Ponad rok temu rozpoczął się generalny remont mostu Pomorskiego Północnego. Zobacz, jak wygląda teraz [ZDJĘCIA]

Paweł Relikowski
Paweł Relikowski
Na nową betonową płytę pomostową, budowlańcy ułożyli warstwę bitumiczną. Od jutra rozpocznie się układanie płyty węgierskiej w której będzie poprowadzone torowisko. Paweł Relikowki / Polska Press
Od marca zeszłego roku trwają prace na moście Pomorskim północnym. To młodszy brat zabytkowego kamiennego mostu południowego. Przeprawa powstała w roku 1930 nad jazem regulującym poziom wody dla zbudowanej tu pięć lat wcześniej Elektrowni Wodnej Wrocław II. Stalowa nitowana konstrukcja przęsła ma długość około 80 metrów i 20 metrów szerokości, wymaga regularnych remontów i kontroli.

W ciągu ostatniego roku most północny odzyskał dawny blask. Stalowe elementy przęsła zostały wypiaskowane i zabezpieczone, a skorodowane fragmenty zastąpiono nowymi. Sprawdzono także stan podpór, a nawierzchnia została wymieniona w stu procentach.

"Aktualnie prowadzimy prace przy nowej nawierzchni. Na betonowej płycie pomostowej trwa układanie podłoża bitumicznego wyrównawczego. Dopiero na nie trafi tzw. płyta węgierska, czyli betonowa płyta, w której umieszczone zostanie torowisko. Docelowo torowisko będzie przejezdne i dla tramwajów i dla samochodów" – mówi nam Krzysztof Świercz z Wrocławskich Inwestycji.

Firma Pro-Tra Building zajmuje się przebudową wszystkich trzech zabytkowych mostów Pomorskich: południowego (powstały w latach 1904-1905), środkowego (jedna konstrukcja z 1885 roku, druga z 1930 r.) i północnego. Ten ostatni remont zostanie ukończony już niebawem.

Prace nadal będą trwały przy zabytkowym kamiennym moście południowym, z którego zniknie rura ciepłownicza.

Koszt przebudowy wszystkich trzech mostów Pomorskich to blisko 70 milionów złotych. Zakończenie prac zaplanowane jest na rok 2023.

Ponad rok temu rozpoczął się generalny remont mostu Pomorski...

Czy wzrośnie opłata za ZUS?

Wideo

Komentarze 2

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

s
swe

Kto potrafi wytłumaczyć wybieranie najdroższych technologii przy tej inwestycji ? Aby schować rure ciepłowniczą bo podobno strasznie szpeci most, planuje sie przekop podwodny, skrajnie drogi.. Dlaczego nie można rury podwiesić pod mostem ? Gdzie byli ci tak wrażliwi na widok tej rury gdy stawiano w pobliżu tego mostu budynki, które szybko okreslono jako "stodoły"..one nie szpeca, nie zasłaniają bryły Uniwersytetu...Druga inwestycja, także wyjątkowo droga, to tramwaj na Popowice. Dlaczego nie myśli sie o elektrycznych autobusach, które po dużo tańszej modernizacji ulic mogłyby wystarczyć by zapewnić komunikację z Kozanowem i Popowicami ? To rozwiązanie jest za trudne czy może za tanie ? W Zielonej Górze autobusy elektryczne to wiekszość taboru..a w autobusach sa defibrylatory. O tym, że każdy przystanek ma tablicę świetlna nie trzeba wspominać.

G
Gość

A co mnie interesuje, że wysypują asfalt? Kiedy skończą i udrożnią przejazd to może będzie to interesujące.

Dodaj ogłoszenie