Połowa hoteli nie przekroczyła frekwencji 30 proc. Hotelarze obniżają ceny. Na jakie rabaty można liczyć? Nadzieja w bonie turystycznym?

OPRAC.:
Maciej Badowski
Maciej Badowski

Wideo

Zobacz galerię (9 zdjęć)
Jak wynika z danych Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego na początku lipca co drugi hotel w Polsce odnotował frekwencję poniżej 30 proc. Zdecydowana większość hoteli oferuje niższe ceny za pokój w porównaniu do analogicznego okresy w zeszłym roku.

93 proc. hoteli wznowiło działalność- wynika z ankiety IGHP. Jak czytamy w komunikacie, pomimo tego, że w czerwcu liczba gości w hotelach zwiększyła się w porównaniu do maja br., to średnia frekwencja w hotelach wciąż pozostaje na niskim poziomie. 6 na 10 obiektów odnotowało średnią frekwencję poniżej 30 proc. W pierwszym tygodniu wakacji (29 czerwca - 5 lipca) wskaźniki wzrosły, ale nadal połowa hoteli nie przekroczyła frekwencji 30 proc.

Zdecydowana większość otwartych hoteli realizuje niższe ceny niż w roku ubiegłym. W czerwcu było to 60 proc. obiektów, z czego 40 proc. zanotowało spadki wyższe niż o 10 proc. w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku. Jednocześnie 1/5 hoteli utrzymała ceny na zeszłorocznym poziomie- czytamy.

Czytaj także

Kolejną niepokojącą daną za raportu IGHP jest niski poziom odwiedzalności przez zagranicznych turystów. Udział poniżej 10 proc. odnotowało 93 proc. hoteli. Podobnie wygląda sytuacja z gośćmi konferencyjnymi, których udział nie przekracza 10 proc. w 9 na 10 hoteli.

Dane dotyczące przyjętych rezerwacji na kolejne miesiące nadal wskazują na dużą niepewność na rynku usług hotelowych, jak również na efekt odkładania decyzji zakupowych usług turystycznych do ostatniej chwili. 70 proc. hoteli deklaruje stan rezerwacji na lipiec nieprzekraczający 40 proc. posiadanych pokoi. Odpowiednio dla sierpnia jest to już 84 proc. hoteli, a dla września 93 proc.

Z danych ankietowych wynika, że zdecydowana większość hoteli przeprowadziła restrukturyzację zatrudnienia w początkowych miesiącach epidemii. Tylko 12 proc. hoteli dokonało wypowiedzeń umów o pracę w czerwcu, a 9 proc. planuje takie działania w lipcu.

Czytaj także

Z tego powodu już ponad połowa ankietowanych hoteli ma trudności związane z utrzymaniem płynności finansowej. 95 proc. hoteli nie przewiduje osiągnięcia zysku z działalności operacyjnej wcześniej niż na koniec przyszłego roku, a 52 proc. nie wcześniej niż w 2022 roku. Podobnie hotele prognozują powrót do poziomu obrotów z lat 2018-19: 90 proc. hoteli nie wcześniej niż w roku 2022 r., 42 proc. nie wcześniej niż w 2023 r.

Polską branże turystyczną wspomóc miał Polski Bon Turystyczny, który uzyskał w piątek 17 lipca podpis prezydenta. Jednak wszystko wskazuje na to, że na to, że pomoc przyszła za późno- o czym już wcześniej informowali przedsiębiorcy. Szanse na to, ze w tym sezonie skorzystamy z dodatkowych pieniędzy są raczej niewielkie. Więcej na ten temat przeczytasz tutaj.

Materiał oryginalny: Połowa hoteli nie przekroczyła frekwencji 30 proc. Hotelarze obniżają ceny. Na jakie rabaty można liczyć? Nadzieja w bonie turystycznym? - Strefa Biznesu

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3