Powstaje kładka pieszo-rowerowa nad Ślęzą. Połączy dwa osiedla Wrocławia

Michał Perzanowski
Michał Perzanowski
- Do końca roku, jeśli pogoda pozwoli wykonawca planuje prowadzenie dalszych prac. Planowanie zakończenie budowy to wakacje 2023 roku - przekazała spółka Wrocławskie Inwestycje.
- Do końca roku, jeśli pogoda pozwoli wykonawca planuje prowadzenie dalszych prac. Planowanie zakończenie budowy to wakacje 2023 roku - przekazała spółka Wrocławskie Inwestycje. Paweł Relikowski / Polska Press
We Wrocławiu powstaje kładka pieszo-rowerowa nad rzeką Ślęzą, która połączy Muchobór Wielki i Muchobór Mały na wysokości ulic Trawowej oraz Francuskiej. Piesi i rowerzyści będą mogli bezpiecznie przedostać się na drugi brzeg już w wakacje przyszłego roku. Mostek skróci drogę między osiedlami o około 2 kilometry.

Przejście lub przejazd rowerem między osiedlami Muchobór Wielki i Mały we Wrocławiu jest utrudniony. Jedyna droga prowadzi przez ulice Mińską i Strzegomską oraz ruchliwe rondo między nimi. Trasa przez ulicę Krzemieniecką prowadzi na około, jest bardzo długa i niewygodna dla osób bez samochodu.

Mostek ma znacznie skrócić dystans między osiedlami i być alternatywną opcją podróży. To również ważny element projektowanego obecnie ciągu pieszo-rowerowego na ulicach Francuskiej i Trawowej, który ma powstać w celach rekreacyjnych.

Trasa od ulicy Trawowej do Francuskiej bez mostku i z nim:

Mostek pieszo-rowerowy nad Ślęzą ma ułatwić pieszym i rowerzystom drogę między Muchoborem Wielkim i Małym.
Mostek pieszo-rowerowy nad Ślęzą ma ułatwić pieszym i rowerzystom drogę między Muchoborem Wielkim i Małym. Mapy Google

Wykonawca wybudował już dwa przyczółki mostu i mur oporowy. W chwili obecnej trwają prace przy deskowaniu ustroju nośnego, wykonywaniu izolacji na podporach i rozdeskowaniu muru oporowego.

- Do końca roku, jeśli pogoda pozwoli wykonawca planuje prowadzenie dalszych prac. Planowanie zakończenie budowy to wakacje 2023 roku - przekazała spółka Wrocławskie Inwestycje.

Dalszy etap robót przewiduje montaż łożysk, montaż konstrukcji stalowej wraz z deskowaniem, zbrojenie, montaż desek gzymsowych, betonowanie ustroju nośnego, podwieszenie kolektora mostowego oraz kanałów technologicznych.

Inwestycja jest dofinansowana z Polskiego Ładu. Koszt jej realizacji to około 3,8 mln złotych.

Zobacz, na jakim etapie są prace:

Kładka powstaje w tym miejscu:

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

iPolitycznie - Ustawa o wyrównywaniu szans w przygotowaniu - skrót

Komentarze 1

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
Nie wiem, czy to dobry pomysł? Kolejne setki ludzi na najbardziej ruchliwej ulicy osiedlowej we Wrocławiu - Tyrmanda. Ta ulica to koszmar, kilkanaście tysięcy aut codziennie rozjeżdżających osiedlową ulicę.
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska
Dodaj ogłoszenie