Pociąg Wrocław - Sobótka. Gdzie się zatrzyma?

Redakcja
Zdjęcie ilustracyjne
Zdjęcie ilustracyjne Pawel Relikowski / Polska Press
- Jak czytałem w Państwa Gazecie, zapowiadany jest remont trasy kolejowej Wrocław - Sobótka. Jakie stacje przewidywane są na trasie - czy Tarnogaj, Wojszyce, Partynice, Ujazdów, Klecina, Bielany Wrocławskie mogą liczyć na postawienie przystanków kolejowych? Kto i kiedy zadecyduje, gdzie będzie zatrzymywał się ten pociąg? - pyta Krzysztof, nasz Czytelnik. Odpowiedzi szukał Marcin Walków, reporter Gazety Wrocławskiej.

Decyzję o tym, jakie stacje znajdą się na trasie pociągu z Wrocławia do Sobótki podejmie urząd marszałkowski, który przejmie tę linię od PKP. Pociąg we Wrocławiu zatrzyma się na dworcu Wrocław Główny i trzech stacjach.

- Będzie to nowy przystanek w okolicy ulic Bardzkiej i Buforowej, przesunięty o około 350 metrów w kierunku Kobierzyc przystanek przy ulicy Grota-Roweckiego i nowy przystanek w rejonie ulicy Zwycięskiej - wymienia Agnieszka Zakęś, zastępca dyrektora departamentu infrastruktury w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Dolnośląskiego. Dodaje, że dotychczas nie jest brana pod uwagę stacja Wrocław-Klecina.

Po wyjeździe z Wrocławia pociąg ma się zatrzymywać na działających niegdyś stacjach, m.in. w Bielanach Wrocławskich i Kobierzycach. - Możliwe jednak są niewielkie korekty ich lokalizacji. Ostatecznie zostaną one ustalone w studium wykonalności - dodaje Zakęś.

Trasa Wrocław-Sobótka-Świdnica jest częścią linii kolejowej nr 285. Pociągi nie jeżdżą nią od 16 lat. Urząd marszałkowski planuje, że zostanie ona wyremontowana do 2020 roku i wtedy regularny ruch zostanie wznowiony.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Komentarze 50

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

B
Bielan
We wroclawiu potrzeba wiecej stacji no. Przy starym praktikerze na wojszycach na bielanach nie wiem czemu ma nie byc. Stary tarnogaj. Bardzka. Aby kolej miala sens i byli ludzie. Np. Do wojnowa jest od glownego 7 stacji.
J
Jako
Ani złotówki z KGHM-u na te inwestycje! Lubin to drugie największe miasto w Polsce bez pociągu osobowego. Albo zaorać tory i wybudować autostradę do Wrocławia.
.
Przeczytaj dokładniej. Zatrzyma się w Domasławiu.
A
Artur
A co jeśli podróż będzie trwała 40 minut? Przecież linia ma być wyremontowana, nowa.
A
Artur
Autobusy jeżdżą tanio i szybko bo korzystają z szerokiej drogi wylotowej którą również wybudowano z Twoich podatków. Dlaczego więc nie dać takiej szansy kolei, która jest szybsza, bezpieczniejsza i nie powoduje korków?
A
Artur
A w Czechach w okolicy Liberca pociągi zatrzymują się w każdej wiosce na żądanie. Dlaczego u nas takie rozwiązanie nie istnieje?
r
rafii
Chłopie gdyby rządziło PO to za 8 lat Dolny Śląsk wróciłby do Niemiec. Niemcy chętnie dają kasę na drogi i koleje bo liczą, że tu wrócą
KONRAD KONRAD KONRAD
kowary dworezc glowny remoty nie bedzie brakiue piniedzy torow pkp plk tlk peron
I
Izam
Bolkow przez Strzegom na Wrocław czeka na wznowienie lini kolejowej.
M
MARIUSZ ZAKRZEWSKI.
TAK PRAWDĘ MÓWIĄC TEGO KTÓRY ZLIKWIDOWAŁ LINIĘ DO SOBÓTKI W LATACH 90-tych TO NA SUCHEJ GAŁĘZI. .... W WEEKEND JEŻDZIŁY POCIĄGI TURYSTYCZNE A W TYGODNIU MNÓSTWO LUDZI DOJEŻDZAŁO DO PRACY. KOMU TO PRZESZKADZAŁO ???
S
Stanisław
Teraz masz Polskę na kolanach. Za Tuska zlikwidowali nam stocznie, uzależnili od gazu z Rosji, zablokowali rozwój górnictwa itd. itd. PiS stara się odwrócić ten niekorzystny trend. Łatwo nie jest, oj nie.
D
Dariusz
Mieszkańcy Ołtaszyna i Wojszyc nigdy nie przesiądą się z komunikacji miejskiej na jakieś efemeryczne pociągi, nawet do Sobótki pociąg nie ma szans konkurować z autobusami jeżdżącymi co pół godziny. Zwłaszcza że koszty remontu tej linii będą bardzo duże. A po drodze kilka wiosek. Jeśli zostaną wyrzucone pieniądze na ten remont to będzie to głupota roku.
o
onwr
Ta linia to byloby zbawienie dla mieszkancow poludnia Wrocławia! Zakorkowany Oltaszyn Wojszyce można odciązyc i linia laczaca z miastem brawo!
H
Hilary
Prawda jest taka, że mieszkańcy Wrocławia dostają najwięcej, a płacą najmniej. Gdybyście sami budowali swoje obwodnice, to przez 1000 lat byście ich nie spłacili. Metro też wybudujecie za własne pieniądze, czy okradniecie swoim zwyczajem samorząd województwa? Wrocław to bankrut, a wrocławiaki zwykłe złodzieje.
p
pixelek
sorry ale kasa jest we Wrocławiu - mieszkańcy Wrocławia płacą najwięcej podatków. Ta linia ma szansę zastąpić metro. Gdyby pociąg jechał od Partynic na Nadodrze przez Główny, to zbędne są nowe linie tramwajowe czy metro. Od lat, aż się prosi, żeby to zrobić...
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska
Dodaj ogłoszenie