Pociągiem pojedziemy teraz szybciej i wygodniej (NOWY...

    Pociągiem pojedziemy teraz szybciej i wygodniej (NOWY ROZKŁAD JAZDY)

    Alina Gierak

    Gazeta Wrocławska

    Aktualizacja:

    Gazeta Wrocławska

    Pociągiem pojedziemy teraz szybciej i wygodniej (NOWY ROZKŁAD JAZDY)
    1/2
    przejdź do galerii

    ©ilustracja: Maciej Dudzik

    Do Wrocławia: z Jeleniej Góry w 2 h 30 min, z Legnicy - 50 min, z Wałbrzycha - 1 h 25 min. Jak wynika z nowego rozkładu jazdy PKP, który wejdzie w życie 15 grudnia, Dolnoślązacy nareszcie pojadą pociągami szybciej i wygodniej. Na szybszy dojazd do Poznania i Warszawy musimy jednak poczekać co najmniej dwa lata.
    Nowy rozkład jazdy = szybsze pociągi?
    Jak wynika z nowego rozkładu jazdy PKP, który wejdzie w życie 15 grudnia, Dolnoślązacy nareszcie pojadą pociągami szybciej i wygodniej. - Czas przejazdu na niektórych trasach dorównał przedwojennym - mówi Maciej Szewczyk, wielbiciel kolei, dysponujący rozkładami jazdy z 1944 roku.

    340 mln zł na linię 274 Jelenia Góra - Wrocław
    Najbardziej poprawę odczują mieszkańcy Jeleniej Góry i Wałbrzycha, którzy do stolicy Dolnego Śląska dojadą pociągiem o godzinę szybciej niż trzy lata temu. To efekt modernizacji linii 274 Jelenia Góra - Wałbrzych - Wrocław, która do tej pory kosztowała PKP PLK 340 mln zł. Prace trwają od 2005 roku.

    Ukończenie robót na szlakach i stacjach trasy Jelenia Góra - Wrocław ma sprawić, że prędkość pociągów wzrośnie do 120 km/h.

    Wpadka z wiaduktami
    W Kotlinie Jeleniogórskiej pociągi miały także jeździć szybciej po wyremontowanej za 36 mln zł trasie Szklarska Poręba - Jelenia Góra. Uniemożliwiła to wpadka z wiaduktami w Piechowicach. Są w złym stanie i ruch pociągów wstrzymano.

    - Powrócą na tę trasę - zapewnia Jerzy Łużniak, wicemarszałek województwa dolnośląskiego. PKP Nieruchomości mają teraz doraźnie zabezpieczyć przejazd. W 2014roku wiadukty zostaną wyremontowane.

    Przeczytaj: Wiadukty w Piechowicach zatrzymały pociągi. Nikt nie chce ruin na własność

    Do Warszawy i Poznania
    Na liniach z Wrocławia do Poznania, Warszawy czy Krakowa na tak duże zmiany, jak na linii 274, trzeba będzie poczekać do zakończenia modernizacji torów.

    Ponad 323 mln zł kosztuje renowacja 100 km torów na odcinku Częstochowa - Fosowskie. Po zakończeniu prac, w styczniu 2015 r., czas podróży na trasie Warszawa - Wrocław skróci się do około 3 godzin i 30 minut.

    O nowych połączeniach interRegiobus czytaj na NASTĘPNEJ STRONIE
    « 2

    Czytaj treści premium w Gazecie Wrocławskiej Plus

    Nielimitowany dostęp do wszystkich treści, bez inwazyjnych reklam.

    Komentarze (68)

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Ja ..zapytowywuję kiedy dojadę pociągiem do Szklarskiej Poręby ?

    Janusz (gość)

    Skandal straszny zrobić remont torów a nie widzieć katastrofy wiszącej nad nimi ! Czy to znów sprawka ,,zegarmistrza" czy burmistrza a może wojewody ?


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Sprawka jest PKP

    Jan (gość)

    Tak się ostatecznie okazało, bo wiadukt jednak należy do PKP PLK. Tego się można było spodziewać. Odwalili fuszerkę, zapomnieli o wiadukcie przy remoncie, a potem próbowali zwalać winę na innych....rozwiń całość

    Tak się ostatecznie okazało, bo wiadukt jednak należy do PKP PLK. Tego się można było spodziewać. Odwalili fuszerkę, zapomnieli o wiadukcie przy remoncie, a potem próbowali zwalać winę na innych. Powinni teraz płacić słone odszkodowanie gminie za pomówienia, utracone pociągi, czy utrudnienia w komunikacji dla mieszkańców, a także zamknięcie ciągu komunikacyjnego przez wiadukt z powodu tylko i wyłącznie własnych zaniedbań.zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    @Jan.Gdzie sie okazalo?

    Tor (gość)

    Podaj konkrety.


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Konkrety

    Jan (gość)

    Ty masz film na ten temat w lokalnych mediach:

    http://www.tvdami.eu/artykuly/52/1048/co_dalej_z_mostem_w_piechowicach/?.html


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Legnickie Konkrety:)

    Tor (gość)

    Sam to wymysliles? Co szukasz na wroclawskich stronach?


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Już wycisnąłeś pryszcze

    nauczyciel (gość)

    gimbusie?

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Ludzie, czy wy umiecie się jeszcze cieszyć???

    Judyta (gość)

    Myśle, że Polakom z dobrobytu się w d... poprzewracało! Polska jest coraz piękniejsza, powstają nowe drogi, remontuje się linie kolejowe, ludzie mają coraz więcej aut a kosze w marketach coraz...rozwiń całość

    Myśle, że Polakom z dobrobytu się w d... poprzewracało! Polska jest coraz piękniejsza, powstają nowe drogi, remontuje się linie kolejowe, ludzie mają coraz więcej aut a kosze w marketach coraz większe! I niestety ciągle jest źle i ciągle narzekania!!!zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    No troszkę za wolno :/

    Troy (gość)

    Tak tylko ja i Ty w tym tempie efektu tych przemian za życia swego nie dożyjemy ;)

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Kochana PKP

    XYZ (gość)

    Nie wiem dlaczego nie ma bezpośredniego połączenia z Wrocławia do Przemyśla.


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Bo linia jest w remoncie

    havranek (gość)

    Między Krakowem, a Rzeszowem linia jest w remoncie, co wiąże się z zamknięciem jednego toru. Trzeba było zawiesić kursowanie części pociągów bo się zwyczajnie nie mieściły na linii o ograniczonej...rozwiń całość

    Między Krakowem, a Rzeszowem linia jest w remoncie, co wiąże się z zamknięciem jednego toru. Trzeba było zawiesić kursowanie części pociągów bo się zwyczajnie nie mieściły na linii o ograniczonej przepustowości. Na osłodę powiem, że po remoncie linii pociągi nie tylko będą jeździć szybciej (o prawie 4 godz.), ale jeszcze komfort się zwiększy. PKP IC zakupiło 68 nowych wagonów na trasę Szczecin-Przemyśl przez Wrocław i Poznań.zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    ...

    kamillo (gość)

    Wow! Wreszcie po ponad 70 latach gonimy rozkłady przedwojenne. Progres widać gołym okiem. Te pociągi powinny mieć w nazwach "strzała", "błyskawica" itp.


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Był taki...

    2w (gość)

    Nazywany był „Strzałą Południa”. Relacja Wrocław – Świdnica, przez Kobierzyce, Dzierżoniów. Do Świdnicy śmigał w 3 godziny, czy trochę ponad. Na niektórych odcinkach wystraszone krowy szybciej...rozwiń całość

    Nazywany był „Strzałą Południa”. Relacja Wrocław – Świdnica, przez Kobierzyce, Dzierżoniów. Do Świdnicy śmigał w 3 godziny, czy trochę ponad. Na niektórych odcinkach wystraszone krowy szybciej biegły :)zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Przed uroczystym uruchomieniem

    Florek (gość)

    pociagow do Kudowy i Swidnicy, obejrzyjcie sobie wiadukty na trasie...:).


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Pewnie znowu będzie afera

    Jan (gość)

    I zwalanie winy na gminy przez PKP za zły stan wiaduktów.


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    @Jan

    Tor (gość)

    W ktorym urzedzie robisz?A moze jestes z PO?


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Stać cię na coś więcej

    Jan (gość)

    niż tylko personalne pomówienia?

    Może napisz, w którym ty urzędzie robisz, skoro tylko takie "argumenty" przyszły ci na myśl.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Wrocław-Kłodzko

    xyz (gość)

    A trasa Wrocław - Kłodzko - Międzylesie podróż wydłużyła się o 30 minut ! To jest sukces ??

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Demencja

    .ycom (gość)

    Z Wroclawia do Warszawy mozna przejechac przyspieszonym w mniej niz 2 godziny gdyby Ciemniacy ruszyli dupq I zbudowali te 30 km torow z Sieradza do Wieruszowa lub Wielunia.Juz gadaja o tym od...rozwiń całość

    Z Wroclawia do Warszawy mozna przejechac przyspieszonym w mniej niz 2 godziny gdyby Ciemniacy ruszyli dupq I zbudowali te 30 km torow z Sieradza do Wieruszowa lub Wielunia.Juz gadaja o tym od 1935 roku I jakos bez reulatatu.zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Trasa Jelenia Góra - Wrocław

    dded (gość)

    Jak widać na mapce owa trasa nie prowadzi w prostej linii. przejazd przed wojną w czasie 2 godzin był realny ponieważ pociągi jeździły wtedy w linii prostej, oszczędzając nawet kilkadziesiąt km....rozwiń całość

    Jak widać na mapce owa trasa nie prowadzi w prostej linii. przejazd przed wojną w czasie 2 godzin był realny ponieważ pociągi jeździły wtedy w linii prostej, oszczędzając nawet kilkadziesiąt km. Ale wtedy pociągi jeździły tak: W Marciszowie odbicie na Bolków i dalej Strzegom i prosta na Wrocław. Idealna linia prosta. Niestety torowisko między Bolkowem, a Marciszowem chyba już nie istnieje i podobnie chyba od Bolkowa do Strzegomia. jest to raptem ok 25km. Odnowić tą trasę i pociąg do Wrocka będzie jechał nawet poniżej 2 godzinzwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Postęp

    łoś (gość)

    Świetna jest ta tabelka od 1944 do 2014 roku. Pokazuje w jakim tempie postępują zmiany na PKP. Kuriozalne jest to, że Jeleniej Góry pojedziemy pośpiesznym o 22 min dłużej niż w 1944 roku!

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Busy w Sudety !!! pkp polikwidowało tory to niech teraz busami ludzi wożą.

    Dolnoślązak (gość)

    Czekam na busy Bystrzyca Kłodzka - Międzygórze, Wałbrzych - Rzeczka


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    A Klodzko Ladek Stronie?

    wq (gość)

    Po co to bylo likwidowac.

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    Najczęściej czytane

    Polecane

    Wideo