Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Pociągi na Świebodzkim? Eksperci przyjrzą się możliwościom rozbudowy

Marcin Kruk
Marcin Kruk
Fot. Tomasz Ho£Od / Polska Press
Jak przebudować stację Wrocław Świebodzki, czy da się włączyć podwrocławskie szlaki kolejowe do transeuropejskiej sieci, jak ma wyglądać kolej aglomeracyjna? Na te i wiele innych pytań mają odpowiedzieć dwa dokumenty, na które PKP wyda 4 mln zł. Umowy na ich wykonanie zostały podpisane w piątek.

Uruchomienie stacji Wrocław Świebodzki, poprowadzenie trasy linii kolei dużych prędkości, budowa połączenia kolejowego z portem lotniczym czy wykorzystanie linii towarowych dla ruchu pasażerskiego. Opłacalność i możliwości realizacji m.in. takich zamierzeń zbada na zlecenie PKP PLK firma BBF z Poznania. Umowę na opracowanie wstępnego studium wykonalności podpisano w piątek, 4 października, w urzędzie wojewódzkim. Na opracowanie dokumentu spółka ma blisko trzy lata. Koszt przygotowania studium to prawie 1,5 mln zł.

Nieco krócej, bo 16 miesięcy, ma potrwać opracowanie drugiego studium, na którego wykonanie podpisano w piątek umowę. Warszawski WYG International sprawdzi, jakie prace trzeba wykonać, by dostosować linię kolejową na odcinku Święta Katarzyna - Wrocław Muchobór i Wrocław Świebodzki do wymogów transeuropejskiej sieci transportowej TEN-T. Opracowanie obejmie linie Święta Katarzyna - Wrocław Brochów - Wrocław Stadion - Wrocław Muchobór - Wrocław Kuźniki. Wartość umowy wynosi 2,5 mln zł.

Jak mówi zebrani, na pytanie jakie są największe potrzeby wrocławskiego węzła kolejowego odpowiedzą dopiero zlecone studia wykonalności.

Wojewoda dolnośląski Paweł Hreniak przed podpisaniem umowy zwracał uwagę, że Wrocław jest coraz bardziej zakorkowany, a działania ujęte w podpisywanych umowach to pomocna dłoń administracji rządowej wyciągnięta w kierunku lokalnego samorządu.

Arnold Bresch, członek zarządu PKP PLK zapowiedział zaangażowanie także podwrocławskich samorządów w ustalenia, jak ma wyglądać komunikacja kolejowa w aglomeracji wrocławskiej.

Posłanka Mirosława Stachowiak-Różecka zwracała uwagę, że sprawnie działająca kolej będzie miała pozytywny wpływ na bolączki komunikacyjne w obrębie samego miasta.

Opracowywane dokumenty mają być narzędziem do planowania inwestycji po 2020 r.

od 7 lat
Wideo

iPolitycznie - Radosław Fogiel

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska