Pociąg Wrocław - Trzebnica przyspiesza. Będą też nowatorskie...

    Pociąg Wrocław - Trzebnica przyspiesza. Będą też nowatorskie rozwiązania

    Marcin Kaźmierczak

    Gazeta Wrocławska

    Aktualizacja:

    Gazeta Wrocławska

    Pociąg Wrocław - Trzebnica przyspiesza. Będą też nowatorskie rozwiązania
    Zakończył się remont linii kolejowej Wrocław - Trzebnica. Pociągi pojadą szybciej, będzie ich także więcej.
    Pociąg Wrocław - Trzebnica przyspiesza. Będą też nowatorskie rozwiązania
    Dzisiaj, po blisko dwóch miesiącach przywrócony został ruch kolejowy do Trzebnicy. Od 16 października na odcinku Brochocin Trzebnicki - Trzebnica obowiązywała autobusowa komunikacja zastępcza. Za 7 mln zł wyremontowane zostało niecałe 5 kilometrów należących do województwa torów.

    - To nasza flagowa linia, bo pierwsza, którą przejęliśmy, dlatego od niej zaczęliśmy remonty - mówi Jerzy Michalak, członek zarządu województwa.

    Remont obejmował wymianę podkładów i wyrównanie torów. Pozwoli to zwiększyć prędkość z 50 do 80 km/h. Na dwóch stacjach - Trzebnica i Brochocin Trzebnicki pojawiły się także nowe perony oświetlane lampami LED, co pozwoli zmniejszyć wydatki na energię.
    - Oczywiście przy większych nakładach linia mogłaby uzyskać jeszcze lepsze parametry a pociągi większe prędkości, ale nie mamy takiej potrzeby. To linia lokalna, więc nie potrzebujemy dostosowywać torów do prędkości 160 km/h, bo po prostu byśmy jej i tak jej nie wykorzystali - wyjaśnia Piotr Rachwalski, prezes Kolei Dolnośląskich, które obsługują linię do Trzebnicy.

    Od nowego rozkładu jazdy zwiększy się także liczba pociągów kursujących między Wrocławiem a Trzebnicą. Od 11 grudnia będzie to 16 par (dotychczas 13).
    - Dodatkowe pociągi pojawią się przede wszystkim w porannym i popołudniowym szczycie, kiedy będą one kursowały co godzinę. Linia do Trzebnicy na odcinku od Psiego Pola jest jednotorowa, więc częstszy takt niż jeden pociąg na godzinę jest niemożliwy do zrealizowania - podkreśla Rachwalski.

    W przyszłości na odcinku Wrocław Psie Pole - Trzebnica powstanie jednak mijanka, która umożliwi kursowanie przynajmniej jednego pociągu co pół godziny.
    - Do tego dążymy na każdej zarządzanej przez nas linii. Na razie jest to jednak niemożliwe także dlatego że na odcinku Psie Pole - Wrocław Główny, którym zarządzają Polskie Linie Kolejowe istnieją ograniczenia związane z dużą ilością pociągów - mówi Jerzy Michalak.

    Mijanka ma być pierwszą w Polsce obsługiwaną zdalnie przez sygnalizację świetlną, a nie przez człowieka, jak ma to miejsce na innych liniach.
    - Szukamy w tej chwili partnerów finansowych i naukowych, którzy pomogą wymyślić nowoczesne rozwiązanie tego problemu -tłumaczy Leszek Loch, dyrektor Dolnośląskiej Służby Dróg i Kolei, która przeprowadza remonty linii kolejowych należących do województwa.

    Czytaj treści premium w Gazecie Wrocławskiej Plus

    Nielimitowany dostęp do wszystkich treści, bez inwazyjnych reklam.

    Komentarze (57)

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    E30 do Miłkowic potem na ŻARY na 160 km/h

    Wrocławiak (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 1 / 16

    Gdyby tak tylko poprawić całą trasę Miłkowice - Żary na najlepiej 160 km/h,
    to można by było puścić na całej linii WROCŁAW GŁÓWNY - ŻARY
    szynobus SA139 (http://pl.wikipedia.org/wiki/Pesa_Link)....rozwiń całość

    Gdyby tak tylko poprawić całą trasę Miłkowice - Żary na najlepiej 160 km/h,
    to można by było puścić na całej linii WROCŁAW GŁÓWNY - ŻARY
    szynobus SA139 (http://pl.wikipedia.org/wiki/Pesa_Link).
    Było wcześniej takie połączenie na tej linii,
    że do Legnicy szynobus SA134 (http://pl.wikipedia.org/wiki/Pesa_218M)
    Jadąc na linii WROCŁAW GŁÓWNY - ŻARY do ŻAR jechał przy następujących stacjach:
    WROCŁAW GŁÓWNY > WROCŁAW NOWY DWÓR > WROCŁAW LEŚNiCA > ŚRODA ŚLĄSKA >
    LEGNiCA > MiŁKOWiCE > (po drodze minął GORZANÓW bez zatrzymania)
    i dalej zatrzymywał się już na każdej stacji aż do ŻAR.
    Przy takim połączeniu i przy prędkości 160 km/h na całej linii WROCŁAW GŁÓWNY - ŻARY (152 km.)
    jechało by się z 2 godziny.zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Fatalne zarządzanie koleją na Dolnym Śląsku

    wrocławianin (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 26 / 8

    "W przyszłości na odcinku Wrocław Psie Pole - Trzebnica powstanie jednak mijanka, która umożliwi kursowanie przynajmniej jednego pociągu co pół godziny. - Do tego dążymy na każdej zarządzanej przez...rozwiń całość

    "W przyszłości na odcinku Wrocław Psie Pole - Trzebnica powstanie jednak mijanka, która umożliwi kursowanie przynajmniej jednego pociągu co pół godziny. - Do tego dążymy na każdej zarządzanej przez nas linii - mówi Jerzy Michalak."

    Tia... A na remont linii kolejowej do Lwówka Śląskiego nie mają pieniędzy. Właśnie od 11 grudnia Koleje Dolnośląskie zawieszają na niej WSZYSTKIE pociągi. Zamiast tego wywalają kasę w jakąś linię do Trzebnicy, gdzie i tak nikt nie jeździ pociągami i jest pełno busów. Michalak i Rachwalski - dobrali się dwaj nieudacznicy i rozwalają kolej na Dolnym Śląsku.zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    PLK

    tantus (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 4 / 14

    Linię do Lwówka oczywiście należy wyremontować, tyle że należy ona do... PKP PLK, więc sprawa wcale nie jest prosta, a Urząd Marszałkowski nie ma tu zbyt dużo do powiedzenia.


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Do spamera z UMWD

    Adam Warski (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 11 / 4

    Wypad na Skyrapercity, nocny spamerze z UMWD! Już wiele razy ci powtarzano, że nie ma najmniejszego znaczenia, że linia należy do PLK, a gamoń dalej wciska w zaparte swoje bzdury, tylko nicki ci...rozwiń całość

    Wypad na Skyrapercity, nocny spamerze z UMWD! Już wiele razy ci powtarzano, że nie ma najmniejszego znaczenia, że linia należy do PLK, a gamoń dalej wciska w zaparte swoje bzdury, tylko nicki ci się zmieniają.zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    I całe szczęście

    Karpaczanin (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 6 / 22

    I bardzo dobrze. Nikomu ta linia nie jest potrzebna i nie jest prawdą że niby jest najpiękniejsza. Nic tam ciekawego nie ma. Są znacznie ładniejsze ale w transporcie kolejowym nie chodzi o...rozwiń całość

    I bardzo dobrze. Nikomu ta linia nie jest potrzebna i nie jest prawdą że niby jest najpiękniejsza. Nic tam ciekawego nie ma. Są znacznie ładniejsze ale w transporcie kolejowym nie chodzi o podziwianie krajobrazów a ekonomiczne uzasadnienie. Na lwóweckiej od dawna nie ma takiego. Jedyna linia w aglomeracji Jeleniogórskiej którą należy wyremontować to linia do Karpacza no i może do Świeradowa. Tyle w tym temacie.zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Piękna linia lwówecka i barbarzyństwo KD

    Beatrycze (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 20 / 3

    Moim zdaniem powinni zlikwidować linię do Goerlitz a tory i podkłady przeznaczyć na remont linii do Lwówka Śląskiego - najpiękniejszej linii kolejowej w Polsce. Pociągami do Goerlitz przecież i tak...rozwiń całość

    Moim zdaniem powinni zlikwidować linię do Goerlitz a tory i podkłady przeznaczyć na remont linii do Lwówka Śląskiego - najpiękniejszej linii kolejowej w Polsce. Pociągami do Goerlitz przecież i tak nikt nie jeździ, co dowodzi np. ten artykuł:
    http://www.radiowroclaw.pl/articles/view/52219/Wroclaw-Drezno-z-sukcesem

    Panie Rachwalski! Proszę brać się w try miga za remont linii lwóweckiej, bo jak nie to zrobimy z panem porządek na Infokolej.pl, a nawet opublikujemy filmik na Youtube o przekrętach w KD!zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    linia Lwówek

    Wleń (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 5 / 19

    Co do linii lwóweckiej to niema nie ma nad czym tak płakać. Na razie przyszła na nią kryska ale na pewno wcześniej czy później ją wyremontują. Wydaje mi się, że to tylko kwestia czasu. Do Lwówka...rozwiń całość

    Co do linii lwóweckiej to niema nie ma nad czym tak płakać. Na razie przyszła na nią kryska ale na pewno wcześniej czy później ją wyremontują. Wydaje mi się, że to tylko kwestia czasu. Do Lwówka można pociągiem od strony Zebrzydowej. KD niech uruchomią wahadełko Zgorzelec-Węgliniec-Zebrzydowa-Lwówek a na odcinku JG-Lwówek niech kursuje kka. zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Remont potrzebny na wczoraj!

    Goerlitz (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 18 / 3

    Tia... wyremontują, jak już ludzie całkiem zapomną o pociągach. Gratuluję logiki. Ta linia powinna być wyremontowana na WCZORAJ! I nie pisz bzdur, bo z Zebrzydowej też żadnych pociągów nie będzie....rozwiń całość

    Tia... wyremontują, jak już ludzie całkiem zapomną o pociągach. Gratuluję logiki. Ta linia powinna być wyremontowana na WCZORAJ! I nie pisz bzdur, bo z Zebrzydowej też żadnych pociągów nie będzie. Moim zdaniem powinni wyremontować tę linię w pierwszej kolejności, a potem zrobić przynajmniej kilkanaście par pociągów tak jak jest w każdym cywilizowanym świecie. Jak zabraknie szynobusów to dać na tę trasę szynobusy z linii Węgliniec - Zgorzelec, gdzie i tak pociągi wożą powietrze.zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Fatalne zarządzanie koleją na Dolnym Śląsku

    wrocławianin (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 22 / 5

    "W przyszłości na odcinku Wrocław Psie Pole - Trzebnica powstanie jednak mijanka, która umożliwi kursowanie przynajmniej jednego pociągu co pół godziny. - Do tego dążymy na każdej zarządzanej przez...rozwiń całość

    "W przyszłości na odcinku Wrocław Psie Pole - Trzebnica powstanie jednak mijanka, która umożliwi kursowanie przynajmniej jednego pociągu co pół godziny. - Do tego dążymy na każdej zarządzanej przez nas linii - mówi Jerzy Michalak."

    Tia... A na remont linii kolejowej do Lwówka Śląskiego nie mają pieniędzy. Właśnie od 11 grudnia Koleje Dolnośląskie zawieszają na niej WSZYSTKIE pociągi. Zamiast tego wywalają kasę w jakąś linię do Trzebnicy, gdzie i tak nikt nie jeździ pociągami i jest pełno busów. Michalak i Rachwalski - dobrali się dwaj nieudacznicy i rozwalają kolej na Dolnym Śląsku.zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    a ja się cieszę

    dziela (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 25 / 27

    od 2.01 przesiadam się z auta na szynobus.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    czytam i prawie zlałem się ze śmiechu

    cytuję " Pozwoli to zwiększyć prędkość z 50 do 80 km/h" (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 26 / 34

    przed wojną Niemcy parowozami jeździli szybciej niż my 70 lat po wojnie !!

    BRAWO GENIUSZE - MOŻNA ODTRĄBIĆ SUKCES I PODZIAŁKOWAĆ KASĘ !!!!!!!!!!!!!!


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    malkontent

    A. (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 10 / 22

    To jeden z tych, którym zawsze coś się nie podoba. I wszystko wie najlepiej

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Nie na tej linii

    Grzegorz (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 13 / 21

    Z pewnością nie na tej linii: http://willyancey.com/Paschkerwitz/Economy_files/Fahrplan1886.jpg
    Można porównać z obecnym czasem przejazdu.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Ale na tej konkretnej trasie?

    john locke (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 23 / 21

    Coś gdzieś słyszałeś, chciałeś być "dowciapny", chciałeś zabłysnąć, a wyszedłeś na głupka. Niemcy owszem jeździli szybciej, ale nie wszędzie, na pewno nie na tej trasie, a już na pewno nie...rozwiń całość

    Coś gdzieś słyszałeś, chciałeś być "dowciapny", chciałeś zabłysnąć, a wyszedłeś na głupka. Niemcy owszem jeździli szybciej, ale nie wszędzie, na pewno nie na tej trasie, a już na pewno nie parowozami. Jest parę ciekawych stron internetowych o historii i współczesności dolnośląskich kolei, poczytaj, doucz się i potem swoją wiedzą w towarzystwie zabłyszczeć.zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Czyli większe korki?

    psiepole (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 24 / 26

    czyli więcej zamykania przejazdów kolejowych na cCajkowskiego i poprzecznej. Super


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    ...

    ja (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 20 / 22

    Przecież szynobusy sie nie korkują a kupujac auto godzisz sie na coraz większe korki bo inni tez kupują auta.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Skok

    Podatnik (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 28 / 23

    Historyczne przyśpieszenie... cóż za oszałamiająca prędkość.
    Nie mogę doczekać się otwarcia nowej S5, będzie to ciekawa alternatywa dla flagowej linii KD.
    Życzę kolejnych sukcesów i niebotycznej...rozwiń całość

    Historyczne przyśpieszenie... cóż za oszałamiająca prędkość.
    Nie mogę doczekać się otwarcia nowej S5, będzie to ciekawa alternatywa dla flagowej linii KD.
    Życzę kolejnych sukcesów i niebotycznej prędkości do 80 km/h na wszystkich kolejno remontowanych trasach.zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Wrocław - Milicz

    asd (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 22 / 24

    Pociągi Wrocław Milicz. Są teraz dwa albo trzy w TYGODNIU. To straszne. Spóźniesz się an jeden, potem czekasz trzy, cztery dni na następny... p.s. Reklamują to jako teren turystyczny, do wypoczynku...rozwiń całość

    Pociągi Wrocław Milicz. Są teraz dwa albo trzy w TYGODNIU. To straszne. Spóźniesz się an jeden, potem czekasz trzy, cztery dni na następny... p.s. Reklamują to jako teren turystyczny, do wypoczynku np rowerowego dla Wrocławian, a pociągiem z rowerem jedyny sensowny dojazd... A mimo to brak pcoiągówzwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Ostatni odjechał

    mm (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 21 / 2

    Spokojnie. Od nowego rozkładu nie pojedzie na tej linii ani jeden pociąg.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    a masa ludzi na trasie

    gość (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 14 / 21

    z Jelcza dalej musi się przesiadać na głównym, żeby dojechać na Mikołajów, Nadodrze itd. a przesiadki są bez pomyślunku, albo 2 minuty na przesiadkę, co da się zrobić jelsi pociąg nie ma...rozwiń całość

    z Jelcza dalej musi się przesiadać na głównym, żeby dojechać na Mikołajów, Nadodrze itd. a przesiadki są bez pomyślunku, albo 2 minuty na przesiadkę, co da się zrobić jelsi pociąg nie ma opóźnienia...:P, albo 30min czekania...zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Z szynobusami?

    --- (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 4 / 23

    Może weź się dowiedz o stanie torów na tamtym odcinku! Już od dawna 20 km/h na dużej części odcinka.
    A tak w ogóle, to ma być jeszcze dodatkowy kurs.

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    Najczęściej czytane

    Polecane

    Wideo