Instagram ma z roku na rok coraz więcej użytkowników. Młodzi Polacy wybierają go, gdyż jest to miejsce, w którym szybko można zaistnieć w sieci. Dlaczego to właśnie Instagram jest liderem pod tym względem?

Serwisy społecznościowe w Polsce mają szerokie grono stałych użytkowników. Najpopularniejszym portalem wciąż jest Facebook, jednak Instragram prześcignął swojego konkurenta pod względem globalnego rozwoju platformy. Co ma na to wpływ? Dlaczego internauci coraz częściej wybierają Instragram?

Instagram wyprzedził Facebooka

Według danych zgromadzonych w raporcie NapoleonCat na koniec 2018 roku tempo wzrostu liczby użytkowników Instagrama było 3 razy szybsze niż wzrost liczby użytkowników Facebooka. Pierwszy portal zanotował wzrost liczby profili w okresie od września do listopada równy 2,81 proc., natomiast liczba użytkowników Facebooka w analogicznym okresie wzrosła o niecały 1 proc. Dzięki temu Instagram wyprzedza Facebooka i stanowi ciekawą alternatywą dla influencerów.

Dzięki publikowaniu zdjęć oznaczonych odpowiednimi hashtagami, Instagram ułatwia zarabianie w wielu branżach. Korzystają z niego głównie kobiety - według badań GEMIUS/PBI z czerwca 2018 większość użytkowników ma od 15 do 34 lat. W tym gronie łatwo znaleźć zarówno kobiety zainteresowane śledzeniem blogerek modowych i makijażowych, jak i gotowaniem, zdrowym odżywianiem bądź fitnessem. Dodatkowo rosnąca liczba użytkowników Instagrama umożliwia docieranie do grup o zupełnie innych zainteresowaniach.

Instagram skutecznie dociera do młodych

Z Instagrama korzystają głównie ludzie młodzi o średnim lub wyższym wykształceniu. Jest to grupa najbardziej zainteresowana nowymi trendami, poradami modowymi, makijażowymi, czy też związanymi z rodzicielstwem lub podróżami. Na Instragramie można publikować inspirujące zdjęcia, filmy, a także wchodzić w interakcję z użytkownikami, odpowiadając na ich komentarze i śledząc ich profile. Atutem serwisu jest łatwość w mierzeniu popularności dodawanych treści i samego profilu. Influencerzy widzą, ilu użytkowników śledzi ich profil, a także znają liczbę komentarzy pod zdjęciami.

Kolejnym atutem Instagrama jest opieranie się na sugestywnych fotografiach. Zdjęcia dodawane w serwisie są prezentowane w formie ciekawej galerii, która skupia uwagę i pomaga stać się zapamiętanym. Jest to spore ułatwienie dla blogerów, którzy chcą przedstawiać własne produkty, wykonane makijaże, propozycje modnych stylizacji itp.

Na Instagramie konkurencja jest mniejsza

Na koniec 2018 roku liczba polskich użytkowników Instagrama wynosiła nieco ponad 6 500 000 osób, podczas gdy z Facebooka korzystało prawie 3 razy więcej osób. Dzięki temu konkurencja na Instagramie jest ograniczona - co prawda, serwis ma mniej użytkowników, jednak jednocześnie działa na nim mniejsza liczba blogerów. Znacząco niweluje to konkurencję, ułatwiając docieranie do grupy docelowej i zdobywanie jej uwagi. Dodatkowo współpraca z firmami takimi jak https://szybkielajki.pl/produkt/lajki-na-instagramie/ szybko zwiększa zainteresowanie profilem, wyprzedzając innych influencerów.

Instagram wciąż jest w Polsce w fazie intensywnego rozwoju, dlatego daje więcej perspektyw niż serwisy społecznościowe, które mają ustabilizowane, stałe grono użytkowników. Platforma daje wiele możliwości rozwoju w przyszłości, gdyż coraz częściej zdjęcia z Instagrama są komentowane na różnych portalach.

Popularność bez dużych nakładów na reklamę

Aby zdobyć popularność na Instagramie, wydaje się znacznie mniej na promocję profilu. Na Facebooku koszty reklamy są obecnie nieporównywalnie wyższe, a jej efekty trudne do przewidzenia. Instagram jest pod tym względem przyjaźniejszy dla użytkowników, którzy wydają na lajki mniej, a efekty kampanii promującej profil zauważają o wiele szybciej. Dodatkowo efekty są długofalowe, podczas gdy na Facebooku użytkownicy szybciej nudzą się treściami i rezygnują ze śledzenia profilu.

Co ważne, na Instagramie można zaistnieć, nawet gdy rezygnuje się z ponoszenia kosztów reklamy. Aktywność w serwisie, a także przygotowanie ciekawych zdjęć i filmów sprawdzają się równie dobrze jak reklama w płatnej formie. Opieranie się wyłącznie na własnej aktywności może przynieść zadowalające efekty, lecz czeka się na nie dłużej, dlatego współpraca z firmami wspierającymi influencerów jest opłacalna.

Instagram to źródło inspiracji

Dlaczego warto zarabiać na Instagramie? Jest to opłacalne z kilku względów, jednak z punktu widzenia influencerów najbardziej korzystne jest inspirowanie innych. Dostarczanie motywujących i inspirujących treści składnia followersów do dalszego śledzenia profilu, a reklamodawców do zawierania umów z popularnymi użytkownikami. Żadne inne medium społecznościowe nie jest tak inspirujące, dlatego Instagram jest platformą, która pomaga szybko się wybić każdemu, kto potrafi zachęcić innych do naśladowania siebie.