Pracownicy wrocławskiej KOGENERACJI włączają się w ogólnopolską kampanię PGE „Polskie – kupuję to!”

materiał informacyjny
Kampania społeczna PGE Polskiej Grupy Energetycznej „Polskie – kupuję to!” zachęca Polaków do kupowania krajowych produktów i usług. Akcję zainicjowali pracownicy PGE, a Grupa zdecydowała się ją wesprzeć i nadać jej ogólnopolski wymiar. Do Grupy PGE należy m.in. Zespół Elektrociepłowni Wrocławskich KOGENERACJA S.A., którego pracownicy również aktywnie włączają się w akcję.

Kampanię „Polskie – kupuję to!” cechuje to, że narodziła się z inicjatywy pracowników PGE. W czasie pandemii pracownicy angażowali się w działania wolontariackie, m.in. wspierając infolinię NFZ, otaczając opieką seniorów oraz oddając krew. Jednocześnie wiele polskich firm znalazło się w trudnej sytuacji ekonomicznej. Aby je wesprzeć, pracownicy Grupy PGE, za pośrednictwem wewnętrznych narzędzi komunikacji, zaczęli polecać sobie polskie produkty.

Akcja rozwija się, a pracownicy dzielą się już nie tylko informacjami o produktach, ale także usługach, oraz polecają sobie ciekawe miejsca na weekendy i wakacje w Polsce.

Jeśli chodzi o nasz region, to z pewnością warto polecić miody z dolnośląskich pasiek, biżuterię z lokalnie wydobywanych minerałów – agatów czy ametystów oraz bolesławiecką ceramikę. Chcemy promować nasze lokalne produkty, a także miejsca warte odwiedzenia w całej Grupie Kapitałowej PGE, jak jedyne w swoim rodzaju dolnośląskie sztolnie i jaskinie – mówi Mariusz Michałek, Prezes KOGENERACJI S.A.

Wewnątrz Grupy PGE stworzony został specjalny blog, który ułatwia pracownikom wszystkich spółek wymianę opinii o polskich produktach. W ten sposób powstało miejsce, dzielenia się informacjami oraz wspierania rodzimych producentów, usługodawców, ale także instytucji kultury. Startująca właśnie ogólnopolska kampania społeczna ma na celu rozszerzenie aktywności pracowników poza Grupę PGE.

To, jak duże znaczenie ma wybór krajowych produktów, pokazały badania firmy audytorsko-doradczej. Z jej szacunków wynika, że jeśli kupujemy towary polskich firm, wyprodukowane w naszym kraju, to w Polsce z każdej wydanej złotówki zostaje 79 groszy. Tymczasem przy zakupie towaru importowanego z zagranicy, wytworzonego poza Polską, jest to 24 grosze. Z wyliczeń firmy audytorsko-doradczej wynika także, że gdyby polscy konsumenci zwiększyli zaledwie o 1 proc. zakupy krajowych towarów kosztem importowanych, to w polskiej gospodarce zostawałoby rocznie dodatkowo 6,6 mld zł.

Akcja odbywa się pod honorowym patronatem Ministra Aktywów Państwowych, który od początku koordynuje działania spółek Skarbu Państwa w walce z epidemią i jej skutkami gospodarczymi.

Więcej informacji o akcji Polskie – kupuję to znajdziecie na:

https://polskiekupujeto.pl/

https://www.facebook.com/polskiekupujeto/

Wideo

Dodaj ogłoszenie