Pod Wrocławiem już kończą superskrzyżowanie

Jerzy Wójcik
Piotr Wojnarowicz
Pod Wrocławiem kończy się budowa drugiego co do wielkości skrzyżowania w Polsce, a zarazem drugiego skrzyżowania autostrad w kraju. Mowa o połączeniu drogi A4 Wrocław-Legnica z autostradową obwodnicą miasta. Pod Nową Wsią Wrocławską, trzy kilometry od Bielan, drogowcy kończą już budowę betonowych dojazdów.

Z tego właśnie powodu przez ostatnie dwa dni zamknięty był jeden pas autostrady A4 w kierunku Legnicy, na wysokości przyszłego skrzyżowania. Podobnego utrudnienia możemy się spodziewać na początku września, z drugiej strony, na jezdni w kierunku Wrocławia.

- Jest to konieczne, bo wykonawca przygotowuje się już do nowej organizacji ruchu, która zostanie wprowadzona po oddaniu odcinka obwodnicy od Mag-nic do lotniska - wyjaśnia Michał Nowakowski z wrocławskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Przypomnijmy, że firma Budimex ma czas do 5 grudnia, by uporać się ze wspomnianym pierwszym odcinkiem obwodnicy. Samochody będą mogły nim pojechać po zakończeniu odbiorów, być może jeszcze w grudniu tego roku. Właśnie węzeł Nowa Wieś, przez który według szacunków fachowców ma przejeżdżać 60 tys. pojazdów na dobę, będzie kluczowy dla organizacji ruchu.

Zdecydowano już, że od grudnia będzie on otwarty tylko częściowo, tak by nie spowodować wielkich korków na otwartym fragmencie autostrady. Na razie kierowcy jadący autostradą A4 (zarówno w stronę Wrocławia, jak i w stronę Legnicy) nie będą mogli wjechać na autostradową obwodnicę miasta. Czynne będą natomiast zjazdy z obwodnicy na A4.

Jak zatem będziemy wjeżdżać na obwodnicę? Auta osobowe włączą się do ruchu z drogi Wrocław-Kłodzko (droga nr 8), Wrocław-Wałbrzych (nr 35) na tak zwanym węźle Casarzowice (ulicą Mokronoską) oraz węźle lotnisko (ul. Graniczną). Ciężarówki ważące powyżej 12 ton będą mogły poruszać się na odcinku od połączenia obwodnicy z drogą na Kłodzko tylko do węzła Cesarzowice. Tam będą musiały zjechać na ulicę Mokronoską. Taka organizacja ruchu będzie obowiązywała aż do otwarcia całej obwodnicy miasta, czyli do czerwca 2011 r.

Choć węzeł autostradowy pod Wrocławiem to potężna inwestycja, największy tego typu obiekt powstał już na Śląsku. Mowa o węźle Sośnica, gdzie przecinają się autostrady A4 i A1. Za cztery miesiące, gdy węzeł Nowa Wieś zostanie zakończony, będzie drugim co do wielkości w Polsce. Ale już wiadomo, że w 2012 roku spadniemy na trzecie miejsce. Do połowy 2012 r. drogowcy powinni zakończyć prace na połączeniu autostrad A1 i A2 w Strykowie pod Łodzią. Po wybudowaniu to skrzyżowanie będzie drugim co do wielkości, a podwrocławskie - trzecim w Polsce.

Wideo

Komentarze 8

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

V
Vito

Dla kierunku Wałbrzych - Legnica zaprojektowano taki sam kolizyjny zjazd i wjazd na A4, jaki teraz mamy we Wrocławiu przy zjeżdżaniu od Legnicy w stronę miasta. Ale jak kryterium przetargowym jest najniższa cena, to nie ma za co postawić dwóch poziomów estakad i robi się zjazdy i skrzyżowania tylko na nasypach ziemnych. A przy okazji można ukraść trochę dolomitu z podbudowy...

D
Dolnoślonzok z Brzegu

Czy Dolny Ślask to nie Ślask?!

W
Wrocławianin z Wrocławia

Popieram Arliego, święte słowa. Wrocław to Śląsk i to powinien wiedzieć dziennikarz z Wrocławia. Powinien też wiedzieć że nie będzie to drugie w kolejności skrzyżowanie autostrad, gdyż pierwsze takie skrzyżowanie powstało przed ponad rokiem koło Krzywej (A4/A18), później A4/A1, teraz A4/A8. Natomiast co wielkości to zgoda. I teraz pytanie - jaką wiedzę ma dziennikarz z Wrocławia, mamy w Polsce raptem kilkanaście krain, mamy dosłownie kilka autostrad, skąd taka niewiedza? Przecież to nasi dziennikarze powinni wdrażać prawidłowe informacje, informując co to Śląsk, co to Łużyce, co to tzw.Ziemia Lubuska - która zajmuje spory kawałek Śląska (Zielona G., Żagań, Krosno O.), Łużyc (Żary), Brandenburgii i niewielkie pojezierze lubuskie. Ale to temat na inna okazję, choć przykro słuchać i czytać o tym Śląsku i Ziemi Lubuskiej - która urosła już prawie pod Legnicę i Głogów i tylko patrzeć jak dotrze do Wrocławia.

a
arli

Szanowny Redaktorze Wójcik,
pisze Pan "Choć węzeł autostradowy pod Wrocławiem to potężna inwestycja, największy tego typu obiekt powstał już na Śląsku."
Pytam się zatem, gdzie leży Wrocław?? Bo nauka europejska twierdzi, że na Śląsku.

Ja rozumiem, że bycie dziennikarzem nie wymaga znajomości geografii i historii Polski, nie zmusza także do myślenia ale nie zwalnia z pisania prawdy. Pełnej Prawdy. Jeśli pisze Pan "Śląsk" mając na myśli woj. śląskie oraz "Dolny Śląsk" myśląc o woj. dolnośląskim to zapisuje się Pan do tej rzeszy ignorantów, którzy utożsamiają jednostki administracyjne z krainami (krajami).
Woj. śląskie składa się z fragmentu (najmniejszego) Górnego Śląska, Zagłębia, Częstochowskiego oraz fragmenciku Małopolski. W żadnym wypadku jednak nie rozpościera się na cały Śląsk, który rozciąga się od Krosna Odrzańskiego, przez Legnicę, Wrocław, Opole aż po Katowice, zahaczając o Cieszyn. Proszę poczytać, choćby Wikipedię...

I jeszcze jedno. Naprawdę zazdroszczę talentu w robienia z byle g... tematu. Zastanawiam się także jak Pan mierzył wielkość węzłów? W metrach, przepustowości czy ilości ukradzionego z nich dolomitu na podsypkę??

G
Gratulacje

nie można otworzyć zjazdów, bo Strzegomska nie skończona. ZDiUM jak zwykle zawalił sprawę.

m
maro

Do ??? coś tam a pomyślałeś że strzegomska i graniczna zrobi się wtedy jednym wielkim korkiem jak cały ruch pójdzie tymi ulicami razem z zajebistym przejazdem kolejowym na 4 pasmowej jezdni ??

w
wrc

imienia ESK2016

g
gr

Co oni znowu wymyślili? Przecież dając możliwość wjazdu z A4 na ten fragment A8 można było poprowadzić już DK nr 5 (która wcześniej jest poprowadzona fragmentem A4) do węzła Lotnisko, następnie zjazd na wyremontowaną Graniczną i Strzegomską i wjazd na obwodnicę śródmiejską, której budowany fragment do Żmigrodzkiej też będzie już gotowy....

Dodaj ogłoszenie