Pokażemy Wrocław u czeskiego Wojewódzkiego

Marcin Torz, N
Michał Janicki nieźle radził sobie z piłką na stadionie. Może to on powinien nas promować w czeskim talk-show?
Michał Janicki nieźle radził sobie z piłką na stadionie. Może to on powinien nas promować w czeskim talk-show? Tomasz Hołod
Udostępnij:
Wrocław nie będzie kusił kibiców z Grecji, Czech i Rosji bilbordami rozstawionymi w miastach tych państw. - Turniej i tak będzie świetnie promowany przez UEFA, więc nie ma potrzeby tego dublować - zauważa Paweł Romaszkan, dyrektor biura promocji Wrocławia. Nie oznacza to jednak, że urzędnicy nie będą nic robić.

Pod koniec stycznia do Wrocławia przyjeżdżają przedstawiciele kibiców trzech rywali reprezentacji Polski. - Chcemy się od nich dowiedzieć, jakie mają oczekiwania. Na przykład, w jaki sposób lubią spędzać wolny czas - mówi Magdalena Okulowska z biura do spraw Euro 2012.

Na wiosnę do Wrocławia mają też przyjechać dziennikarze z mediów opiniotwórczych na wizytę studyjną. W urzędzie liczą, że zagraniczni żurnaliści opiszą miasto i tym samym zachęcą kolejnych kibiców do przyjazdu.

Wrocław ma pojawić się także w telewizji. Ale na pewno nie w reklamach. - Chcielibyśmy, aby ciekawi wrocławianie trafili na kanapę do programu np. takiego czeskiego Kuby Wojewódzkiego - mówi Romaszkan. - Taki sposób wydaje się dobry, żeby zainteresować ludzi naszym miastem.

Plany promocyjne w Czechach są najbardziej zaawansowane. Wiadomo już, że np. informacje o Wrocławiu pojawią się na wystawie plenerowej, tuż obok mostu Karola, czyli w samym centrum Pragi. Do tego w lutym urzędnicy będą zachwalali miasto na targach turystycznych nad Wełtawą.

Urzędnicy zauważają też, że na pół roku przed turniejem jest już spore zainteresowanie ze strony kibiców rosyjskich. Wiadomo na przykład, że zarezerwowano już czartery, którymi dolecą ze swojego kraju do Wrocławia. Ale nie wszyscy dotrą do nas w ten sposób. Część z nich przyleci do Katowic rejsowymi samolotami. Podobnie, jak do Berlina/ Z obu tych miast do Wrocławia samochodem jedzie się ok. trzech godzin.

Romaszkan uważa, że dla Wrocławia przyjazd rosyjskich kibiców to wielka szansa na to, żeby zareklamować nasze miasto i sprawić, aby Rosjanie przyjeżdżali do nas częściej, w celach turystycznych. - Już teraz Rosjanie dominują np. w Zakopanem - mówi Romaszkan. - Byłoby świetnie, gdyby na cel swoich eskapad wybierali też Wrocław.

Dyr. Romaszkan zauważa, że rosyjscy turyści (nawet podczas Euro) z Wrocławia zrobią swoją bazę wypadową: bo blisko od nas do Berlina, czy Pragi.

A Grecy? Wydaje się, że urzędnicy mają ich najsłabiej rozpoznanych. Romaszkan jednak pociesza się, że Grecy o Polsce już teraz sporo wiedzą i darzą nas sympatia. Również dlatego, że sporo mieszkańców Hellady dawniej uciekło do Polski w obawie przed panującym w Grecji po wojnie reżimem.

Urzędnik, muzyk, pisarz, sportowiec? Kto najlepiej wypromuje Wrocław na kanapie u czeskiego Wojewódzkiego?

Wideo

Komentarze 14

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

A
A
Breslau był w Niemczech i nic nie dało. Teraz jako ..... Wratislavia? od słynnego księcia Wratyslava. Ciekawe jaki niewypał mądrale z magistratu wymyślą.
F
FRAstrat
cyt. "Romaszkan uważa, że dla Wrocławia przyjazd rosyjskich kibiców to wielka szansa na to, żeby zareklamować nasze miasto i sprawić, aby Rosjanie przyjeżdżali do nas częściej, w celach turystycznych"

Już raz ruski w tym rejonie byli i dłuuuugo zabawili. Nie jestem pewien czy to właściwy kierunek.
w
w
dosc kasy na promocje ktora nic nie daje
J
Jonasz
sporo kasiory podatników kosztuję te "celne uwagi" dyrektora BIURA PROMOCJI
J
Jonasz
sporo kasiory podatników kosztuję te "celne uwagi" dyrektora BIURA PROMOCJI
v
vb
"zauważa Paweł Romaszkan, dyrektor biura promocji Wrocławia. " Dyrektor czego? A więc kolejny dział rzeczników miasta, oczywiście wszystko na koszt podatnika.
G
Gość
Wszelkie kosztowne pomysły "promowania" miasta są zwykłym wyrzucaniem pieniędzy w błoto (czyt. dawaniem łatwego zarobku kolesiom).
Poczynań Janickiego nie komentuję - przez grzeczność.
d
dlugo_pis
piwem z danii? kto uwolni piwo z puszek?
K
Kazik
Najpierw pomyślcie, że z Czech do Wrocławia nie ma ani jednej porządnej drogi. Jak się choć raz przejechało do Czech przez Sudety to się więcej nie pojedzie. Co zrobiliście w tej sprawie?
G
Główka
Uważam, że wiceprezydent to powinien raczej dobrze "główkować", niż dobrze kopać...
h
hot
przygotować reklamy promujące Wrocław( kilka kilkuminutowych filmików pokazujących miasto i stadion) do tego później filmik organizacyjny( czyli pokazać im ze polska nie jest daleko za murzynami) w tym także promować stronę za pomocą której każdy kto będzie chciał przyjechać wszystko łatwo załatwi, jest już taka strona tyle ze zapomniałem jej nazwy(tak właśnie jest promowana), to wszystko wrzucać na youtube, przygotować artykuły informacyjne i promować na największych serwisach portali w Grecji Rosji i Czechach, wyjdzie tanio i skutecznie
m
mIKLUS
Najważniejszą sprawą będzie informacja, również komunikacyjna, a w tym drogowa. Wobec tego pilnie należy na cztery wiatry przepędzić tych panów, którzy wykoncypowali obecne drogowskazy związane z AOW, a następnie przygotować nowy sensowny i logiczny system, który przynajmniej tubylcom pomógłby poruszać się bez świadomości, że błądzenie jest najlepszą formą zwiedzania MIASTA SPOTKAŃ.
i
inwazja
Gdyby nasza reprezentacja grała poza granicami kraju - to nikt nie dowiedział by się do jakiego miasta ma jechać na mecz? Znowu wyrzucone pieniądze....
M
Misio
Pic i propaganda we krwi;-))
Dodaj ogłoszenie