Inwestor odpowiedzialny za gruntowny remont linii kolejowej 285 Wrocław - Sobótka - Świdnica, czyli PKP PLK poinformowały, że prace znów się przedłużą i nie można bezpiecznie przywrócić połączeń kolejowych na tej trasie już od marca.
- Na trzy miesiące zamawiający ocenił czas potrzebny do wykonania wszystkich prac, które zapewnią bezpieczne i zgodne z rozkładem jazdy podróże koleją na linii Wrocław – Sobótka – Świdnica (nr 285). Do czerwcowej zmiany rozkładu wykonawca ma zakończyć roboty w zakresie sterowania ruchem kolejowym, uzupełnić wyposażenie przystanków oraz oznakowanie przejazdów kolejowo drogowych - informuje Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. - O przełożeniu uruchomienia połączeń kolejowych Wrocław – Sobótka – Świdnica z marca na czerwiec br., zarządca linii kolejowych poinformował przewoźników - dodaje.
Otwarcie linii w tym momencie wpłynęłoby niekorzystnie na punktualność
Przegląd linii wykonany w ostatnich dniach wykazał, że wykonawcy pozostało do zrobienia zbyt dużo prac, aby pociągi wróciły na linię w marcu. Gdzie są największe problemy z ukończeniem tej inwestycji?
- Podstawowe prace, które muszą być wykonane są związane z urządzeniami sterowania ruchem kolejowym na stacji w Kobierzycach oraz na przejazdach kolejowo-drogowych - tłumaczy Mirosław Siemieniec w komunikacie. - Brak pełnej kontroli nad urządzeniami wymagałby m.in. ograniczenia prędkości pociągów, a to na jednotorowej linii wpływałoby niekorzystnie na organizację rozkładu i punktualność. Ponadto zmiany mogłyby dodatkowo ograniczać ruch na ważnych skrzyżowaniach dróg i torów – szczególnie w obszarze Wrocławia - dodaje rzecznik.
Linia Wrocław - Sobótka - Świdnica. Czego jeszcze brakuje?
Ale nie tylko to zdecydowało. W zakresie obsługi pasażerskiej, przystanki nie zostały wyposażone w wiaty i ławki oraz wymagane oznakowanie. To kilkanaście lokalizacji, w których podróżni powinni mieć dogodny i bezpieczny dostęp do pociągów. Przypomnijmy, że chodzi o stacje i przystanki kolejowe:
- Wrocław Wojszyce,
- Wrocław Partynice,
- Bielany Wrocławskie,
- Domasław,
- Kobierzyce,
- Wierzbice Wrocławskie,
- Pustków Żurawski,
- Rogów Sobócki,
- Sobótka,
- Sobótka Zachodnia,
- Szczepanów,
- Marcinowice,
- Pszenno,
- Świdnica Przedmieście.
Połączenie (linia nr 285) z Wrocławia przez Sobótkę Zachodnią do Świdnicy liczy ok. 60 km. Po zakończeniu prac przejazd pociągów pasażerskich będzie mógł się odbywać z prędkością nawet do 120 km/godz. Czas podróży Wrocław Główny - Sobótka - Świdnica wyniesie około godziny w zależności od liczby zatrzymań. Inwestycja o wartości blisko 217 mln zł jest współfinansowana ze środków unijnych EFRR w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego.
Dziennik Zachodni / Wielki Piątek
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?