Postaw na pozycjonowanie i zwiększ widoczność swojej strony w Google

materiał informacyjny Performance Media

Aż 68% wszystkich naszych doświadczeń w Internecie rozpoczyna się od wyszukiwarki. Użytkownicy na całym świecie kierują do niej każdego dnia miliony zapytań. Znaczna część z nich dotyczy konkretnych firm, usług czy produktów.

To ogromny potencjał biznesowy, który wykorzystasz tylko dzięki przemyślanym i profesjonalnym działaniom SEO. Na czym one polegają i jakie korzyści może przynieść pozycjonowanie Twojej firmie?

Dlaczego pozycjonowanie jest skuteczne?

Przede wszystkim warto zdawać sobie sprawę z tego, że w pozycjonowaniu nie chodzi tylko o to, żeby dana strona znalazła się na najwyższych pozycjach w wyszukiwarce. Owe pozycje są jedynie środkiem do celu, którym najczęściej jest oczywiście zwiększenie liczby klientów i wzrost przychodów.

Dzięki czemu realizacja tych założeń jest możliwa?

Indywidualna strategia

Pozycjonowanie to bardzo analityczna dziedzina marketingu internetowego. Tu nic nie może być pozostawione przypadkowi. Według aktualnej wiedzy ekspertów SEO Google ustala ranking stron internetowych na podstawie ponad 250 czynników.

To, którym z nich należy poświęcić największą uwagę zależy od specyfiki samej firmy, potrzeb i oczekiwań jej klientów, ale także działalności konkurencji. SEO zawsze wymaga więc opracowania indywidualnej strategii, na którą składa się wiele elementów.

Ogromne znaczenie ma przede wszystkim wybór odpowiednich słów kluczowych. Odpowiednich, czyli takich, które są związane z Twoją działalnością i są rzeczywiście wyszukiwane przez użytkowników. Najlepiej, jeżeli są to wyrażenia, które wpisują osoby z intencją zakupu.

*

Precyzyjne dotarcie do klienta

Wszystkie powyższe czynniki przyczyniają się do tego, że dzięki SEO na Twoją stronę trafiają osoby zainteresowane Twoją ofertą. Zdobywasz w ten sposób klientów, a nie bezwartościowy ruch.

Warto w tym miejscu dodać, że efekty pozycjonowania stron internetowych utrzymują się przez długie lata - oczywiście pod warunkiem szybkiego reagowania na zmiany algorytmów i aktywność konkurencji. Czyni to SEO jednym z najtańszych sposobów na zdobycie klientów w Internecie.

Twoja strona musi spełniać wytyczne Google

Podkreślimy raz jeszcze, że działania SEO nie wpływają tylko na pozycje w wyszukiwarce. Duża część prac w zakresie pozycjonowania skupia się na optymalizacji witryny, czyli dostosowaniu jej do wymagań Google.

Warto jednak zdawać sobie sprawę z tego, że celem owych wytycznych jest zapewnienie użytkownikom jak najlepszych doświadczeń. Chodzi o to, aby wyszukujący jak najszybciej trafił na stronę, która rozwiązuje jego problem, czyli odzwierciedla intencję wyszukiwania.

W efekcie Google poniekąd wymusza tworzenie stron atrakcyjnych i wartościowych dla użytkowników.

Oto kilka przykładowych wytycznych:

• Strona musi być dostosowana do urządzeń mobilnych.
• Na stronie powinny znaleźć się merytoryczne treści, odpowiadające na pytania użytkowników.
• Strona powinna wczytywać się szybko.
• Strona powinna posiadać przejrzystą strukturę.
• Treść adresów URL powinna jasno wskazywać na zawartość danych podstron.

Zgodzisz się, że nie są to kwestie istotne tylko z uwagi na pozycjonowanie, prawda? Więcej o pozycjonowaniu we Wrocławiu przeczytasz: https://performancemedia.pl/oferta/pozycjonowanie-stron/wroclaw/

Wesprzyj działania SEO dzięki usłudze Google Ads

Pozycjonowanie nigdy nie będzie jedynym kanałem, z którego internauci trafiają na Twoją stronę. To ważne, żebyś dbał o to, aby było ich jak najwięcej. Wiele osób określa zestaw SEO + Google Ads jako must have dla firm, zarabiających w Internecie. Nie sposób się z tym kłócić.

Jeżeli przyjrzysz się temu, jak prezentują się wyniki wyszukiwania, zauważysz, że w pierwszej kolejności pojawiają się linki sponsorowane - to właśnie jeden z formatów reklamowych Google Ads. Bardzo opłacalna może być także inwestycja w reklamy produktowe - przeznaczone dla sklepów internetowych. Aby maksymalnie wykorzystać potencjał Google, nie możesz więc polegać jedynie na pozycjonowaniu.

Google Ads to jednak nie tylko reklamy w wyszukiwarce. To także reklamy graficzne w sieci reklamowej Google, do której należą najbardziej znane portale, oraz reklamy wideo - na YouTube.

Musisz również liczyć się z tym, że nie wszyscy użytkownicy, którzy dzięki pozycjonowaniu wejdą na Twoją stronę, od razu sfinalizują transakcję. Kampanie remarketingowe, tworzone w systemie Google Ads, pozwolą Ci do nich dotrzeć ponownie.

Warto także wspomnieć, że efekty Google Ads są widoczne praktycznie natychmiast, podczas gdy na rezultaty SEO trzeba czekać czasem nawet kilka miesięcy. Inwestycja w płatne reklamy jest więc dobrym pomysłem zwłaszcza wtedy, gdy Twoja strona nie zdążyła zająć jeszcze wysokich pozycji w wyszukiwarce.

Podsumowanie

Nie bez powodu wszyscy najwięksi gracze na rynku inwestują w pozycjonowanie. Jest to jeden z najbardziej skutecznych, a zarazem długofalowych sposobów na pozyskanie nowych klientów, wyprzedzenie konkurencji i zbudowanie rozpoznawalności marki.

W Performance Media zajmujemy się pozycjonowaniem stron internetowych od 2004 roku. W tym czasie przeprowadziliśmy setki skutecznych kampanii zarówno dla największych korporacji, jak i dla lokalnych biznesów. Z przyjemnością zadbamy o obecność Twojej firmy w Internecie.

Postaw na skuteczne pozycjonowanie i reklamę w Google Ads z Performance Media - skontaktuj się z nami już dziś!

Odkryj więcej artykułów w temacie pozycjonowania stron i sklepów internetowych:

Pozycjonowanie - dlaczego warto inwestować w wysokie pozycje w Google?

Martwi Cię niska sprzedaż w firmie. Postaw na skuteczne pozycjonowanie stron

Pozycjonowanie, czyli jak skutecznie wypromować się w Internecie

Jak zaplanować skuteczną kampanię w Google? Co wybrać - pozycjonowanie czy SEM?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Jak przekuć naukę w sukces biznesowy? Pomogą w tym spin-offy

Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska
Dodaj ogłoszenie