Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Pociąg Wrocław - Trzebnica przyspiesza. Będą też nowatorskie rozwiązania

Marcin Kaźmierczak
Zakończył się remont linii kolejowej Wrocław - Trzebnica. Pociągi pojadą szybciej, będzie ich także więcej.

Dzisiaj, po blisko dwóch miesiącach przywrócony został ruch kolejowy do Trzebnicy. Od 16 października na odcinku Brochocin Trzebnicki - Trzebnica obowiązywała autobusowa komunikacja zastępcza. Za 7 mln zł wyremontowane zostało niecałe 5 kilometrów należących do województwa torów.

- To nasza flagowa linia, bo pierwsza, którą przejęliśmy, dlatego od niej zaczęliśmy remonty - mówi Jerzy Michalak, członek zarządu województwa.

Remont obejmował wymianę podkładów i wyrównanie torów. Pozwoli to zwiększyć prędkość z 50 do 80 km/h. Na dwóch stacjach - Trzebnica i Brochocin Trzebnicki pojawiły się także nowe perony oświetlane lampami LED, co pozwoli zmniejszyć wydatki na energię.
- Oczywiście przy większych nakładach linia mogłaby uzyskać jeszcze lepsze parametry a pociągi większe prędkości, ale nie mamy takiej potrzeby. To linia lokalna, więc nie potrzebujemy dostosowywać torów do prędkości 160 km/h, bo po prostu byśmy jej i tak jej nie wykorzystali - wyjaśnia Piotr Rachwalski, prezes Kolei Dolnośląskich, które obsługują linię do Trzebnicy.

Od nowego rozkładu jazdy zwiększy się także liczba pociągów kursujących między Wrocławiem a Trzebnicą. Od 11 grudnia będzie to 16 par (dotychczas 13).
- Dodatkowe pociągi pojawią się przede wszystkim w porannym i popołudniowym szczycie, kiedy będą one kursowały co godzinę. Linia do Trzebnicy na odcinku od Psiego Pola jest jednotorowa, więc częstszy takt niż jeden pociąg na godzinę jest niemożliwy do zrealizowania - podkreśla Rachwalski.

W przyszłości na odcinku Wrocław Psie Pole - Trzebnica powstanie jednak mijanka, która umożliwi kursowanie przynajmniej jednego pociągu co pół godziny.
- Do tego dążymy na każdej zarządzanej przez nas linii. Na razie jest to jednak niemożliwe także dlatego że na odcinku Psie Pole - Wrocław Główny, którym zarządzają Polskie Linie Kolejowe istnieją ograniczenia związane z dużą ilością pociągów - mówi Jerzy Michalak.

Mijanka ma być pierwszą w Polsce obsługiwaną zdalnie przez sygnalizację świetlną, a nie przez człowieka, jak ma to miejsce na innych liniach.
- Szukamy w tej chwili partnerów finansowych i naukowych, którzy pomogą wymyślić nowoczesne rozwiązanie tego problemu -tłumaczy Leszek Loch, dyrektor Dolnośląskiej Służby Dróg i Kolei, która przeprowadza remonty linii kolejowych należących do województwa.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Materiał oryginalny: Pociąg Wrocław - Trzebnica przyspiesza. Będą też nowatorskie rozwiązania - Gazeta Wrocławska

Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska