Nasza Loteria

Powstaje nowoczesna kładka. Są utrudnienia w ruchu i mandaty [ZDJĘCIA]

Jarosław Jakubczak
Kładka dla pieszych nad Aleją Jana III Sobieskiego na wrocławskim Psim Polu, z powodu złego stanu technicznego została rozebrana w kwietniu 2018 roku. Od czerwca w jej miejscu powstaje nowoczesna przeprawa. Na czas budowy, która zakończy się w kwietniu przyszłego roku, wprowadzono ograniczenia w ruchu dla kierowców. Jezdnię w obu kierunkach zwężono do dwóch pasów. Zobaczcie na zdjęciach, jak powstaje nowy wiadukt
Kładka dla pieszych nad Aleją Jana III Sobieskiego na wrocławskim Psim Polu, z powodu złego stanu technicznego została rozebrana w kwietniu 2018 roku. Od czerwca w jej miejscu powstaje nowoczesna przeprawa. Na czas budowy, która zakończy się w kwietniu przyszłego roku, wprowadzono ograniczenia w ruchu dla kierowców. Jezdnię w obu kierunkach zwężono do dwóch pasów. Zobaczcie na zdjęciach, jak powstaje nowy wiadukt Jarosław Jakubczak
Kładka dla pieszych nad Aleją Jana III Sobieskiego na wrocławskim Psim Polu, z powodu złego stanu technicznego została rozebrana w kwietniu 2018 roku. Od czerwca w jej miejscu powstaje nowoczesna przeprawa. Na czas budowy, która zakończy się w kwietniu przyszłego roku, wprowadzono ograniczenia w ruchu dla kierowców. Jezdnię w obu kierunkach zwężono do dwóch pasów. Zobaczcie na zdjęciach, jak powstaje nowy wiadukt.

Nowa kładka dla pieszych i rowerzystów będzie dostosowana również dla osób niepełnosprawnych. Powstaną podjazdy, tak więc przejazd dla rowerzystów, rodziców z wózkami oraz osób niepełnosprawnych nie będzie już problemem. Przygotowane będą także miejsca pod budowę wind, jednak na chwilę obecną takie udogodnienia nie powstaną. Przeprawa, która nad al. Jana III Sobieskiego i torami kolejowymi połączy dwie części osiedla, będzie miała długość 140 metrów i szerokość 4,7 metra. Konstrukcja kładki będzie wykonana z żelbetonu, a nawierzchnia pokryta zostanie specjalną warstwą z żywicy. Obecnie powstało już 8 podpór, trwa budowa 9. Nową przeprawę oświetli 41 latarni ledowych. Budowa trwać będzie łącznie 10 miesięcy a jej koszt wyniesie 8,5 miliona złotych. Wykonawca – firma Strabag – udzieli 7-letniej gwarancji.

Przypominamy, że w miejscu budowy obie jezdnie zostały zwężone do dwóch pasów ruchu. Obowiązuje tam zakaz wyprzedzania, o czym wielu kierowców zapomina lub nie do końca rozumie przepisy. Policja niejeden raz w tym miejscu karała już mandatami uczestników ruchu, którzy sąsiednim pasem jechali szybciej niż inny samochód poruszający się w tym samym kierunku - warto o tym pamiętać!

Czytaj więcej:Na al. Sobieskiego możesz dostać mandat niespodziankę. Za co?

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

szkolenie wojsko

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze 25

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

kiedy będą znów trzy pasy przejezdne?

G
Gość
2019-08-24T10:40:19 02:00, Meg:

Stara kładka sie rozsypywała wiec rozebrali... ok... mnie zastanawia ile osob bedzie z niej korzystało... bo dla tak małego osiedla jak Kłokoczyce może sie okazać że finalnie 100 osób dziennie nia przejdzie... Wydanie kilku milionów jak dla mnie zbędne...

24 sierpnia, 18:36, Gość:

To może wolisz aby dla tej niewielkiej ilości osób postawić tam światła ?

A może ty nie masz pojęcia jakie tam keirowcy stosują prędkości ani ze na tej drodze jest podwyższony limit prędkości?

Jak jesteś słoikiem to nie pisz o mieście którego nie znasz.

Na dodatek na tej trasie jezdnie są odseparowane barierami energochłonnymi.

Sam miejsca We Wrocławiu gdzie można spowolnić ruch robiąc światła ale jak sam zauważyłeś w tym miejscu nie ma sensu bo to wylotówka trzypasmowa niosąca duży ruch. To jest najkrótsza droga na basen i spory skrót dla mieszkanców Klokoczyc

Ludzie z Kłokoczyc raczej jeżdżą autobusem na Psie Pole... ot co

G
Gość
Taa kładkę po której prawie nikt nie chodzi to odbudują a estakady na placu Społecznym rozwalą. Gdzie tu sens i logika ?
r
rami
jaki zakaz wyprzedzania znaki sa odwrócone więc o co chodzi
G
Gość
przecież ta droga de facto ma, a w praktyce mogłaby mieś w tym miejscu status drogi ekspresowej, tylko jeszcze kilka ekranów, wydłużonych pasów zjazdowych i rozjazdowych.
G
Gość
2019-08-24T08:48:01 02:00, a:

Niech to miasto się określi, czy wyburza kładki, czy je buduje. Nie tak dawno włodarze miasta twierdzili, że czas na wyrównanie poziomu dróg dla pieszych.

To zależy. Jeśli droga przecina dozę osiedla to nie ma sensu utrudniać ruchu pieszym i rowerzystom zmuszając ich do wchodzenie pod ziemei czy łażenia po kładkach.

Na Sobieskeigo ruch aut jest zdecydowanie większy od potrzeb pieszych i rowerzytów wiec trudno aby tam robić przejście czy światła

Chciałbyś tam mieć światła?

druga sprawa tonie możesz porównywać kładki np na Grabiszyńskiej gdzie zimą po oblodzonych stromych schodach nawet zdrowy miał problem się wspiąć a osoby starsze idące do przychodni która jest kolo kładki praktycznie mieli barierę nie do przejścia. Podobnie matki z wózkami,inwalidzi na wózkach, rowerzysci.

Nowa kładka tym się rożni od starej że ma podjazdy.

Dodatkowo kładka na Sobieskiego prowadzi and torami kolejowymi.

Wiesz co to znaczy zrobić przejście przez tory i trzypasmową arterię o podwyższonej prędkości jazdy?

Polscy kierowcy mają niesamowite osiągnięcia w zabijaniu dlatego pewne rozwiazania muszą być inne niż na świecie.Wroclaw będzie budował wiele nowych kładek ale nad rzekami

G
Gość
2019-08-24T10:40:19 02:00, Meg:

Stara kładka sie rozsypywała wiec rozebrali... ok... mnie zastanawia ile osob bedzie z niej korzystało... bo dla tak małego osiedla jak Kłokoczyce może sie okazać że finalnie 100 osób dziennie nia przejdzie... Wydanie kilku milionów jak dla mnie zbędne...

To może wolisz aby dla tej niewielkiej ilości osób postawić tam światła ?

A może ty nie masz pojęcia jakie tam keirowcy stosują prędkości ani ze na tej drodze jest podwyższony limit prędkości?

Jak jesteś słoikiem to nie pisz o mieście którego nie znasz.

Na dodatek na tej trasie jezdnie są odseparowane barierami energochłonnymi.

Sam miejsca We Wrocławiu gdzie można spowolnić ruch robiąc światła ale jak sam zauważyłeś w tym miejscu nie ma sensu bo to wylotówka trzypasmowa niosąca duży ruch. To jest najkrótsza droga na basen i spory skrót dla mieszkanców Klokoczyc

G
Gość
Ale autor dowalił.

Kierowcy nie do końca rozumieją przepisy.

Cały pan Jarosław.

Pewnie z powodu tego niezrozumienia zabijają najczęściej w UE
C
Co za typ
2019-08-24T14:13:26 02:00, Jaaasne:

Wymijanie to nie wyprzedzanie... To za co dawali mandaty?

Gdybyś znał przepisy może byś pomyślał zanim coś napiszesz ;) i jak w tym kraju ma być lepiej jeśli nie rozróżnia cię pojęć wymijanie, a wyprzedzanie. Tragedia

Powiedz, że jeszcze masz prawo jazdy?

J
Jaaasne
Wymijanie to nie wyprzedzanie... To za co dawali mandaty?
G
Gość
żelbeton to już nawet nie jest śmieszne tylko żałosne, przy każdym około budowlanym artykule ludzie was poprawiają i dalej nic...

pomijam już, że raz używacie pojęcia kładka, a raz wiadukt w odniesieniu do jednego obiektu...

pewnie słownik polsko-niemiecki coś źle tłumaczy
M
Meg
Stara kładka sie rozsypywała wiec rozebrali... ok... mnie zastanawia ile osob bedzie z niej korzystało... bo dla tak małego osiedla jak Kłokoczyce może sie okazać że finalnie 100 osób dziennie nia przejdzie... Wydanie kilku milionów jak dla mnie zbędne...
J
Jebać GW
Żelbeton to powinien sobie na pusty łeb wylać debil co wyrzygał te bzdury i je opublikował, tfuuuu
J
Ja
10 miesięcy ?

Przejeżdżając tamtędy codziennie, mam wrażenie że nic się na tej budowie nie dzieje ,

Nie ma szans, nie zdążą
a
a
Niech to miasto się określi, czy wyburza kładki, czy je buduje. Nie tak dawno włodarze miasta twierdzili, że czas na wyrównanie poziomu dróg dla pieszych.
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska