Pociąg Trzebnica - Wrocław utknął na trasie. Awaria trakcji przed Sołtysowicami

Piotr Bera, Jarosław Jakubczak
Szynobus Trzebnica - Wrocław utknął przed stacją Wrocław Sołtysowice fot. Jarosław Jakubczak
Pociąg z Trzebnicy do Wrocławia (odjazd z Trzebnicy o godz. 11.13) miał prawie trzy godziny opóźnienia, do stacji Wrocław Główny dojechał z przygodami po drodze. Szynobus na pond dwie godziny utknął około 500 metrów przed stacją Wrocław - Sołtysowice. Powodem była obniżona sieć trakcyjna, najprawdopodobniej doszło do jej zerwania na pewnym odcinku. Ze względów bezpieczeństwa pasażerowie pozostali w szynobusie. Skład ruszył dopiero ok. godz. 14 do stacji Wrocław Sołtysowice, a tam pasażerowie jadący do Wrocławia Głównego przesiedli się do kolejnego pociągu. Podróż z Trzebnicy do Wrocławia trwała w środę aż trzy godziny!

- Maszynista zauważył, że jest obniżona sieć trakcyjna i zatrzymał pociąg. Pasażerowie nie mogli zostać wypuszczeni ze względów bezpieczeństwa - wyjaśnia Bogdan Ząbek z PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. Na miejscu interweniował samochód kolejowego pogotowia energetycznego. Jego pracownicy naprawili trakcję, umożliwiając przejazd pociągu.

Trasę Trzebnica - Wrocław obsługuje szynobus spalinowy i nie potrzebuje on trakcji do zasilania. Jednak przewody wisiały na tyle nisko, że maszynista nie zamierzał ryzykować ewentualnego ich kontaktu z pojazdem.

ZOBACZ TEŻ: Koleje Dolnośląskie zawiodły. Maturzyści nie dojechali na egzamin

Kolejarze mają swój mural na Nowym Dworze [ZOBACZ]

Flesz: Wegańskie ubrania. Made in Poland

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 38

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

p
pio

Kolej jest mimo zmian nadal tak skostniała organizacją że nie radzi sobie z zakłóceniami w ruchu. Stwierdzenie, że ze wzgledów bezpieczeństwa nie wypuścił maszynista ludzi z pociągu zakrawa na brak poczucia gdzie jest niebezpieczeństwo. Pasażerowie powinni opuścić pojazd jak najszybciej poniewaz uszkodzona sięc mogłabyc zagrożeniem dla ich bezpiecvzeństwa. oczywiście wszystko pod kontrolą służb SOK, które powinny odpowiednio przeprowadzic ludzi, ale jeśli zagrożenie było duże to natychmiast ze wstrzymaniem ruchu na sąsiednim torzez przez nastawnię

p
pio

Kolej jest mimo zmian nadal tak skostniała organizacją że nie radzi sobie z zakłóceniami w ruchu. Stwierdzenie, że ze wzgledów bezpieczeństwa nie wypuścił maszynista ludzi z pociągu zakrawa na brak poczucia gdzie jest niebezpieczeństwo. Pasażerowie powinni opuścić pojazd jak najszybciej poniewaz uszkodzona sięc mogłabyc zagrożeniem dla ich bezpiecvzeństwa. oczywiście wszystko pod kontrolą służb SOK, które powinny odpowiednio przeprowadzic ludzi, ale jeśli zagrożenie było duże to natychmiast ze wstrzymaniem ruchu na sąsiednim torzez przez nastawnię

i
ile jeszcze?

Nie można było wycofać i wypuścić? Trzeba całą noc trzymać ludzi?

T
Tak z ciekawości.

...dupą?

.

po pierwsze na kolei nie jest od tak że zamiast przepisowych 90km/h pojedzie się 110km/h bo to wszystko jest rejestrowane
poza tym ten pociąg JEST....SPALINOWY, więc za cholerę nie miał jak zerwać linii trakcyjnej

m
maly

jeśli udowodni wpływ prędkosci pojazdu z silnikiem spalinowym na stan sieci trakcyjnej 3000 V.

maly

a z człowieka zostaje popiół.

p
pytacz

na podstawie jakich pomiarów stwierdzasz zbyt szybką jazdę i uszkodzenie trakcji? hehee... tak szybko jechał i zerwał, wow!

p
piotrek

Jechałem tym szynobusem i prawda jest taka,ze maszynista jechal ze zbyt dużą prędkością i to on jest winny.Natomiast obsluga pociagu zachowala sie bardzo dobrze.Panie pytaly sie czy nikomu nic się nie stało i oczywiście ze względów bezpieczeństwa nikomu nie pozwoliły wysiąść.Choc byli gowniarze co sie awanurowali i za wszelka cenę chcieli opuścić pociąg

....

jw

m
mrc

przy drodze do Trzebnicy"ja jadę a ty stoisz" czy coś w tym stylu to wyglądają dzisiaj lekko żałośnie...

q
qwe

Oczywiście, że to logiczne. Ale z tego, co kojarzę, przepisy PKP nie zezwalają na zmianę kierunku biegu pociągu na środku szlaku.

A
Anna

Wyjedź do Kalisza, bo nie można wytrzymać odoru z kaliszowskiego obornika.

G
Gość

JW

M
Michał

OK, to jasne, że jeśli sieć trakcyjna była niebezpiecznie nisko, to nie mógł pojechać dalej. Ale skoro do tego miejsca dojechał, to mógł cofnąć te 30 m i wypuścić pasażerów. Rozumiem, że to tory i przepisy (chyba - ?) zabraniają wypuszczania pasażerów poza stacjami, ale to była wyjątkowa sytuacja. Bez przesady, tyle czasu siedzieć w pociągu, do Wrocławia Głównego na upartego doszedłby w tym samym czasie na piechotę :P

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3