Pozapadana i popękana nawierzchnia na rondzie Reagana. Zaledwie rok temu był tu remont

Andrzej Zwoliński
Zaledwie rok po remoncie, betonowa nawierzchnia na Rondzie Reagana we Wrocławiu pozapadała się.
Zaledwie rok po remoncie, betonowa nawierzchnia na Rondzie Reagana we Wrocławiu pozapadała się. Michał Kurczewski
Remont na Rondzie Reagana we Wrocławiu pochłonął blisko 2 mln złotych. Niestety, minął rok i w wielu miejscach betonowa nawierzchnia zaczęła się już zapadać.

- Jeżeli degradacja będzie postępować w tym tempie - na co wiele wskazuje - to w niedługim czasie autobusy znów zaczną tańczyć na dziurach, jak miało to miejsce przy kostce granitowej - zaalarmował Michał Kurczewski, wrocławski radny PiS. Chodzi o nawierzchnię jezdni wzdłuż peronów przystankowych na Rondzie Reagana, który zakończył się dokładnie rok temu.

Rondo Reagana: Beton zastąpił kostkę brukową

Przypomnijmy na rondzie beton zastąpił kostkę, która nie zdała egzaminu, zapadając się w wielu miejscach. Po roku okazało się, że egzaminu nie zdał też beton, który ją zastąpił. Nowa nawierzchnia popękała w wielu miejscach pomiędzy szynami torowiska tramwajowego, niebezpiecznie się zapadając. Miasto wydało na tę inwestycję blisko 2 mln złotych.

Zwróciliśmy się do MPK Wrocław z pytaniami, kto był wykonawcą nawierzchni na rondzie oraz o ewentualne wyciągnięcie konsekwencji za ewidentną fuszerkę.

- Wykonawcą prac przeprowadzonych w 2020 roku na Rondzie Ronalda Reagana był Zakład Sieci i Zasilania sp. z o.o. Spółka udzieliła na nie pięcioletniej gwarancji. MPK Wrocław zobowiązało wykonawcę, by ten na swój koszt usunął usterki i przeprowadził kompleksową naprawę gwarancyjną. Żeby to było możliwe, musi on ustalić przyczynę pękania ułożonego przez niego betonu. W tym celu została zlecona ekspertyza. Gdy poznamy jej wyniki, wtedy będzie jasne, jak duży zakres będzie miała ta kompleksowa naprawa gwarancyjna i kiedy dokładnie wykonawca ją przeprowadzi - wyjaśnia Damian Zdancewicz, rzecznik MPK Wrocław.

Do tego czasu przewoźnik zobowiązał wykonawcę do reagowania na powstające pęknięcia i usuwania ich na bieżąco.

Na Rondzie Reagana przed rokiem nie tylko wymieniono nawierzchnię z granitowej na betonową. W ramach remontu podniesiono też dwa perony.

Ćwiczenia WOT w pasie przygranicznym z Białorusią

Wideo

Komentarze 28

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

L
Lookas
Skoro ekspertyza, to znaczy, e wykonawca się nie zgodził na naprawę gwarancyjną...
G
Gość
Robił to fachowiec spod budki z piwem
t
to ja
Chodzi o to aby w nieskończoność były remonty a firmy dostawały zlecenia i pieniądze za ich wykonywanie. Przecież prezesi tych firm to dobrzy znajomi urzędników miejskich a ci im załatwiają robotę. Regana robili już wiele razy. Np. Tunele pod placem Dominikańskim były już wielokrotnie remontowane, teraz jest remont generalny a za chwilę zobaczycie ponownie będą musiały być remontowane i tak w kółko .
G
Gość
27 września, 7:31, Gość:

Technologia zabudowy torowiska oparta jest na procedurach budowlanych - nie da się inaczej - każde torowisko musi mieć stabilne podłoże, żeby nie było niszczenia szyn, rozjazdów .

Potrzebny zatem remont kapitalny ulicy z całą infrastrukturą inżynierii podziemnej, utwardzenia i dobrego podłoża pod torowisko - a to są olbrzymie koszty i wyłączenie ulicy na długie miesiące - tak jak było na Hubskiej .

Kto był w Niemczech na ulicy, to nawet nie słyszał jadącego tramwaju, tam nawet motocykle nie hałasują . Bo nie wolno tworzyć smogu akustycznego . O to walczy każdy mieszkaniec.

http://www.inzynierbudownictwa.pl/technika,materialy_i_technologie,artykul,torowiska_tramwajowe___roboty_budowlane__pelna_wersja_artykulu_,10247

27 września, 09:17, Gość:

Smog akustyczny? Co ma smog do akustyki?

27 września, 9:46, Gość:

Smog akustyczny czyli zanieczyszczenie hałasem. Tak trudno się domyślić?

27 września, 12:10, Gość:

Nie twórz na siłę nowych pojęć. Smog to połączenie smoke i fog. Doczepić do tego przymiotnik akustyczny mógłby tylko ignorant, bo co mają wspólnego dym i mgła z dźwiękiem.

27 września, 12:51, Gość:

Komisja Europejska pozywa Polskę za hałas do TSUE

W polskim prawie brakuje uregulowań dotyczących planów działania w celu ograniczenia hałasu szkodliwego dla zdrowia. Tak uważa Komisja Europejska.

KE postanowiła skierować do Trybunału Sprawiedliwości UE sprawę przeciwko Polsce w związku z niedopełnieniem przez nią zobowiązań wynikających z dyrektywy dotyczącej hałasu (2002/49/WE). Chodzi konkretnie o plany działania w celu ograniczenia hałasu szkodliwego dla zdrowia ludzkiego.

Polskie prawo nie gwarantuje sporządzania planów działania, które są obowiązkowe na mocy dyrektywy niezależnie od tego, czy w danej okolicy przekracza się wartości graniczne. Co więcej, prawo krajowe nie wymaga, by w planach tych zawarte były wszystkie niezbędne elementy przewidziane w dyrektywie, takie jak rejestr konsultacji publicznych, środki zachowania obszarów ciszy oraz strategia długoterminowa.

Biorąc udział w konsultacjach publicznych dotyczących planów działania, każdy obywatel może wyrazić swoją opinię, czy władze podejmują odpowiednie kroki, aby zmniejszyć poziom hałasu tam, gdzie hałas może być szkodliwy, lub zapobiec osiąganiu przez hałas szkodliwego poziomu. Dlatego konieczne jest nie tylko przyjęcie planów działania. Prawo krajowe musi także wymagać, by plany te zawierały wszystkie elementy.

Biorąc pod uwagę, że Polska nie odniosła się do zastrzeżeń wyrażonych w uzasadnionej opinii Komisji, Komisja kieruje sprawę do TSUE. Przypomina też, że hałas powodowany przez ruch drogowy, kolejowy i lotniczy jest drugą – po zanieczyszczeniu powietrza – środowiskową przyczyną przedwczesnych zgonów, a narażenie na hałas jest coraz powszechniejszym zjawiskiem. Rocznie w Europie hałas powoduje 12 tys. przedwczesnych zgonów oraz przyczynia się do 48 tys. nowych przypadków choroby niedokrwiennej serca (wywołanej zwężeniem tętnic wieńcowych). Szacuje się też, że 6,5 mln Europejczyków cierpi z powodu przewlekłych, znacznych zakłóceń snu, które osłabiają system kognitywny oraz powodują stres.

Z tego względu przepisy UE dotyczące hałasu wymagają, aby państwa członkowskie przyjęły plany działania, tak aby ograniczyć szkodliwy poziom hałasu w dużych aglomeracjach lub wokół głównych linii kolejowych, dróg i portów lotniczych.

https://www.rp.pl/Ochrona-srodowiska/302259996-Komisja-Europejska-pozywa-Polske-za-halas-do-TSUE.html

Znowu winne PO/PSL

G
Gość
27 września, 7:31, Gość:

Technologia zabudowy torowiska oparta jest na procedurach budowlanych - nie da się inaczej - każde torowisko musi mieć stabilne podłoże, żeby nie było niszczenia szyn, rozjazdów .

Potrzebny zatem remont kapitalny ulicy z całą infrastrukturą inżynierii podziemnej, utwardzenia i dobrego podłoża pod torowisko - a to są olbrzymie koszty i wyłączenie ulicy na długie miesiące - tak jak było na Hubskiej .

Kto był w Niemczech na ulicy, to nawet nie słyszał jadącego tramwaju, tam nawet motocykle nie hałasują . Bo nie wolno tworzyć smogu akustycznego . O to walczy każdy mieszkaniec.

http://www.inzynierbudownictwa.pl/technika,materialy_i_technologie,artykul,torowiska_tramwajowe___roboty_budowlane__pelna_wersja_artykulu_,10247

27 września, 09:17, Gość:

Smog akustyczny? Co ma smog do akustyki?

27 września, 9:46, Gość:

Smog akustyczny czyli zanieczyszczenie hałasem. Tak trudno się domyślić?

27 września, 12:10, Gość:

Nie twórz na siłę nowych pojęć. Smog to połączenie smoke i fog. Doczepić do tego przymiotnik akustyczny mógłby tylko ignorant, bo co mają wspólnego dym i mgła z dźwiękiem.

Komisja Europejska pozywa Polskę za hałas do TSUE

W polskim prawie brakuje uregulowań dotyczących planów działania w celu ograniczenia hałasu szkodliwego dla zdrowia. Tak uważa Komisja Europejska.

KE postanowiła skierować do Trybunału Sprawiedliwości UE sprawę przeciwko Polsce w związku z niedopełnieniem przez nią zobowiązań wynikających z dyrektywy dotyczącej hałasu (2002/49/WE). Chodzi konkretnie o plany działania w celu ograniczenia hałasu szkodliwego dla zdrowia ludzkiego.

Polskie prawo nie gwarantuje sporządzania planów działania, które są obowiązkowe na mocy dyrektywy niezależnie od tego, czy w danej okolicy przekracza się wartości graniczne. Co więcej, prawo krajowe nie wymaga, by w planach tych zawarte były wszystkie niezbędne elementy przewidziane w dyrektywie, takie jak rejestr konsultacji publicznych, środki zachowania obszarów ciszy oraz strategia długoterminowa.

Biorąc udział w konsultacjach publicznych dotyczących planów działania, każdy obywatel może wyrazić swoją opinię, czy władze podejmują odpowiednie kroki, aby zmniejszyć poziom hałasu tam, gdzie hałas może być szkodliwy, lub zapobiec osiąganiu przez hałas szkodliwego poziomu. Dlatego konieczne jest nie tylko przyjęcie planów działania. Prawo krajowe musi także wymagać, by plany te zawierały wszystkie elementy.

Biorąc pod uwagę, że Polska nie odniosła się do zastrzeżeń wyrażonych w uzasadnionej opinii Komisji, Komisja kieruje sprawę do TSUE. Przypomina też, że hałas powodowany przez ruch drogowy, kolejowy i lotniczy jest drugą – po zanieczyszczeniu powietrza – środowiskową przyczyną przedwczesnych zgonów, a narażenie na hałas jest coraz powszechniejszym zjawiskiem. Rocznie w Europie hałas powoduje 12 tys. przedwczesnych zgonów oraz przyczynia się do 48 tys. nowych przypadków choroby niedokrwiennej serca (wywołanej zwężeniem tętnic wieńcowych). Szacuje się też, że 6,5 mln Europejczyków cierpi z powodu przewlekłych, znacznych zakłóceń snu, które osłabiają system kognitywny oraz powodują stres.

Z tego względu przepisy UE dotyczące hałasu wymagają, aby państwa członkowskie przyjęły plany działania, tak aby ograniczyć szkodliwy poziom hałasu w dużych aglomeracjach lub wokół głównych linii kolejowych, dróg i portów lotniczych.

https://www.rp.pl/Ochrona-srodowiska/302259996-Komisja-Europejska-pozywa-Polske-za-halas-do-TSUE.html  

G
Gość
27 września, 7:31, Gość:

Technologia zabudowy torowiska oparta jest na procedurach budowlanych - nie da się inaczej - każde torowisko musi mieć stabilne podłoże, żeby nie było niszczenia szyn, rozjazdów .

Potrzebny zatem remont kapitalny ulicy z całą infrastrukturą inżynierii podziemnej, utwardzenia i dobrego podłoża pod torowisko - a to są olbrzymie koszty i wyłączenie ulicy na długie miesiące - tak jak było na Hubskiej .

Kto był w Niemczech na ulicy, to nawet nie słyszał jadącego tramwaju, tam nawet motocykle nie hałasują . Bo nie wolno tworzyć smogu akustycznego . O to walczy każdy mieszkaniec.

http://www.inzynierbudownictwa.pl/technika,materialy_i_technologie,artykul,torowiska_tramwajowe___roboty_budowlane__pelna_wersja_artykulu_,10247

27 września, 09:17, Gość:

Smog akustyczny? Co ma smog do akustyki?

27 września, 9:46, Gość:

Smog akustyczny czyli zanieczyszczenie hałasem. Tak trudno się domyślić?

27 września, 12:10, Gość:

Nie twórz na siłę nowych pojęć. Smog to połączenie smoke i fog. Doczepić do tego przymiotnik akustyczny mógłby tylko ignorant, bo co mają wspólnego dym i mgła z dźwiękiem.

Czyżby Efekt Flynna ?

G
Gość
27 września, 7:31, Gość:

Technologia zabudowy torowiska oparta jest na procedurach budowlanych - nie da się inaczej - każde torowisko musi mieć stabilne podłoże, żeby nie było niszczenia szyn, rozjazdów .

Potrzebny zatem remont kapitalny ulicy z całą infrastrukturą inżynierii podziemnej, utwardzenia i dobrego podłoża pod torowisko - a to są olbrzymie koszty i wyłączenie ulicy na długie miesiące - tak jak było na Hubskiej .

Kto był w Niemczech na ulicy, to nawet nie słyszał jadącego tramwaju, tam nawet motocykle nie hałasują . Bo nie wolno tworzyć smogu akustycznego . O to walczy każdy mieszkaniec.

http://www.inzynierbudownictwa.pl/technika,materialy_i_technologie,artykul,torowiska_tramwajowe___roboty_budowlane__pelna_wersja_artykulu_,10247

27 września, 09:17, Gość:

Smog akustyczny? Co ma smog do akustyki?

27 września, 9:46, Gość:

Smog akustyczny czyli zanieczyszczenie hałasem. Tak trudno się domyślić?

Nie twórz na siłę nowych pojęć. Smog to połączenie smoke i fog. Doczepić do tego przymiotnik akustyczny mógłby tylko ignorant, bo co mają wspólnego dym i mgła z dźwiękiem.

G
Gość
Fuszerka w każdym calu!
K
Krzysztof
Marnie to wygląda. Jak widać fachowców brakuje wszędzie.
G
Gość
27 września, 10:05, Goscn:

Jak ja widziałem pisiora w nocy z młotem specjalnie burzył żeby było że prezydent zły, w lubilie np jeden propagandysta rozraucal śmieci żeby prezydent był zły i mówił że prezydent nie dba, a prezydent polak nie wolska świnia, to ich boli

27 września, 10:12, Gość:

A możesz napisać jeszcze raz, po polsku?

27 września, 11:03, Gość:

To wykształcona arystokracja ,oni nie potrafią pisać Po polsku....

Facet zdobywał wykształcenie na Zachodnim Uniwersytecie

tam tytuł profesora w Kibucu jak Agnieszka Holland i im POdobni

G
Gość
27 września, 10:05, Goscn:

Jak ja widziałem pisiora w nocy z młotem specjalnie burzył żeby było że prezydent zły, w lubilie np jeden propagandysta rozraucal śmieci żeby prezydent był zły i mówił że prezydent nie dba, a prezydent polak nie wolska świnia, to ich boli

27 września, 10:12, Gość:

A możesz napisać jeszcze raz, po polsku?

To wykształcona arystokracja ,oni nie potrafią pisać Po polsku....

u
ubaw
27 września, 10:37, Gość:

Cheniek który zagęszczał grunt wtedy był trochę pijany bo dzień wcześniej opijali juz z inspektorem odbiór drogi.

Jaka zagęszczarka ? chłopie tam jest 3cm betonu reszta sam piasek

a zresztą wykonują to ekipy z upadliny nie mające zielonego pojęcia o wykonywanej pracy ?

G
Gość
Spokojnie to jest w misiu , zrobi się protokół strat i wejdzie się tam ekipa za większe pieniądze , sydryk polej teraz się mogę napić ?

stać mnie :)
G
Gość
Cheniek który zagęszczał grunt wtedy był trochę pijany bo dzień wcześniej opijali juz z inspektorem odbiór drogi.
K
K mac
27 września, 10:05, Goscn:

Jak ja widziałem pisiora w nocy z młotem specjalnie burzył żeby było że prezydent zły, w lubilie np jeden propagandysta rozraucal śmieci żeby prezydent był zły i mówił że prezydent nie dba, a prezydent polak nie wolska świnia, to ich boli

Też widziałem tego pisiora, krzyczał że jarek z kotem obronu nasze tradycyjne wartości, antek doszedł do prawdy... I inne te psiorskie bzdury

Dodaj ogłoszenie