Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Pociągiem z Wrocławia do Sobótki i Świdnicy? Jeszcze nie teraz! Znów przesunięto termin otwarcia tej linii

Jerzy Wójcik
Jerzy Wójcik
Fragment odnowionej linii kolejowej z Wrocławia przez Sobótkę do Świdnicy
Fragment odnowionej linii kolejowej z Wrocławia przez Sobótkę do Świdnicy Jerzy Wójcik
Tym połączeniem kolejowym mieliśmy jechać pierwotnie w grudniu 2021 roku. Termin już raz przesunięto na marzec, a teraz okazało się, że i to nie będzie możliwe. Nowa data przywrócenie pasażerskich połączeń kolejowych na trasie z Wrocławia przez Sobótkę do Świdnicy to czerwiec tego roku. Dlaczego kolejny raz trzeba było zmienić ten termin?

Inwestor odpowiedzialny za gruntowny remont linii kolejowej 285 Wrocław - Sobótka - Świdnica, czyli PKP PLK poinformowały, że prace znów się przedłużą i nie można bezpiecznie przywrócić połączeń kolejowych na tej trasie już od marca.

- Na trzy miesiące zamawiający ocenił czas potrzebny do wykonania wszystkich prac, które zapewnią bezpieczne i zgodne z rozkładem jazdy podróże koleją na linii Wrocław – Sobótka – Świdnica (nr 285). Do czerwcowej zmiany rozkładu wykonawca ma zakończyć roboty w zakresie sterowania ruchem kolejowym, uzupełnić wyposażenie przystanków oraz oznakowanie przejazdów kolejowo drogowych - informuje Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. - O przełożeniu uruchomienia połączeń kolejowych Wrocław – Sobótka – Świdnica z marca na czerwiec br., zarządca linii kolejowych poinformował przewoźników - dodaje.

Otwarcie linii w tym momencie wpłynęłoby niekorzystnie na punktualność

Przegląd linii wykonany w ostatnich dniach wykazał, że wykonawcy pozostało do zrobienia zbyt dużo prac, aby pociągi wróciły na linię w marcu. Gdzie są największe problemy z ukończeniem tej inwestycji?

- Podstawowe prace, które muszą być wykonane są związane z urządzeniami sterowania ruchem kolejowym na stacji w Kobierzycach oraz na przejazdach kolejowo-drogowych - tłumaczy Mirosław Siemieniec w komunikacie. - Brak pełnej kontroli nad urządzeniami wymagałby m.in. ograniczenia prędkości pociągów, a to na jednotorowej linii wpływałoby niekorzystnie na organizację rozkładu i punktualność. Ponadto zmiany mogłyby dodatkowo ograniczać ruch na ważnych skrzyżowaniach dróg i torów – szczególnie w obszarze Wrocławia - dodaje rzecznik.

Linia Wrocław - Sobótka - Świdnica. Czego jeszcze brakuje?

Ale nie tylko to zdecydowało. W zakresie obsługi pasażerskiej, przystanki nie zostały wyposażone w wiaty i ławki oraz wymagane oznakowanie. To kilkanaście lokalizacji, w których podróżni powinni mieć dogodny i bezpieczny dostęp do pociągów. Przypomnijmy, że chodzi o stacje i przystanki kolejowe:

  • Wrocław Wojszyce,
  • Wrocław Partynice,
  • Bielany Wrocławskie,
  • Domasław,
  • Kobierzyce,
  • Wierzbice Wrocławskie,
  • Pustków Żurawski,
  • Rogów Sobócki,
  • Sobótka,
  • Sobótka Zachodnia,
  • Szczepanów,
  • Marcinowice,
  • Pszenno,
  • Świdnica Przedmieście.

Połączenie (linia nr 285) z Wrocławia przez Sobótkę Zachodnią do Świdnicy liczy ok. 60 km. Po zakończeniu prac przejazd pociągów pasażerskich będzie mógł się odbywać z prędkością nawet do 120 km/godz. Czas podróży Wrocław Główny - Sobótka - Świdnica wyniesie około godziny w zależności od liczby zatrzymań. Inwestycja o wartości blisko 217 mln zł jest współfinansowana ze środków unijnych EFRR w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Dziennik Zachodni / Wielki Piątek

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska