18+

Treść tylko dla pełnoletnich

Kolejna strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich. Jeśli chcesz do niej dotrzeć, wybierz niżej odpowiedni przycisk!

Potężna ciężarówka blokowała autostradę A4 (ZDJĘCIA)

MON
fot. Piotr Krzyżanowski
Autostrada A4 przez kilka godzin była zablokowana, bo na 76 km od granicy z Niemcami w kierunku Wrocławia (na wysokości miejscowości Pątnów) wywróciła się ciężarówka wioząca kilkudziesięciotonową wywrotnicę wagonową (czyli urządzenie służące do rozładowywania towarów z wagonów kolejowych).

Kilka godzin pracowano nad tym, by ciężki sprzęt podniósł płytę z jezdni. W kierunku granicy otwarty był jeden pas ruchu. W przeciwną stronę - do Wrocławia oba zostały zablokowane. Do Wrocławia trzeba było jechać objazdem: 84 km A 4 (węzeł Legnica - Złotoryja) zjazd w kierunku Legnicy następnie na drogę krajową nr 94 w kierunku Chojnowa. W Chojnowie wjazd na drogę wojewódzką nr 328, która prowadzi do węzła A 4 na 73 km (węzeł Złotoryja - Chojnów) wjazd na A 4 w kierunku granicy.

Kierującemu pojazdem nic się nie stało. Przewożona wywrotnica (wykorzystywana zazwyczaj w portach, elektrowniach i na placach składowych) waży ponad 30 ton. Kierowca wiózł ją do Hamburga, gdzie miała zostać przeładowana na statek do Indonezji.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Komentarze 30

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

p
podpis
Gdyby załadowali szeroka gore na dol nie przechodzilby przez barierki i polowe znakow polamalby.
Z
ZNAWCY
gDYBY SZERSZA CZĘSĆ BYLA BY NA DOLE I WTEDY NIE PRZECHODZILBY PRZY ZNAKACH SLUPKACH BARIERKACH ITD.
...
nieskopodlogowka jest na krotka pilot byl z przodu tak jak trzeba.
S
Smerf
Tu nie chodzi o jazde ,tylko jak to zostało załadowane ,wszystko obratno największy ciężar na górze .P.S. ale prawdą jest że panowie powożący dużymi samochodami lubią poszaleć, jak ten miszczunio co woził mydło i nie widział ograniczenia do 50 ciu na wjeżdzie na AOW.
k
kmik
Ale ten odcinek nie jest płatny więc już powinna ochłonąć :)
:)
lecial w nocy ...jak jechalem do berlina o 5:00 rano juz lezal ...a wracając ok. 15:30 zwijaly sie dopiero dzwigi ..
K
Konrad
Jak patrze na sposób załadowania to gratuluję kierowcy ułańskiej fantazji:)
Na takiej naczepie (standardowa trzyosiówka) ładunek należało odwrócić + pilot z przodu + pilot z tyłu.
Nie wspomnę, że najlepsza byłaby tutaj niskopodłogówka np. 4-osiowa.

P.S.
Nie było czasu na obracanie na suwnicy? ;-)
d
długo_pis
co by bylo gdyby wiechal na europejski odcinek legnica-olszyna.... prowadzenie zestawu z takim ladunkiem wymagałoby nie lada umiejetnosci by nie odfrunac z ładunkiem
l
luzik
Inaczej prowadzi się zwykłą ciężarówkę, inaczej standardowy zestaw, inaczej zestaw z nadgabarytem, jeszcze inaczej cysternę.

Kierowcy osobówek z braku doświadczenia nie zdają sobie z tego sprawy, że takie pojazdy mają różne środki ciężkości, a część ma zmienne, np. pustym autobusem inaczej wchodzi się w zakręt, niż wypełnionym ludźmi.

A tak na marginesie, poco ciężki sprzęt, zadzwońcie po Pudziana, On to szybciutko postawi na koła;-)
G
Gość
Tam nie ma żadnego Pątnowa, tylko Chojnów.
K
Karol
Najwięcej mają do powiedzenia "fachowcy" jeżdżący Fiatami 126 i podobnymi furami, nie mający pojęcia o kierowaniu takim zestawem.
z
zed
Kierowca i szef tej firemki, który wydał zgode na taki transport powinien być pozbawiony koncesji na przewozy i zmienić zawód na kopacza rowów! Bo przez takich jak oni zabito już tysiace ludzi na drogach!!!! Co na to ITD???
z
zed
Po pierwsze to nie jest platforma do przewozu ponadnormatywnych ładunków, tylko zwykła naczepa pozbawiona plandeki! A kierowca zapewne niedawno przesiadł sie z busa, wiecznie przeładowanego, którym prażył 150 po polskich drogach śmierci, na TIR-a i dlatego taki efekt!!!
z
zed
Wku...iła się na jazdę po tej zamulonej i drogiej A-4 i zadziałała!
S
Smerf
Tego się nie pakuje tylko ładuje ,widać że decydent miał pomysła ciężkim na góre no i poszło.Kiedyś pracowałem w firmie gdzie kierownik kazał załadować konstrukcje okrągłym kołnierzem do góry i też jeb.... na autostradzie , dobrze że pilot miał gdzie uciec.
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska
Dodaj ogłoszenie