Polinka może być naprawiona na miejscu, nie musi jechać do Szwajcarii?

Weronika Skupin
Fot. Tomasz HołOd / Polskapresse
Uszkodzony wagonik Polinki, kolejki gondolowej Politechniki Wrocławskiej, być może będzie można naprawić na miejscu - bez konieczności wywożenia go do serwisu w Szwajcarii. Tak twierdzą specjaliści z firmy Doppelmayr, która jest wykonawcą i operatorem Polinki. Najpierw uznali, że wagonik trzeba zawieźć za granicę, a teraz ściągnęli na miejsce części i być może naprawią go tutaj.

Przypomnijmy. Polinka nie kursuje od kilku dni po wypadku, do jakiego doszło nad Odrą. 5 marca w jeden z wagoników - przewożący akurat kilkunastu studentów - uderzyła przewożona na barce koparka.

Jak mówi Agnieszka Niczewska, rzeczniczka Politechniki, kilku specjalistów ze Szwajcarii wciąż prowadzi badania uszkodzonego wagonika. Sprawdzają zaczepy, na których wisiał, udźwig kolejki, naprężenia i inne parametry. – Robią bardzo precyzyjne pomiary, u nich wszystko musi chodzić jak w szwajcarskim zegarku - mówi Agnieszka Niczewska.

Zobacz też: Wypadek Polinki - ZDJĘCIA

To, czy uszkodzona łyżką koparki gondola zgodnie ze wcześniejszymi zapowiedziami pojedzie za granicę, jeszcze nie jest pewne. Specjaliści Doppelmayra sprowadzili do Wrocławia części do wagonika i podejmą próbę jego naprawy na miejscu. Wszystko wskazuje na to, że dopiero gdy ta się nie powiedzie, wagonik będzie musiał pojechać do serwisu.

– Eksperci firmy Doppelmayr zapewniają nas, że do końca marca kolejka będzie naprawiona - podaje Agnieszka Niczewska.

Kto zapłaci za naprawę Polinki? Politechnika nie poniesie z tego tytułu żadnych kosztów. Za wszystko płaci na razie Doppelmayr, ale nie jest to naprawa w ramach gwarancji, szwajcarska firma będzie dochodzić roszczeń u przewoźnika, do którego należała barka wioząca dźwig. To, kto ponosi odpowiedzialność za wypadek i jak do niego doszło, jeszcze nie jest rozstrzygnięte.

Wideo

Komentarze 7

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

g
gosc
i wydumali, że nie trzeba wagonika zawozić hehehe ciekawe więc ile czasu zajmie naprawa?
k
kur
czy jak autobus mpk ma aware, staja wszystki inne ? nie ma ani jednego zapasowego wagonika ? chyba sobie zartujecie...
w
wroclove
Coś takiego funkcjonuje w marketach czy szpitalach do transportu pieniędzy, a i jakiś Amerykanin chce zbudować połączenie zach.-wsch. USA. Spręząłoby to powietrze i "przesyłało" ludzi na drugą stronę.
R
Realista
było prawidłowe oznakowanie przeszkody na szlaku wodnym.
W
W-w
bo Wrocławska komunikacja bez tej kolejki praktycznie nie istnieje - to tak jakby w Paryżu unieruchomić metro i szybką kolej miejską
r
riki
uuuu to będzie gruby rachuneczek dla przewoźnika barki
M
Mieszkaniec
Taaa...dzis 13, wiec 13-5 daje 8 dni czyli ledwo tydzien i jeden dzien. Ale lepiej brzmi 'od kilkunastu'. Humanista...dobrze ze matematyka znowu obowiazkowa na maturze
Dodaj ogłoszenie