Przejście lub przejazd rowerem między osiedlami Muchobór Wielki i Mały we Wrocławiu jest utrudniony. Jedyna droga prowadzi przez ulice Mińską i Strzegomską oraz ruchliwe rondo między nimi. Trasa przez ulicę Krzemieniecką prowadzi na około, jest bardzo długa i niewygodna dla osób bez samochodu.
Mostek ma znacznie skrócić dystans między osiedlami i być alternatywną opcją podróży. To również ważny element projektowanego obecnie ciągu pieszo-rowerowego na ulicach Francuskiej i Trawowej, który ma powstać w celach rekreacyjnych.
Trasa od ulicy Trawowej do Francuskiej bez mostku i z nim:
Wykonawca wybudował już dwa przyczółki mostu i mur oporowy. W chwili obecnej trwają prace przy deskowaniu ustroju nośnego, wykonywaniu izolacji na podporach i rozdeskowaniu muru oporowego.
- Do końca roku, jeśli pogoda pozwoli wykonawca planuje prowadzenie dalszych prac. Planowanie zakończenie budowy to wakacje 2023 roku - przekazała spółka Wrocławskie Inwestycje.
Dalszy etap robót przewiduje montaż łożysk, montaż konstrukcji stalowej wraz z deskowaniem, zbrojenie, montaż desek gzymsowych, betonowanie ustroju nośnego, podwieszenie kolektora mostowego oraz kanałów technologicznych.
Inwestycja jest dofinansowana z Polskiego Ładu. Koszt jej realizacji to około 3,8 mln złotych.
Zobacz, na jakim etapie są prace:
Kładka powstaje w tym miejscu:
- Bunkry i schrony we Wrocławiu. Zobaczcie, gdzie się znajdują i jak wyglądają w środku
- Te dolnośląskie miasta powoli wymierają. Dlaczego coraz mniej osób chce tam mieszkać
- Tramwaj potrącił kobietę na Legnickiej. Na miejscu pogotowie i policja [ZDJĘCIA]
- Mieszkanie z ogródkiem? Najciekawsze i najtańsze oferty z Wrocławia [ZDJĘCIA, CENY]
Debata prezydencka o Gdyni. Aleksandra Kosiorek versus Tadeusz Szemiot
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?