Pod Wrocławiem szkolą się testerzy najnowocześniejszych silników lotniczych

Marcin Kaźmierczak, fot. Paweł Relikowski

Wideo

Udostępnij:
Od sierpnia w centrum szkoleniowym XEOS w Bielanach Wrocławskich szkoli się 65 osób, które za półtora roku rozpoczną pracę w budowanym pod Środą Śląską zakładzie testującym i serwisującym silniki Lufthansy. Szkolą się na silnikach używanych przez jedne z największych samoloty pasażerskich Boeing 747 i Airbus A330.

Od sierpnia w centrum szkoleniowym XEOS w Bielanach Wrocławskich szkoli się 65 osób, które za półtora roku rozpoczną pracę w budowanym pod Środą Śląską zakładzie testującym i serwisującym silniki Lufthansy. Szkolą się na silnikach używanych przez jedne z największych samoloty pasażerskich Boeing 747 i Airbus A330.

Choć zakład testowania i naprawy silników lotniczych XEOS pod Środą Śląską zostanie uruchomiony dopiero w 2019 r., już od sierpnia w Bielanach Wrocławskich szkolą się przyszli mechanicy oraz inżynierowie, którzy będą testować silniki latających dla Lufthansy Boeingów 747 i Airbusów A330. Spółka XEOS w budowę i program szkoleń pod Wrocławiem zainwestowała 60 mln zł.

CZYTAJ TAKŻE: STOP TOKSYCZNEJ INWESTYCJI - MIESZKAŃCY PROTESTOWALI PRZECIWKO BUDOWIE ZAKŁADU POD ŚRODĄ ŚLĄSKĄ

– W centrum swoje umiejętności kształcą pracownicy naszego zakładu. Stopniowo budujemy 600-osobowy zespół najwyższej klasy specjalistów w dziedzinie lotnictwa – mówi Thomas Böttger, dyrektor zarządzający XEOS. – W przyszłości jesteśmy jednak otwarci na współpracę z dolnośląskimi uczelniami oraz szkołami technicznymi, organizacjami zrzeszającymi polskich inżynierów, klastrami lotniczymi czy innymi firmami działającymi w przemyśle lotniczym – dodaje.

Pod Wrocławiem szkolą się testerzy najnowocześniejszych silników lotniczych

Tak ma wyglądać zakład pod Środą Śląską

Centrum działa jak prawdziwy zakład serwisowania i naprawy silników. Ma powierzchnię 2500 mkw, a przyszli pracownicy szkolą się na trzech prawdziwych silnikach samolotowych CF6-80 używanych w samolotach Boeing 747 i Airbus 330. Wkrótce przyszli mechanicy będą uczyć się również na silniku GEnx-2B, który ma być docelowo serwisowany i naprawiany w zakładzie pod Środą Śląską. Do centrum szkoleniowego trafi także silnik GE9X, który samoloty Lufthansy zaczną używać w 2019 r. Będzie miał średnicę 4,1 m i będzie ważył ponad 9 ton. Oba rodzaje silników mają być używane przez 30 lat, a ich obowiązkowe przeglądy będą się odbywały na Dolnym Śląsku co 35 tys. godzin lotu.

Kilkunastomiesięczne szkolenie zawodowe w Centrum Szkoleniowym XEOS w Bielanach Wrocławskich odbywa obecnie 65 przyszłych inżynierów i mechaników. Do końca 2017 r. będzie ich 100. Będą oni w przyszłości demontować i montować silniki, sprawdzać poszczególne części, a także czyścić je i ewentualnie naprawiać.

Jak chwali się spółka, w bazie osób starających się o pracę w budowanym pod Środą Śląską zakładzie jest już blisko 1,5 tysiąca aplikacji. O pracę w zakładzie serwisowania i naprawy silników samolotowych starają się głównie mieszkańcy Dolnego Śląska, ale również obywatele innych krajów, np. Portugalii, Grecji czy Włoch. Jak informują przedstawiciele XEOS, obecnie największy nacisk nałożony jest na rekrutację mechaników silników samolotowych, inżynierów procesu, inżynierów i specjalistów ds. jakości oraz managerów z zakresu zamówień, obsługi klientów i finansów. W momencie uruchomienia zakładu pod Środą Śląską wiosna 2019 roku w nim będzie około 140 osób. Docelowo firma zatrudni 600 osób.

Przypomnijmy, że budowa zakładu serwisowania i naprawy silników Lufthansy pod Środą Śląską ruszyła w pierwszym tygodniu sierpnia. Budowa zakładu została podzielona na dwa etapy. Planowany termin zakończenia pierwszego etapu i rozpoczęcia pracy centrum przez zakład to pierwszy kwartał 2019 r. Do tego czasu powstaną główne budynki techniczno-operacyjne oraz biurowe. W drugim etapie powstanie nowoczesna, wyposażona w najnowsze technologie, specjalistyczna komora do testowania silników samolotowych.

Komentarze 25

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

t
tak
tak jest. niestety, a ci co maja wiecej nie wiedza jeszcze ile sa warci. zanim sie zorientuja beda zwiazani.
84% podatków
wiesz ze wlasciciel firm nie choruja? tzn choruja ale chorobowego nawet nie ma sie co bawic bo nie ma na to czasu, zlodziejska banda zus tylko sie cieszy
?
Czyli łazisz do pracy i smarkasz, zarażając innych? Gratuluję, mój ty nieugięty.
x
x
Mógłby ktoś napisać jakie mniej-więcej zarobki są oferowane? Przeciętne wynagrodzenie brutto za lipiec ubiegłego roku we Wrocławiu wynosiło 4912 zł. ...
:-
Wystarczy raz, byle w dobre miejsce.
G
Gość
i ze Polacy maja szanse pracowac w nowoczesnym zakladzie, ktorego jak widac nie moze postawic Polak, bo zamiast rozwijac tu nowoczesne technologie i dotowac naukowcow, wolimy prowadzic swoje gierki polityczne, sklocajac sie ze wszystkimi sasiadami...
t
tomek
widocznie niewiele miałeś do zaoferowania
j
jabol
Zależy co potrafisz.
Jak masz certyfikat mechanika śliników lotniczych 2 kategorii, to od 30 000 brutto.
Jak nie masz nic, to się nie załapiesz nawet na 2500 brutto
z
z Biskupina
przez Leśnicę nie tracą przy tym więcej czasu na dojazd niż pracę ?
84% podatków
unkanie uczciwej zapłaty to grzech wolajacy o pomste do nieba, nigdy nie wzialem 1zł z socjalu nawet ani dnia nie bylem na chorobowym polaku
121
Deutsche Partei in Polen?
:-
Bo zapłacą. Ty byś pewnie wolał, żeby nie płacili, bo dla prawdziwego wyklętego lepiej siedzieć na socjalu, niż pracować uczciwie u Niemca.
:-
I kosztują niezłe pieniądze. Chciałbym taką fabrykę gdzieś w okolicy mieć.
:-
:-/
121
Trzeba zap***** na socjal dla nachodźców... a może "nadludzie" nie kumate już do takiej pracy...?
Dodaj ogłoszenie