L
Leszek Górecki
po raz kolejny okazuje się, że mimo aspiracji Wrocław to prowincjonalne miasto
W
Wrocławianin
To kto kazał debilom z LOTu podpisywać takie debilne kontrakty ? Każda linia powinna pracować na siebie. Mimo wszystko sądze że Wrocławiowi wyjdzie to na dobre bo znajdą się lepsi i tańsi przewoźnicy, bo Wrocław ma świetne położenie, a region jest bardzo chętnie odwiedzany. Dolnoślązacy natomiast nie będą latać z Warszawy bo to się nie opłaca, ani czasowo ani finansowo.
M
Mietek
jeszcze lotów na Księżyc;)))
W
Wroclauer
Jeżeli będą musiał korzystać z innego portu lotniczego z pewnością wybiorę Berlin, Drezno lub Pragę
B
BDL
Pan prezes wypowiada sie, jakby nie znal calej sytuacji, a przeciez jesli pracuje na lotnisku, powinien znac fakty. Samoloty Lotu do Monachium i Frankfurtu byly obslugiwane przez LOT na zasadzie code-share z Lufthansa, co oznacza, ze dowozily pasazerow przesiadajacych sie na rejsy Lufthansy i byly najczesciej rezerwowane jako loty laczone, rejs lotowski z Wroclawia mial wowczas numer LH a nie LO, co oznacza, ze kase za taki rejs zgarnia (w wiekszosci) Lufthansa a nie LOT, mimo ze LOT go operuje. Nic dziwnego, ze takie rejsy nie byly bardzo oplacalne dla LOTu, ktory pracuje nad zmniejszeniem strat i co im sie w tym roku calkiem niezle udaje. Poza tym Lufthansa wprowadzila nowy poranny rejs z Wroclawia do Frankfurtu samolotem 120-miejscowym oraz z Frankfurtu do Wroclawia poznym wieczorem. O tej porze do tej pory latal LOT i trudno, zeby konkurowac z Lufthansa latajac o tych samych porach. Ciekawe, ze pan prezes nie wspomnial o tym dodatkowym rejsie (o ktorym mowil przy innych okazjach), moze dlatego, ze tematem rozmowy mialo byc tym razem "narzekanie", a nie "przechwalanie sie". Dodatkowo rejs popoludniowy Lufthansy do Frankfurtu bedzie operowany wiekszym samolotem - tym tez mozna bylo sie pochwalic, chociazby po to, zeby przedstawic fakty i kompletna sytuacje. Poza tym, od wprowadzenia nowego rozkladu lotow w pazdzierniku tego roku Lutfthansa zmienila czas wylotu swojego wieczornego lotu do Monachium na 2 godziny wczesniej (z okolo godz. 19 na 17.05), a dokladnie o 17.30, czyli zaledwie 25 minut pozniej na tej trasie leci LOT - trudno nie odniesc wrazenia, ze to proba wygryzienia LOTu z tej trasy o tej porze. Jedyne polaczenie, ktore obecnie bedzie brakowac, to poranny rejs do Monachium, wiec bedziemy pana prezesa prosic i dopingowac, zeby skutecznie wywalczyl to polaczenie u Lufthansy, mimo ze nie zostalo juz tak wiele czasu do wprowadznia letniego rozkladu rejsow.
L
Lotnik
Jakieś konkrety? Do jakiej roboty prezes ma się zabrać? I czego wg ciebie nie zrobił? Czy tak tylko sobie popierdujesz?
l
l
DUTKIEWICZ działaj!!!
d
dw
Naucz się człowieku pisać i składać zdania w jakiś logiczny tok bo nie rozumiem co dokładnie masz na myśli. Interpretuję, że po prostu narzekasz bez wiedzy i znajomości poruszanej tematyki. Plujesz jadem dla samego plucia.
:)
No i co w tym złego, że lotnisko na tym zarabia komuszku? :) Chyba o to chodzi w tej zabawie.
W
Wroclawianin
"Wszystkie zagraniczne połączenia LOT-u z Gdańska, Katowic, Krakowa, Poznania czy Wrocławia zostaną zlikwidowane. LOT musi ograniczyć siatkę połączeń ze względu na UNIJNE regulacje dotyczące przewoźników lotniczych, którzy dostali pomoc publiczną....
...Na ograniczeniu siatki połączeń LOT-u z portów regionalnych skorzystają z pewnością inni przewoźnicy: Lufthansa, Wizz Air czy Ryanair. " (wyborcza.biz).
Czy chodzi tu rzeczywiście o ograniczanie monopolu LOT’u – czy też może o wsparcie niemieckiego monopolu Lufthansy?...
Nasze lotnisko w ostatnich latach zwiększało połaczenia o kilkadziesiąt procent rocznie - była to wielka szansa rozwojowa dla naszego regionu ( a nie nabijanie kasy jak ktos tu komentuje). Chyba nie trzeba tłumaczyć jakie znaczenie gospodarcze ma skomunikowanie Wrocławia z największymi lotniskami w Europie? Nie mówiąc już o wygodzie i lotach Wrocławian do każdego zakątka na Świecie bezpośrednio z Wro .... Teraz będziemy się bujać przez wawę? Mnie się to nie podoba – sam nie raz latałem tymi połączeniami.
o
obywatel
Do solidnej roboty panie prezesie czas się w końcu zabrać, a nie narzekać !!!
p
pasażer
Niestety, pomysł aby to Eurolot łączył Wrocław z Frankfurtem i Monachium to także fikcja. Eurolot nie oferuje biletów łączonych, a tylko takie mają sens przy przesiadkach we Frankfurcie i Monachium. Nikt nie kupi osobno biletu Wrocław-Frankfurt, i kolejnego Frankfurt-dowolne miasto, aby nie okazało się, że będzie go to kosztować dwa razy więcej w przypadku opóźnienia lub odwołania lotu przez Eurolot. Poza tym Eurolot w przeszłości nie należał do linii, na której można było polegać. Przykład: najpierw zapowiedzieli loty do Chorwacji, sprzedawali bilety, dwa miesiące później loty odwołali. Naprawdę, wolę już Lufthansę, przynajmniej jakiś standard ta linia trzyma.
E
EUROLOT
O lat brak pomysłów, tylko troska o bieżące nagrody...no i się skończyło.... Trza buło udzielić pomocy publicznej, która spowodowała decyzje UE.
Przejdź na stronę główną Gazeta Wrocławska
Dodaj ogłoszenie