Premier: Autostrada A4 Wrocław - Tarnów będzie miała trzy pasy

Marcin Kruk
Marcin Kruk
Lucyna Nenow / Polska Press
Trzeci pas ruchu będzie dobudowany do autostrady A4. Rozbudowę autostrady na odcinku od Wrocławia do Tarnowa zapowiedział w poniedziałek premier Mateusz Morawiecki.

Podczas konferencji z okazji otwarcia odcinka drogi S61, Via Baltica, przedstawione zostały założenia Rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych 2030. Rząd zamierza na rozbudowę i dobudowanie brakujących odcinków autostrad i dróg ekspresowych przeznaczyć do 2033 roku 291 mld zł. Premier Morawiecki podkreślał, że jest to największy w historii Polski program dotyczący dróg, a sprawna sieć drogowa, jak przekonywał Morawiecki, jest kluczowa dla rozwoju gospodarczego.

- Polska po pandemii będzie rozwijała się jeszcze szybciej, dlatego dobudujemy trzeci pas drogi między Wrocławiem a Tarnowem do autostrady A4 - zapowiedział Mateusz Morawiecki wymieniając szereg inwestycji, które zostaną zrealizowane. Ich łączna długość to 8 tys. kilometrów. Jak dodawał premier, pieniądze na realizację tego programu w 80 procentach to będą środki krajowe.

W styczniu tego roku prezydenci największych dolnośląskich miast przedstawiali swoje propozycje rozbudowy sieci dróg na Dolnym Śląsku. Więcej o tym można przeczytać tutaj:Nowy przebieg autostrady A4. Szefowie największych miast proszą Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad

Autostrada A4 od Wrocławia do Tarnowa ma długość 400 km. Dolnoślązacy poruszający się tą drogą doskonale wiedzą, że dwa pasy autostrady to zdecydowanie za mało. Na dolnośląskim odcinku A4 niemal codziennie dochodzi do poważnych wypadków. Natężenie ruchu sprawia natomiast, że nawet bez groźnych zdarzeń powstają wielokilometrowe korki, a ”drogą szybkiego ruchu” ta trasa bardzo często jest tylko z nazwy.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

iPolitycznie - Fogiel: bon-moty Korwin-Mikkego nie naprawią ekonomii

Komentarze 12

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
Kłamca i złodziej.
A
Agatka
Co po trzech pasach jak na bramkach korki?
G
Gość
A co z zabytkowymi odcinkami dróg na Dolnym Śląsku i zabytkową A-4 z Wrocławia na zachód? Dolny Śląsk, potrzebuje nowych dróg aby się rozwijać. Kiedyś był najbogatszym regionem na świecie, teraz pod okupacją warszawską jest średniakiem.
G
Gość
Pomyśl przed kolejnymi kłamstwami - nie brak trzeciego pasa generuje wielokilometrowe korki a bramki, i nie z tej strony Wrocławia jest najbardziej zapchane a z drugiej.
G
Gość
heh ty Pinokio zaraz kinola będziesz miał dłuższego niż ... nogę :)
G
Gość
Najpierw zróbcie porządną autostradę z Wrocławia do Niemiec, bo tu dzieje się największa patologia na A4, a później myślcie o rozbudowie na wschód. Bramki zaorać i wykopcić po końcu koncesji Stalexport i wdrożyć winiety.
G
Gość
10 sierpnia, 13:15, Gość:

i po jaką cholere ? tylko więcej wypadków będzie może lepiej eliminować z dróg idiotów i ameby umysłowe, a nie budować im nowe pasy

Moim zdaniem, jako idiota powinieneś być pierwszy w kolejce do eliminacji!

a
ank
To lepiej dobudować od razu po 2 pasy w obie strony, czyli po 4 pasy pas awaryjny na przyszły ruch, a nie robić tego co zrobiła PO, skąpiąc kasy.
r
rafka
Stracone pieniądze. Lepiej rozwijać alternatywne szlaki niż dociążać ten. A jeszcze lepiej, przerzucać jak największą część transportu na kolej. Taniej, efektywniej i z możliwością wsparcia UE
G
Gość
Jak codziennie 1 kwietnia...
G
Gość
Pytanie: ile cm wydłużył się nos Pinokiu jak mówił o tym 3 pasie? Pewnie się w przyszłości okaże że miał na myśli że w sumie w obie strony będą 3 pasy ?
***** ***
Haha pislamscy mitomani obiecują 8000 km ekspresówek w ciągu 9 lat a dotychczas (6 lat rządów) zbudowali raptem nieco ponad 1000 km.
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska
Dodaj ogłoszenie