Pociąg Wrocław - Sobótka - Świdnica. Podpisano umowę!

Małgorzata Moczulska
Dotychczas okazjonalnie na trasie Wrocław - Sobótka jeździły zabytkowe składy. Na zdjęciu widok z drona na przejazd pociągu tą linią
Dotychczas okazjonalnie na trasie Wrocław - Sobótka jeździły zabytkowe składy. Na zdjęciu widok z drona na przejazd pociągu tą linią Fot. Wysoko w Kątach - www.facebook.com/Wysoko-w-Kątach
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały umowę za blisko 200 mln zł na rewitalizację linii z Wrocławia do Świdnicy przez Sobótkę. Inwestycja z RPO Województwa Dolnośląskiego 2014–2020 umożliwi dogodny, sprawny i bezpieczny dojazd z podwrocławskich miejscowości do miasta oraz weekendowe wycieczki w rejon m.in. Ślęży i Świdnicy.

W ramach Krajowego Programu Kolejowego, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały umowę na zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych, związanych z rewitalizacją linii kolejowej nr 285 na odcinku Wrocław Gł. - Świdnica Przedmieście /wraz z linią 771 Świdnica Przedmieście – Świdnica Miasto/. Umowa przewiduje wykonanie dokumentacji projektowej oraz uzyskanie pozwoleń i decyzji koniecznych dla przeprowadzenia prac.

Dla pasażerów rewitalizacja linii kolejowej na odcinku Wrocław – Świdnica oznacza dogodne i bezpieczne połączenia koleją do Wrocławia Głównego, bez stania w korkach na drogach, m.in. z okolic Wojszyc, Ołtaszyna i Partynic oraz rejonu Kobierzyc, Domasławia, Bielan Wrocławskich. Linia przebiega przez Sobótkę Zachodnią, dlatego z odnowionej trasy z pewnością skorzystają turyści, wyjeżdżający się w rejon masywu Ślęży czy do Świdnicy. Podróż z Wrocławia do Świdnicy w zależności od liczby przystanków zajmie ok. 60 – 80 min.

PRZEJAZD POCIĄGU WROCŁAW - SOBÓTKA - ZOBACZ ZDJĘCIA

Zdjęcia przejazdu z drona - Wysoko w Kątach - www.facebook.com/Wysoko-w-Kątach-197581737675310/

Pociąg dojechał do Sobótki. Kiedy regularne kursy? [ZDJĘCIA]

Na 14 przystankach między Wrocławiem a Świdnicą lepszy standard obsługi zapewnią wybudowane nowe, wygodne perony odpowiednio oświetlone i oznakowane. Obiekty umożliwią dostęp do pociągów wszystkim podróżnym, bez względu na możliwości ruchowe. Po pracach tory, obiekty i urządzenia sterowania na 60 km odcinku umożliwią przejazd pociągów z prędkością 80 - 100 km/godz. Poziom bezpieczeństwa zwiększy przebudowa 39 przejazdów kolejowo-drogowych.

W 2019 r. zaplanowano prace na odcinku Sobótka Zachodnia – Świdnica Miasto. Kolejne roboty Sobótka Zachodnia – Wrocław Gł. będą w roku następnym Zakończenie zadania planowane jest na przełomie 2020/2021r.

ZOBACZ TAKŻE: OGROMNY POŻAR W JAWORZE

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze 436

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

g
gościnnie
15 czerwca, 14:27, sołtys Sobótki:

Kopcące i hałasujące pociągi na pewno zepsuły by ten fajny atut naszego miasteczka.

Kopcą sami mieszkańcy w kominach, zimą ciężko oddychać w dolnych partiach Sobótki - to jest problem

m
mieszkaniec Sobótki

Fantastycznie, kolej to najlepszy środek transportu do centrum miasta, szczególnie w godzinach największej komunikacyjnej aktywności. Dla wielu mieszkańców to bardzo dobra wiadomość,czekam niecierpliwie. Mieszkaniec Sobótki ;)

K
KODLKPM
2019-06-15T14:32:18 02:00, KODLKPM:

CZARNA LISTA DOLNOŚLĄSKICH MIKOLI

Uwaga! Podajemy listę mikoli zidentyfikowanych z imienia i nazwiska aktywnie hejtujących na portalach internetowych starania o reaktywację niektórych lokalnych linii kolejowych na Dolnym Śląsku, gdzie także zniesławiają oraz wulgarnie obrażają różne osoby. Trolle te szczególnie upodobały sobie linię kolejową Jelenia Góra - Lwówek Śląski, gdzie Koleje Dolnośląskie niedawno zlikwidowały wszystkie pociągi a lokalne społeczności aktualnie walczą o ich przywrócenie.

Kamil Styrna

Krzysztof Czarnecki

Maciej Miłosz

Wiktor Lis

Cztery trolle ze Świdnicy obrażające mieszkańców Lwówka Śląskiego na dolnośląskich portalach i hejtujące pociągi do Lwówka. Pierwszy z wymienionych użytkowników znany jest również z portalu "Rynek Kolejowy", gdzie zakłada dziesiątki fakekont.

Radosław Miśta

Grzegorz Jóźwicki

Rafał Skrzatek

Marek Świtalski

Jakub Adamczyk

Dariusz Wojciechowski

Tomasz Warszawski

Adam Mikołaj Maćkowiak

Bartosz Jewsiewicki

Damian Chrustowski

Maciej Gorzechowski

Robert Mitura

Jacek Kaźmierczak

Jacek Wielgus

Mikole głównie z Wrocławia i okolic, zidentyfikowane z imienia i nazwiska na podstawie komentarzy na Facebooku oraz kolejowych forach, piszące anonimowo też na innych portalach. Wywołują kłótnie i obrażają mieszkańców z okolic Jeleniej Góry i Lwówka Śląskiego.

Grzegorz Oleś "Światowid"

Troll z Przesieki, przewodniczący Komitetu Obrony Dolnośląskich Linii Kolejowych (KODLK), który zamiast ratować lokalne linie kolejowe wywołuje albo podsyca w internecie kłótnie mające na celu torpedowanie remontów tych tras.

Jakub Madrjas

Michał Szymajda

Redaktorzy "Rynku Kolejowego", którzy z fikcyjnych kont na "Rynku Kolejowym" rozpowszechniają nieprawdę, sabotują wysiłki o ratowanie niektórych linii kolejowych na Dolnym Śląsku, obrażają różne osoby, publikują zniesławienia osób zaangażowanych w działalność na rzecz ratowania lokalnych linii kolejowych oraz wykorzystując swoje uprawnienia moderatorskie preparują dyskusje usuwając z portalu komentarze niezgodne z ich poglądami lub odpowiedzi do swoich wpisów, aby nadać dyskusjom określony wydźwięk. Podobna aktywność też na Facebooku i prawdopodobnie też innych portalach.

Marcin Medyk

Adwokat z Kluczborka (zam. Kluczbork, ul. Krakowska 22), który zamiast dbać o przestrzeganie prawa obraża na różnych portalach osoby, z którymi nie zgadza się w poglądach, nęka te osoby oraz spamuje portale hejtem i wyzwiskami.

Andrzej Sosna

Mikol z Wrocławia notorycznie zniesławiający na różnych portalach byłego sołtysa Marczowa zaangażowanego dawniej w działalność mającą na celu poprawę dla mieszkańców oferty kolejowej na linii Jelenia Góra - Lwówek Śląski. Pisze m.in. na Facebooku pod imieniem i nazwiskiem, "Rynku Kolejowym" (nick "Zdzisław Skywalker") oraz wielu innych portalach regionalnych i kolejowych pod różnymi pseudonimami.

Michał Nadolski

Agnieszka Szymkiewicz

Pseudodziennikarze świdnickiego szmatławca Swidnica24.pl, którzy odpowiadają za obelżywe wyzwiska pod adresem mieszkańców Lwówka Śląskiego pojawiające się na tym portalu przy artykułach o tematyce kolejowej.

Powyższa lista ma charakter informacyjny i ma na celu ostrzeżenie czytelników, miłośników kolei i osoby z branży kolejowej przed trollami, spamerami i hejterami notorycznie wywołującymi kłótnie i publikującymi kłamliwe komentarze, w związku z nasileniem się w ostatnim czasie takich działań w internecie pod artykułami o kolei na Dolnym Śląsku. TAK dla powrotu pociągów na lokalne linie kolejowe Dolnego Śląska, NIE dla hejterstwa, chamstwa i sabotowania wysiłków ludzi o poprawę komunikacji w regionach odległych od Wrocławia!

Lista będzie na bieżąco aktualizowana i publikowana.

Rozpowszechnianie dozwolone, a nawet wskazane.

Komitet Obrony Dolnośląskich Linii Kolejowych Przed Mikolami (KODLKPM)

K
KODLKPM
CZARNA LISTA DOLNOŚLĄSKICH MIKOLI

Uwaga! Podajemy listę mikoli zidentyfikowanych z imienia i nazwiska aktywnie hejtujących na portalach internetowych starania o reaktywację niektórych lokalnych linii kolejowych na Dolnym Śląsku, gdzie także zniesławiają oraz wulgarnie obrażają różne osoby. Trolle te szczególnie upodobały sobie linię kolejową Jelenia Góra - Lwówek Śląski, gdzie Koleje Dolnośląskie niedawno zlikwidowały wszystkie pociągi a lokalne społeczności aktualnie walczą o ich przywrócenie.

Kamil Styrna

Krzysztof Czarnecki

Maciej Miłosz

Wiktor Lis

Cztery trolle ze Świdnicy obrażające mieszkańców Lwówka Śląskiego na dolnośląskich portalach i hejtujące pociągi do Lwówka. Pierwszy z wymienionych użytkowników znany jest również z portalu "Rynek Kolejowy", gdzie zakłada dziesiątki fakekont.

Radosław Miśta

Grzegorz Jóźwicki

Rafał Skrzatek

Marek Świtalski

Jakub Adamczyk

Dariusz Wojciechowski

Tomasz Warszawski

Adam Mikołaj Maćkowiak

Bartosz Jewsiewicki

Damian Chrustowski

Maciej Gorzechowski

Robert Mitura

Jacek Kaźmierczak

Jacek Wielgus

Mikole głównie z Wrocławia i okolic, zidentyfikowane z imienia i nazwiska na podstawie komentarzy na Facebooku oraz kolejowych forach, piszące anonimowo też na innych portalach. Wywołują kłótnie i obrażają mieszkańców z okolic Jeleniej Góry i Lwówka Śląskiego.

Grzegorz Oleś "Światowid"

Troll z Przesieki, przewodniczący Komitetu Obrony Dolnośląskich Linii Kolejowych (KODLK), który zamiast ratować lokalne linie kolejowe wywołuje albo podsyca w internecie kłótnie mające na celu torpedowanie remontów tych tras.

Jakub Madrjas

Michał Szymajda

Redaktorzy "Rynku Kolejowego", którzy z fikcyjnych kont na "Rynku Kolejowym" rozpowszechniają nieprawdę, sabotują wysiłki o ratowanie niektórych linii kolejowych na Dolnym Śląsku, obrażają różne osoby, publikują zniesławienia osób zaangażowanych w działalność na rzecz ratowania lokalnych linii kolejowych oraz wykorzystując swoje uprawnienia moderatorskie preparują dyskusje usuwając z portalu komentarze niezgodne z ich poglądami lub odpowiedzi do swoich wpisów, aby nadać dyskusjom określony wydźwięk. Podobna aktywność też na Facebooku i prawdopodobnie też innych portalach.

Marcin Medyk

Adwokat z Kluczborka (zam. Kluczbork, ul. Krakowska 22), który zamiast dbać o przestrzeganie prawa obraża na różnych portalach osoby, z którymi nie zgadza się w poglądach, nęka te osoby oraz spamuje portale hejtem i wyzwiskami.

Andrzej Sosna

Mikol z Wrocławia notorycznie zniesławiający na różnych portalach byłego sołtysa Marczowa zaangażowanego dawniej w działalność mającą na celu poprawę dla mieszkańców oferty kolejowej na linii Jelenia Góra - Lwówek Śląski. Pisze m.in. na Facebooku pod imieniem i nazwiskiem, "Rynku Kolejowym" (nick "Zdzisław Skywalker") oraz wielu innych portalach regionalnych i kolejowych pod różnymi pseudonimami.

Michał Nadolski

Agnieszka Szymkiewicz

Pseudodziennikarze świdnickiego szmatławca Swidnica24.pl, którzy odpowiadają za obelżywe wyzwiska pod adresem mieszkańców Lwówka Śląskiego pojawiające się na tym portalu przy artykułach o tematyce kolejowej.
w
warszawiak
Wsiocław nie potrzebuje pociągów. Ludzie tutaj są zbyt biedni, a Dolny Śląsk nie będzie ciągle finansował im promocji do wszystkich okolicznych wioch. A tabor przerzucić na linie turystyczne do Lwówka, Karpacza, Kowar czy Świeradowa, gdzie jest mnóstwo bogatych turystów, zaś mieszkańcom też powodzi się dużo lepiej.
b
bekacz
Wsiocław Wsiebodzki - Wsiobudka - Wsidnica. Znacie może gdzieś kolej "aglomeracyjną", która łączyłaby trzy wioski? To nadaje się jedynie do Księgi Rekordów Guinessa :DDDD
w
wasabiWKS
Pewnie tylko ten świr z Kolei Dolnośląskich chce tej linii... Ja jej nie chce. Przejazd takiego pociągu, to jeszcze większe korki na bielanach... Niech sobie hulajnogą jeździ....
G
Głupie ludki jadom
Jadą sobie głupie ludki

Do Wsiobudki, tej Wsiobudki

Kunia wczoraj im zabrali

To puciongiem pojechali.

Jadą sobie głupie kmioty

Do roboty, do roboty.

Wsiadła nawet chuda krowa

Rzekła krótko:

- "Do Pustkowa."

Nawet jechał prosiak stary

Gdzie? No przecież! Na Świniary!

Wszystkie kmioty się zleciały

Wiejski pociąg aglomeracyjny podziwiały :DD
S
Sobótczanka
My tez nie chcemy pociągów. Lepiej wyremontować tory do prestiżowych kurortów sudeckich: Karpacza, Świeradowa, Kowar i Lwówka.
M
MonX
Tory do Sobótki w jedną stronę, linia niezelektryfikowana. Jednym słowem "remont" będzie tylko okazją do pompowania kieszeni przez wykonawcę, który całą pracę zrzuci na podwykonawców, a ci na kolejnych. Ostatecznie pracę wykonają na czarno jacyś Ukraińcy, którzy dostaną za to grosze, za to paru kolegów napełni sobie kieszonki publiczną kasą.
M
Marcin Medyk
W nowo zakupionych pociągach KD brud, smród, zatkane klopy, nieuprzejma obsługa, pracownikom nawet nie chce się zamieść podłogi przed wyruszeniem pociągu w trasę. Podwyżki za olewanie swoich obowiązków? To może na Białorusi, ale nie w cywilizowanym świecie.
m
miłośnik kolei
Trasa do Lwówka jest o wiele piękniejsza turystycznie, znaczenie komunikacyjne dla mieszkańców też dużo większe niż jakaś linia do Sobótki przez same wioski.

A jak to co jest nie starczy na remont Sobótki, to trudno. Kasę będzie można wydać na remont innych linii, np. do Karpacza, Kowar albo Świeradowa. Najważniejsze żeby ta kasa się nie zmarnowała.
s
sołtys Sobótki
Kopcące i hałasujące pociągi na pewno zepsuły by ten fajny atut naszego miasteczka.
b
bekacz
Wsiocław Wsiebodzki - Wsiobudka - Wsidnica. Znacie może gdzieś kolej "aglomeracyjną", która łączyłaby trzy wioski? To nadaje się jedynie do Księgi Rekordów Guinessa :DDDD
M
Maciej Miłosz
Tylko kury i kaczki będą miały świetny dojazd na targ to Wrocławia na Wsiebodzkim. A co z sudeckimi kurortami Karpaczem, Świeradowem, Lwówkiem, gdzie mieszkańcy potrzebują pociągów???
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska