Poważny wypadek na Armii Krajowej. Bus potrącił pieszego i wypadł z jezdni

JJ
Do wypadku doszło na przejściu dla pieszych na jezdni w stronę wiaduktu. Młody mężczyzna został potrącony przez busa. Kierowca, chcąc uniknąć wypadku, wykonał manewr uniku i przejechał przez pas zieleni, przeciął dwa pasy dla przeciwnego kierunku ruchu, wypadł z drogi i uderzył w drzewo. Jarosław Jakubczak
Przed godziną 17 doszło do bardzo poważnego wypadku przy Armii Krajowej. Młody mężczyzna kierujący busem należącym do firmy kurierskiej na przejściu dla pieszych w okolicach ulicy Bogedaina potrącił mężczyznę. Pieszy w ciężkim stanie został odwieziony do szpitala.

Do wypadku doszło na przejściu dla pieszych na jezdni w stronę wiaduktu. Około 30-letni mężczyzna został potrącony przez busa. Kierowca, chcąc uniknąć wypadku, wykonał manewr uniku i przejechał przez pas zieleni, przeciął dwa pasy dla przeciwnego kierunku ruchu, wypadł z drogi i uderzył w drzewo. Młody mężczyzna potrącony przez busa w ciężkim stanie został zabrany do szpitala. Przez kilkadziesiąt minut zamknięta była aleja Armii Krajowej w obu kierunkach. Potem zamknięta dla ruchu była jezdnia od wiaduktu w stronę ulicy Bardzkiej. Policja prowadziła tam swoje czynności. Obecnie ruch odbywa się normalnie.

Ksiądz chodzi z monstrancją po mieście i przegania wirusa

Wideo

Komentarze 89

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
19 marca, 11:21, Marta:

Chciałam coś przekazać odnośnie wypadku, dlatego też proszę rodzinę potrąconego mężczyzny o kontakt na e-mail:

[email protected]

Nie żeruj na cudzym nieszczęściu hieno!

G
Gość
18 marca, 18:18, Gość:

to skrzyżowanie i przejście dla pieszych jest bardzo niebezpieczne, światła zrobić! albo rondo!!!!!!

18 marca, 21:20, Gość:

Nie, to idioci co włażą na pasy przed autem nie patrząc czy coś jedzie czy nie . Na drugi raz zanim wejdzie będzie się rozglądał a idąc przez pasy też zachowa ostrożność a nie gapił w smartfona . Cmentarze są pełne takich '' co mieli pierwszeństwo ''

Idiotą jest ten co pisze swoje mądrości nie będąc świadkiem całego zdarzenia. Skąd masz informację, że pieszy gapił się w smartfona? Może to kierowca właśnie się gapił w smartfona..... Pomyśl , zanim coś napiszesz

G
Gość
18 marca, 21:11, Monx:

Winny oczywiście kierowca busa. Ale mam nadzieję, że ten idiota który wlazł mu pod koła już do końca życia wyleczył się z lewackich bredni pt. "to kierowca ma uważać" albo "pieszy ma pierwszeństwo".

Żeby w biały dzień nie zauważyć nadjeżdżającego wielkiego busa to trzeba być skrajnie nieodpowiedzialnym debilem, młody człowieku.

18 marca, 21:17, Gość:

Tam jest niebezpiecznie bo kierowcy poruszają się z prędkościami lotniczymi, zwłaszcza teraz, kiedy ruch wrócił do poziomu z lat 90-tych... Ja kilkakrotnie byłem prawie potrącony na przejściu dla pieszych przez bogedaina, jak byłem już na przejściu...

18 marca, 21:22, Gość:

To jak jest niebezpiecznie to po co taki idiota pacha się przed auto ? Myśli że jak wejdzie na pasy to każdy samochód będzie hamował z piskiem ? Pies go trącał na drugi raz będzie myślał co robi .

Sam jesteś idiotą sądząc po Twojej wypowiedzi. Nie widziałeś , nie pisz głupot !!!

G
Gość

Przede wszystkim kierujący był obywatelem Ukrainy A nie żaden " polaczek"

G
Gość
18 marca, 22:23, Byks:

Dlatego powinien być powszechny dostęp do broni. Żeby pieszy mógł bandyte probujacego go zabić od razu zastrzelić. To adekwatna reakcja na usiłowanie zabójstwa przez slur.wiela w samochodzie

18 marca, 22:31, Gość:

Wystarczy że swiadkowi wiedzą gdzie jest lina do holowania a auto zatrzyma się na drzewie z odpowiednią gałęzią.

Jak do tego nie dojdzie to piesi zaczną kupować lasery i sami uczyć zwalniania

19 marca, 10:14, Gość:

Leczysz się? Czy uciekles z psychiatryka? Wiesz że nawolujesz do przemocy i nienawisci? To jest karalne

Jedni mają problem ze zrozumieniem kodeksu drogowego a ty że zrozumieniem kodeksu karnego.

Co do nienawiści to nie ma nic złego w nienawidzeniu zabójców.

Często dochodzi nawet do linczu np w przypadku zabójstwa dzieci co oczywiście jest karalne ale sąd rozumie sytuację i uwzględnia to w wyroku a często ludziom uchodzi bo linczu dokonuje się zbiorowo i trudno ustalić winnych.

O przemocy możemy mówić gdy dochdozi do kontaktu fizycznego .

Straszenia kogoś laserem , przedmiotem przypominającym radar czy karabin nie jest przemocą.

Można kogoś oślepić silna latarką i trzeba jeszcze udowodnić ze przy spokojnej jeździe olśnienie od latarki słabszej od reflektora samochodowego stwarza zagrożenie.

Chodzi o takie działanie z dużej odleglosci np laserem że kierowca poczuje się zagrożony i zdejmie nogę z gazu.

Nie wdaję się w dywagacje z jakiej odległości takie świecenie jest bezpieczne i jaka ma być klasa lasera.

Wskazuję tylko że piesi nie są bezbronni i że pewnie zaczną walczyć o swe prawa i bezpieczeństwo różnymi metodami w tym złośliwymi np celując z imitacji broni.

Zwykłe podniesienie smartfona do pozycji sugerującej kręcenie filmu już wywiera wplyw na zachowanie kierowców

G
Gość
20 marca, 08:32, Gość:

Czyli jak przejście jest puste i nikogo nie ma to też hamujesz? Ponownie odsyłam Cię do najbliższego komisariatu Policji Drogowej. Zdaj PJ jeśli tak robisz dla swojego bezpieczeństwa. Jeśli przyhamujesz przed pustym przejsćiem i ktos wjedzie Ci w tłek to w najlepszym przypadku masz współwinę. Nie będe się rozpisywał - olicja niech Ci wyjaśni Twój błąd

*************

Szkoda czasu na komentowanie takich bredni.

Na YT jest kilkadziesiąt odcinków STOP Drogówka i zobacz sobie ile razy wlepiono mandat kierowcy który wjechał w tył poprzedzjacego pojazdu.

Kierowca jazdy z tyłem nie ma prawa modyfikować swojego zachowania w zależności od tego czy przed poprzedzającym pojazdem są piesi czy nie.

Ma zachować bezpieczną prędkość albo odległosć

Ty chyba nie rozumiesz po co jest nakaz zwalniania.

Sugerujesz ze kierowca nie musi hamować przez zebrą gdzie nie ma pieszych.

Właśnie na tym polega twój błąd.

Ty nie masz zwalniać aby przepuscic pieszego którego nie ma ale masz zwolnić aby dojrzeć pieszego czy rowerzystę którego nie ma bo ci się tylko tak wydaje gdyż przy szybkiej jeździe masz za mało czasu na obserwację.

Prosty dowód że wszyscy co potracili mówili że nie wiedzieli albo że ktoś wtargnął.

To co teleportował się?

Aby było weselej to masz obowiazek zwalniać też jak masz zielone ale tu można się oczywiście wybronić wskazując niespójność przepisów.

Wiadomo że na zielonym powodowałoby się sporo perturbacji niepotrzebnie zwalniając.Byłoby to w sprzeczności z art 3 czyli zasadą zaufania.

Ale nawet przed pustyń przejściem masz zwolnić.

Powodów jest kilka.

Przejścia są zasłaniane barierkami, źle zaparkowanymi autami, drzewami itd.

Przejścia są niedoświetlone.

Część pieszych czy rowerzystów porusza się szybciej niz inni.

Czeto pieszy porusza się torem sugerującym ze nie zamierza przejść jezdni i nagle skręca na zebrę

Kierowca ma obserwować dokładnie obie strony zebry a to nie zawsze jest możliwe od razu gdyż np zasłaniają te pobocze auta jadące z naprzeciwka.

Zatem masz zwalniać zawsze a drugie to wcale nie musisz jechać z maksymalną dozwoloną prędkością.

Zatem tak interpretując przepisy nie musisz zwalniać jeśli wykażesz że jechałeś wolno więc zwalnianie dalsze nie byłoby potrzebne.

Wynika to z przepisów dotyczących widoczności dostosowanej do prędkości (klin).

Nie ma znaczenia czy takie traktowanie przepisów ma sens ani to że przepisy nie pozwalają karać za brak zwolnienia gdyż i tak nie mówią o ile trzeba zwolnić.

Przepis jest po to aby zawsze winę zwalić na kierowcę jeśli okaże się że droga hamownia była za duża.

Ale po zmianie przepisów zapewne będą karać za brak zwolnienia czepiając się np przekroczenia prędkości o 1 km/h .

W dłuższym horyzoncie będą mieli dość roboty z karaniem za nieustąpienie pieszym.

Zatem zwalniaj sobie lub nie zwalniaj.Jak ci wyskoczy rowerzysta a ty z piskiem opon zaczniesz hamować to ci wlepią mandat za to że ci się wydawało że nikogo przed zebrą nie ma.

Tu może ci dać do myślenia ze w przepisach nieniemieckich strefa przejścia jest na ok 6-8 m przed zebrą. To teraz przelicz sobie kąty i odległości i nie wmawiaj że jadąc 50 km/h zdążysz zahamować na 27 m gdy ci pieszy wyjdzie zza barierki przechodząc typowe 3 m w dwie sekundy.

Oczywiscie inna sprawa,że nikt ci mandatu nie będzie dawał jak miniesz puste przejście,bo za inne rzeczy łatwiej karać.

Ale nie o tym rozmawiamy.

Pytałeś czy można dać mandat jak koło zebry było pusto i nagle ktoś wtargnął bo mu się spieszyło.

Policz sobie kąty z jakiej odległości widzisz rowerzystę wyjeżdżającego zz a auta przepisowo zaparkowanego 10 m od przejścia czy przejazdu.

Auto jedzie 14 m/s czyli jest ułamek sekundy aby zlustrować jedną stronę drogi po czym obrócić głowę i zlustrować drugą stronę.

Durczok zabił czy połamał staruszkę choć w sądzie wynikało że jechał z prędkością 25 km/h.Sąd uznał, że przy tej prędkości nie mógł nie potrącić.Czyli prędkość 25km/h nie daje dość czasu na obserwację.

G
Gość

Czyli jak przejście jest puste i nikogo nie ma to też hamujesz? Ponownie odsyłam Cię do najbliższego komisariatu Policji Drogowej. Zdaj PJ jeśli tak robisz dla swojego bezpieczeństwa. Jeśli przyhamujesz przed pustym przejsćiem i ktos wjedzie Ci w tłek to w najlepszym przypadku masz współwinę. Nie będe się rozpisywał - olicja niech Ci wyjaśni Twój błąd

*************

Szkoda czasu na komentowanie takich bredni.

Na YT jest kilkadziesiąt odcinków STOP Drogówka i zobacz sobie ile razy wlepiono mandat kierowcy który wjechał w tył poprzedzjacego pojazdu.

Kierowca jazdy z tyłem nie ma prawa modyfikować swojego zachowania w zależności od tego czy przed poprzedzającym pojazdem są piesi czy nie.

Ma zachować bezpieczną prędkość albo odległosć

Ty chyba nie rozumiesz po co jest nakaz zwalniania.

Sugerujesz ze kierowca nie musi hamować przez zebrą gdzie nie ma pieszych.

Właśnie na tym polega twój błąd.

Ty nie masz zwalniać aby przepuscic pieszego którego nie ma ale masz zwolnić aby dojrzeć pieszego czy rowerzystę którego nie ma bo ci się tylko tak wydaje gdyż przy szybkiej jeździe masz za mało czasu na obserwację.

Prosty dowód że wszyscy co potracili mówili że nie wiedzieli albo że ktoś wtargnął.

To co teleportował się?

Aby było weselej to masz obowiazek zwalniać też jak masz zielone ale tu można się oczywiście wybronić wskazując niespójność przepisów.

Wiadomo że na zielonym powodowałoby się sporo perturbacji niepotrzebnie zwalniając.Byłoby to w sprzeczności z art 3 czyli zasadą zaufania.

Ale nawet przed pustyń przejściem masz zwolnić.

Powodów jest kilka.

Przejścia są zasłaniane barierkami, źle zaparkowanymi autami, drzewami itd.

Przejścia są niedoświetlone.

Część pieszych czy rowerzystów porusza się szybciej niz inni.

Czeto pieszy porusza się torem sugerującym ze nie zamierza przejść jezdni i nagle skręca na zebrę

G
Gość
18 marca, 21:11, Gość:

Kolejny kuloodporny co myśli że na pasach jest bogiem

18 marca, 21:16, Gość:

kolejny kierowca bombowca kat. B z licencją na zabijanie ? Widziałeś ? Nie, to zamilcz.

18 marca, 21:29, Kierowca:

Sam wiek mówi za siebie, wlazł wprost pod pojazd i tyle. Strzelać do tych pieszych a nie pierwszeństwo.

jeszcze raz zapytam - widziałeś zdarzenie ? Nie ? ZAMILCZ.

G
Gość
18 marca, 21:35, Gość:

Kurierzy jeżdżą jak szaleni, łamią każdy przepis jaki się da, skazać tego gnije na 3p lat ciężkich robót w kamieniolomie! Koniec z poblazliwoscia dla mordercow w samochodach!

18 marca, 22:42, Gość:

To prawda, kurierzy przejmują najgorsze nawyki od złotów.

"Mi się spieszy" ma usprawiedliwiać każde chamstwo i łąmanie prawa

19 marca, 7:29, Gość:

Idź na kuriera a zobaczysz że to jak jeżdżą jest wymuszone przez firmy. Zamiast zrobić mniejsze rejony dla większej ilości kurierów to wyciskają jak najwięcej. Bo liczy się zysk. Jak dostaniesz 100 doręczeń, plus odbiory plus stali klienci to wyrób się za 2400 zł na rękę.

19 marca, 20:30, Xxx:

Pracuje jako kurier na wlasnej działalności. Codzinnie do 14 i jest 5000 na czysto. Więcej niż te paniusie w biurach co patrzą na nas jak bysmy byli biedni i misieli za 1500 dymac. A tak ona musi [wulgaryzm]ć jak głupia w korpo a taki kurier ma dwa razy tyle...

Nie badz taki do przodu... w korpo maja wiecej niz 5000 na reke, bardziej 8-13 niz 2,5 tak jak napisales

G
Gość
18 marca, 21:35, Gość:

Kurierzy jeżdżą jak szaleni, łamią każdy przepis jaki się da, skazać tego gnije na 3p lat ciężkich robót w kamieniolomie! Koniec z poblazliwoscia dla mordercow w samochodach!

18 marca, 22:42, Gość:

To prawda, kurierzy przejmują najgorsze nawyki od złotów.

"Mi się spieszy" ma usprawiedliwiać każde chamstwo i łąmanie prawa

19 marca, 7:29, Gość:

Idź na kuriera a zobaczysz że to jak jeżdżą jest wymuszone przez firmy. Zamiast zrobić mniejsze rejony dla większej ilości kurierów to wyciskają jak najwięcej. Bo liczy się zysk. Jak dostaniesz 100 doręczeń, plus odbiory plus stali klienci to wyrób się za 2400 zł na rękę.

19 marca, 20:30, Xxx:

Pracuje jako kurier na wlasnej działalności. Codzinnie do 14 i jest 5000 na czysto. Więcej niż te paniusie w biurach co patrzą na nas jak bysmy byli biedni i misieli za 1500 dymac. A tak ona musi [wulgaryzm]ć jak głupia w korpo a taki kurier ma dwa razy tyle...

No to misiaj się

X
Xxx
18 marca, 21:35, Gość:

Kurierzy jeżdżą jak szaleni, łamią każdy przepis jaki się da, skazać tego gnije na 3p lat ciężkich robót w kamieniolomie! Koniec z poblazliwoscia dla mordercow w samochodach!

18 marca, 22:42, Gość:

To prawda, kurierzy przejmują najgorsze nawyki od złotów.

"Mi się spieszy" ma usprawiedliwiać każde chamstwo i łąmanie prawa

19 marca, 7:29, Gość:

Idź na kuriera a zobaczysz że to jak jeżdżą jest wymuszone przez firmy. Zamiast zrobić mniejsze rejony dla większej ilości kurierów to wyciskają jak najwięcej. Bo liczy się zysk. Jak dostaniesz 100 doręczeń, plus odbiory plus stali klienci to wyrób się za 2400 zł na rękę.

Pracuje jako kurier na wlasnej działalności. Codzinnie do 14 i jest 5000 na czysto. Więcej niż te paniusie w biurach co patrzą na nas jak bysmy byli biedni i misieli za 1500 dymac. A tak ona musi [wulgaryzm]ć jak głupia w korpo a taki kurier ma dwa razy tyle...

G
Gość

jaka predkoscia busem po zabudowanym polak jedzie zeby tam wylądowac?

spieszyl sie bo klient na allegro zamowil 5zl taniej z przesylka niz w sklepie osiedlowym

G
Gość

szybciej poloczki szybciej

G
Gość

Żeby tylko paczki były całe !!!

G
Gość
19 marca, 16:35, Gość:

Prawo jest jedno dla wszystkich. W prawie nie ma wyróżnienia na rowerzystę, keirowcę roadstera (siedzi nisko i niewiele widzi) czy kierowcę ciągnika siodłowego (siedzi wysoko i z daleka widzi wszystko). Powiedz to policjantowi że prawo można ambiwalentnie stosować w zależności od pojazdu którym się poruszasz. Naorawdę, zapytaj i nie dziw się że zabije Cię śmiechem. Twoim zakichanym obowiązkiem jest zwolnić przed przejściem niezależnie od tego czy jedziesz rowerkiem dla dzieci czy ścgaczem. Rozumiesz?

******************

Jesteś chory. Jesteś nieprzystosowany.

Po pierwsze kto zna kodeks łatwo w sądzie czy przed policjantem wykaże ducha przepisu i tak udowodni że niejedna interpretacja w oparciu o literę przepisu jest bledną i subiektywna zatem ustawodawca przewidział odmowę przyjęcia mandatu

Zarówno policja jak i sądy zatrudniają myślących którzy wiedzą że każdy odcinek drogi jest inny i każda systuacja jest inna.

Można przymknąć oko na złe zaparkowanie na chodniku auta ale już nie TIRa.

Dlatego np w Polsce miliony rowerzystów jeżdżą po chodnikach a policja przymyka na to oko od kilkudziesieciu lat.

Do policji nie zatrudniają idiotów a policjanci znają zagrożenie z jakim spotykają się rowerzyści.

Łatwo udowodnić że ustawodawca zagwarantował prawo jazdy rowerem po chodniku tam gdzie auta mogą jezdzići szybciej niż 50km/h.

Mogą wg litery prawa dzięki przyzwoleniu na znakach ale w praktyce mogą też tak jeździć bo nie ma mozliwosci aby policja postawiła radar na każdej ulicy.

Zatem wystarczy wskazać ulicę jako jedną z częściej kontrolowanych radarem aby wykazać że na tej ulicy nie jeździ się 50 km/h zatem jazda po chodniku ratuje życie i wypełnia ducha przepisu czyli pozwala jezdzić po chodniku tam gdzie ruch na jezdni jest zbyt szybki.

Można by tak długo wymienić np można wskazać wywożenie aut na lawetach przy jednoczesnym przyzwolenie parkowania rowerów na zakazach.

Prawo tego nie reguluje a kierowanie tych spraw do sądów w 99% kończyłoby się anulowaniem mandatów.



Podobnie co już opisałem różnica w energii między autem które nie zwolniło i tym co zwolniło i analogiczna różnica w związku ze zwolnieniem roweru oznacza że to auto ma zwolnić bo jak nie zwolni to zabije.

Kto tego nie rozumie to idiota i myśli że kodeks pisali dla idiotów.

Gdyby pisali dla idiotów to trzeba by każdą sytuację opisać i kodeks ważyłby 10 kg.

W Polsce nie zwalania się przed zebrą i to jest przyczyna zabójstw bo żaden kierowca nie chce zabić.

Wynika to z zaszłości historycznych tzn boom motoryzacyjny zaczął się niedawno a policja jeszcze nie wypracowując metod walki. To się zmieni niebawem gdy przeniesione zostaną pewne przepisy których dziś kierowcy nie znają, do ustawy.

Gdyby się czepiać to zawsze można by wskazać jakieś konflikty w przepisach bo były pisane w czasach zanim starano się w nich uwzględnić rowery.Przepisy służyły zmniejszaniu zagrożeń a te wiązano tylko z autami co zrozumiałe ze względu na masę, prędkość i czas obserwacji. Dlatego sąd ma widełki aby karać surowiej w sprawach oczywistych.

Sąd może uniewinnić za to samo wykroczenie a innego kierującego ukarać. Przepisy nie są idealne więc są systematycznie poprawiane ale nikomu nie zależny aby przepisy były tak rozbudowane aby miały zastąpić myślenie.

Mówisz że z mojej strony padają inwektywy.

Ja szczerze pisze że wg mojej wiedzy doświadczonego kierowcy jesteś osobą chorą bo zdradza to sposób w jaki stawiasz oczywiste sprawy.

Ruch na drodze generuje wiele rozmaitych i groźnych sytuacji i pewne sprawy można prostować zaczynając od dyskusji.

Ale tych dyskusji merytorycznych jest tak wiele i miejsc gdzie takie dyskusje są celowe jest tak wiele że to co ty tu wypisujesz nie jest normalne.

Można było by cię zlać ale, że to czytają inni to piszę bardziej dla nich niż dla ciebie.

Dla ciebie mam propozycje abyś korzystał równomiernie że wszystkich środków transportu a wtedy zauważysz kogo trzeba utemperować aby poprawić BRD i zmniejszyć chamstw

Dodaj ogłoszenie