Połowa skontrolowanych autobusów przewożących pracowników do podwrocławskiej firmy była niesprawna

opr. BMKZaktualizowano 
Dolnośląska ITD zapowiada dalsze kontrole w miejscach, do których autokarami dowożeni są pracownicy.
Dolnośląska ITD zapowiada dalsze kontrole w miejscach, do których autokarami dowożeni są pracownicy. Materiały prasowe
We wtorek rano, 9 lipca, Inspekcja Transportu Drogowego kolejny raz kontrolował autobusy pracownicze dowożące pracowników do jednej z fabryk koło Wrocławia. Wyniki są alarmujące. Aż 11 na 22 skontrolowane autobusy miało poważne usterki techniczne. Za stwierdzone nieprawidłowości zatrzymano dowody rejestracyjne pojazdów i wydano 7 zakazów dalszej jazdy i wręczono 11 mandatów. Wszyscy kierowcy byli trzeźwi.

Wzmożone kontrole autobusów dowożących pracowników do jednego z zakładów produkcyjnych w Biskupicach Podgórnych dolnośląscy inspektorzy przeprowadzili we wtorek rano (9 lipca). Stan techniczny pojazdów weryfikowano z wykorzystaniem mobilnej stacji diagnostycznej ITD.

Poważne zastrzeżenia budził stan techniczny aż połowy skontrolowanych autobusów. Inspektorzy w 11 z 22 skontrolowanych pojazdów wykryli między innymi różnicę w sile hamowania na jednej osi pojazdu wynoszącą ponad 85 procent, wycieki płynów eksploatacyjnych, nadmiernie skorodowaną ramą konstrukcyjną, niesprawne oświetlenie, a także braki w obowiązkowym wyposażeniu pojazdu.

Jeden z autobusów nie posiadał aktualnych badań technicznych - ich ważność skończyła się dwa miesiące temu.

Wykryte w 7 pojazdach usterki skutkowały wydaniem zakazów dalszej jazdy z miejsca kontroli. Inspektorzy ukarali 11 kierowców mandatami. Konsekwencje finansowe grożą także przewoźnikom i osobom zarządzającym transportem w 7 przedsiębiorstwach. Wobec nich toczą się teraz postępowania administracyjne.

Dolnośląska ITD zapowiada dalsze kontrole w miejscach, do których autokarami dowożeni są pracownicy. Działania mają poprawić bezpieczeństwo w ruchu drogowym poprzez wycofywanie z eksploatacji niesprawnych autobusów.

polecane: FLESZ: Smartfon zamiast kas fiskalnych.

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 14

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

Inspekcjo weż się za tych co każą łamać przepisy a nie za tych co są zmuszani do łamania przepisów .

G
Gość

Dyspozytor daje mi zlecenie że mam jechać po odbiór 15 palet po 800 kg czyli 12 ton jak to jemu zgłosiłem to powiedział że go to h..j obchodzi i że mam zapierdalać albo szukać sobie pracy jak mi się nie podoba a ja mam samochód o ładowności 8 t

G
Gość

Ja znam takich co od przeładowania pogubili koła albo im opony strzelały jak balony

G
Gość

Kierowca który jeździ przeładowany jest kożystniejszy dla firmy znam przypadki gdzie do busa wkładano 5 t ladunku i nie jest to odosobniony przypadek

G
Gość

Dobrze piszesz to wina dyspozytora który doskonale wie ile towaru jest na wykazie pojazdu i to on wywiera presję na kierowcę żeby jechał przeładowany każdy o tym wie ale ITD WOLI UKARAĆ KIEROWCĘ

G
Gość

Jak ITD zacznie karać dyspozytorów a nie kierowców to problem z przeładowanymi samochodami zniknie w mgnieniu oka , czy to busy czy tiry bo to dyspozytor zmusza mobingiem do łamania prawa

G
Gość

Prawda jest taka że to dyspozytorzy i przewoźnik zmusza kierowcę do łamania przepisów żaden kierowca nie lubi jeżdzić przeładowanym samochodem ale są naciski z góry że trzeba i tyle w temacie

G
Gość

ITD woli nie ruszać tematu przeładowanych busów ponieważ wszystkie są przeładowane i stając pod firmą rano gdy wyjeżdzają na rejon to nikt by nie wyjechał w trasę

G
Gość

Wszystkie busy są przeładowywane widać to gołym okiem na autostradzie po zmroku gdy ich światła świecą po oczach gdyż tył siedzi a przód podosi się do góry od ciężaru kary są śmiesznie małe dlatego to opłacalny proceder .

G
Gość

Inspekcjo zajmij się przeładowanymi busami w DB SCHENKER gdzie do busa o dmc 3,5 T każą ladować 3,5 t ale towaru do klijenta a jak nie to nie pracujesz bo jesteś problemowy

A
AMAZON

TAK TO AMAZON

a
abc

Be first, do it right, work smart

B
BUSOMAT PL

Bezpieczeństwo najważniejsze

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3