Prawa i obowiązki pieszych i kierowców od czerwca. Zobacz, co się zmieni! [zdjęcia]

Marek Weckwerth
Marek Weckwerth
Do już funkcjonujących nakazów dojdzie ustąpienie pierwszeństwa pieszemu wchodzącemu na przejście, bowiem teraz pieszy zyskuje pierwszeństwo dopiero gdy już jest na jezdni (jak na zdjęciu). Ten obowiązek nie będzie jednak dotyczył motorniczych tramwajów.
Do już funkcjonujących nakazów dojdzie ustąpienie pierwszeństwa pieszemu wchodzącemu na przejście, bowiem teraz pieszy zyskuje pierwszeństwo dopiero gdy już jest na jezdni (jak na zdjęciu). Ten obowiązek nie będzie jednak dotyczył motorniczych tramwajów. Fot. Marek Weckwerth
Udostępnij:
Każdego roku na polskich drogach ginie około 3 tysięcy osób, a w województwie kujawsko- pomorskim około 200. Z tego ok. 30 procent to piesi. Jest szansa, że te statystyki już niedługo nie będą aż tak tragiczne.

Zobacz wideo: Nowa siedziba KMP w Bydgoszczy

Bezpieczeństwo ma się poprawić dlatego, że od czerwca piesi zyskają więcej uprawnień – wzorem państw zachodnich, a także Litwy - uzyskają pierwszeństwo zanim jeszcze wejdą na oznakowane przejście.

Na Zachodzie i na Litwie ginie mniej pieszych

Zdaniem specjalistów z zakresu bezpieczeństwa ruchu drogowego to rozwiązanie trzeba wprowadzić przynajmniej na próbę. Weryfikacja danych da odpowiedź, czy było słuszne. Wydaje się jednak, że tak będzie, skoro na Zachodzie i na Litwie piesi giną, i doznają obrażeń znacznie rzadziej niż w Polsce.

To też może Cię zainteresować

- Znowelizowana ustawa Prawo o ruchu drogowym wprowadza szereg rozwiązań mających na celu poprawę bezpieczeństwa uczestników ruchu drogowego, w tym przede wszystkim pieszych, którzy w zderzeniu z rozpędzonym pojazdem nie mają żadnych szans. Bezpieczeństwo na naszych drogach, w tym niechronionych użytkowników dróg, musi się zwiększyć - zapowiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.

Wideo

Materiał oryginalny: Prawa i obowiązki pieszych i kierowców od czerwca. Zobacz, co się zmieni! [zdjęcia] - Gazeta Pomorska

Komentarze 4

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

y
youtu.be/ufUDQwOA9s8

Mirosław Niewiadomski.

k
kazek

[wulgaryzm]bbb....pisiorki juz na was nie zaglosuje

G
Gość
23 lutego, 19:43, ja mogę stać:

Retoryczne pytania :1- łatwiej zatrzymać 1,5 tony często 10-20 ton czy 80 kg. 2-więcej energii i zanieczyszczenia środowiska powoduje ponowne ruszenie 80 kg. czy 1,5 lub 10-20 ton. 3- korki kilometrowej długości będą oczyszczać powietrze czy truć ???

👍

j
ja mogę stać

Retoryczne pytania :1- łatwiej zatrzymać 1,5 tony często 10-20 ton czy 80 kg. 2-więcej energii i zanieczyszczenia środowiska powoduje ponowne ruszenie 80 kg. czy 1,5 lub 10-20 ton. 3- korki kilometrowej długości będą oczyszczać powietrze czy truć ???

Dodaj ogłoszenie