Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Poznań stolicą firm rodzinnych

Marta Danielewicz
Marta Danielewicz
Tegoroczna odsłona imprezy odbędzie się 3-4 kwietnia w hotelu IBB Andersia pod hasłem „Dwa pokolenia - Dwa światy”.
Tegoroczna odsłona imprezy odbędzie się 3-4 kwietnia w hotelu IBB Andersia pod hasłem „Dwa pokolenia - Dwa światy”. Mikołaj Woźniak
Jak prowadzić biznes w 9 pokoleniu? Dowiesz się 3-4 kwietnia. To wtedy, w Poznaniu odbędzie się Międzynarodowy Kongres Firm Rodzinnych.

J.A. Baczewski to jedna z najstarszych, trwających do dziś polskich firm rodzinnych. Założona została w 1782 roku jeszcze we Lwowie. Kiedyś była synonim wódki w całej Polsce, dziś jest idealnym przykładem na to, jak stworzyć rodzinną markę, opartą na tradycji, która znana jest na całym świecie. O tym, jak to jest prowadzić firmę w ósmym pokoleniu opowie prezes Rasiel Gessler już w trakcie najbliższego IV Międzynarodowego Kongresu Firm Rodzinnych, który odbędzie się w Poznaniu. Podczas niego uczestnicy dowiedzą się dlaczego warto w ogóle mówić o sobie, że jest się firmą rodzinną.

Z badań przeprowadzonych przez Instytut Biznesu Rodzinnego okazuje się, że tylko 36 procent polskich firm, deklaruje się jako rodzinne. A co za tym idzie - wykorzystują w ten sposób drzemiący w nich potencjał. W porównaniu z zagranicą to niewiele.

Jak twierdzi dr Adrianna Lewandowska, prezes Instytutu Biznesu Rodzinnego, w czynniku rodzinności, z którym utożsamia się firma rodzinna zawarty jest nie tylko potencjał wizerunkowy - firmy zarządzane przez rodzinę właścicielską są postrzegane jako bardziej wiarygodne, autentyczne i zdeterminowane do dostarczania dobór i usług jak najwyższej jakości.

- Firmy, które przyjmują tożsamość rodzinnej mają też szansę lepiej przygotować się do zmiany pokoleniowej. Uznając swoją rodzinność odkrywają, że jest to również obszar, który trzeba profesjonalizować np. przez wprowadzenie mechanizmów ładu biznesu i rodziny- twierdzi dr Adrianna Lewandowska.

Jednocześnie badania IBR pokazują, że konsumenci bardziej ufają firmom rodzinnym niż „bezimiennym” koncernom międzynarodowym. Firmy rodzinne nastawione na wielopokoleniowość są zdecydowanie bezpieczniejszym partnerem do prowadzenia biznesu, a w oczach klientów produkty wytworzone przez polskie zakłady wywołują większą dumę z użytkowania, a także pomagają budować polski kapitał. - Przy nawiązywaniu kontaktów staramy się zawsze komunikować, że jesteśmy firmą rodzinną i wbrew pozorom bardzo często otwiera nam to drzwi do współpracy - szczególnie w przypadku, gdy członkowie rodziny osobiście angażują się w działania na zagranicznych rynkach - mówi Ryszard Wtorkowski, prezes Zarządu LUG S.A.

W trakcie Międzynarodowego Kongresu Firm Rodzinnych przedstawiciele firm rodzinnych będą starali się pokazać na własnym przykładzie i przekonać, że nazwisko właściciela stoi za dobrym imieniem firmy, że to wskazanie na długowieczność i decyzyjność, która spoczywa w rękach jednej osoby, najczęściej głowy rodziny.

Tegoroczna odsłona imprezy odbędzie się 3-4 kwietnia w hotelu IBB Andersia pod hasłem „Dwa pokolenia - Dwa światy”. Uczestnicy będą mogli posłuchać także innych prelegentów, którzy przyjadą w tych dniach do Poznania i którzy podzielą się swoim doświadczeniem w zakresie funkcjonowania i promocji firm rodzinnych, nie tylko w Polsce ale też w świecie. Z zaproszonych prelegentów posłuchać będzie można m.in. Kazimierza Wierzbickiego z firmy Trefl, Krzysztofa Madelskiego z YES, Marcina Ochnika z firmy Ochnik, czy Katarzyny i Haliny Zawadzkich z grupy Hexeline.

Zapisy: www.kongresfirmrodzinnych.pl

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Poznań stolicą firm rodzinnych - Głos Wielkopolski

Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska