Po remoncie linii kolejowej szybciej pojedziemy do Szczecina

MK
PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły przetarg na remont linii kolejowej między Wołowem a Małowicami Wołowskimi oraz Grębocicami a Głogowem.

To kolejne odcinki zaniedbanej linii kolejowej Wrocław - Szczecin, które dzięki remontowi umożliwią szybsze podróże z Wrocławia do Szczecina. Ze względu na zły stan linii większość pociągów w tej relacji kursuje obecnie przez Poznań.

– Przebudowane zostanie m.in. 12 przejazdów kolejowych. Zamontujemy także nowe urządzenia sterowania ruchem i zmodernizujemy rozjazdy, co powinno poprawić bezpieczeństwo – informuje Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PLK.

Przebudowane zostaną także 2 wiadukty i most. Dzięki pracom pociągi pasażerskie będą mogły kursować z prędkością 120 km/h, a towarowe 100 km/h. Obecnie na wielu odcinkach linii obowiązują ograniczenia prędkości nawet do 30 km/h.

– W ramach inwestycji przebudowane zostaną także perony w Orzeszkowie, Małowicach Wołowskich, Grębocicach i Krzepowie. Zostaną one podwyższone i dzięki temu dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Na peronach pojawią się także nowe wiaty, ławki i tablice informacyjne. Perony zostaną także oświetlone – wymienia Mirosław Siemieniec.

Inwestycja pochłonie ok. 64 mln zł. Znacznie wcześniej, bo do końca czerwca zakończy się remont innego fragmentu linii Wrocław – Szczecin. Do użytku oddany zostanie tor nr 1 na odcinku Rudna Gwizdanów – Grębocice.

Wideo

Komentarze 11

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

B
Breslauer49
Tam minimum roboty projektowej. Są tory. Jest most i tyle myśliciele z PKP.
a
almac
"To najkrótsza droga Wrocław - Szczecin i jeszcze dalej - Śląsk - Szczecin." - to masło maślane biorąc pod uwagę, że Wrocław to także Śląsk :)
t
tramktos
I dlatego chca wkrotce zlecic przygotawanie trzeciego studium wykonalnosci dla tej trasy. Dwa poprzednie wyladowaly w szufladach i mozna je teraz wyrzucic do kosza. Do trzech razy sztuka?
B
Breslauer49
To najkrótsza droga Wrocław - Szczecin i jeszcze dalej - Śląsk - Szczecin.
Tędy śmigają potężne składy z węglem do elektrowni Dolna Odra. A i jest
parę pospiesznych do Szczecina.
P
Przerzucić przerzucać
Słownik
B
Breslauer49
Ta cegła - fatalna - krzywo położona, nieforemna, widać, że budowali po wojnie'
nasi. Wstyd.
z
zibi
jak się nie znasz to nie fulaj głupoty . ŻADEN i nadal będą jezdziły przez Poznań bo na trasie do Szczecina są większe miasta a to większa frekwencja a ponadto do Poznania będzie 160km/h a dalej do Szczecina też będzie 160km/h.A powiem ci taką ciekawostkę że do Szczecina przez Zieloną jest bliżej
p
pojadą - dojadą
a o ile krócej będzie trwała podróż Wrocław-Szczecin?
:-/
Ewidentnie ma elewację ceglaną, którą jakiś matoł otynkował. Teraz jest najwyraźniej w trakcie przywracania normalnego wyglądu.
B
Breslauer49
Wiadomo mi skądinąd, że dworzec PKP w Wołowie jest w posiadaniu Miasta Wołów.
Kiedy władze Wołowa odremontują ten duży obiekt - wygląda, odrapany z tynku fatalnie.
Bierzcie przykład z Brzegu Dolnego. Stacja z budynkiem - super. Toalety za darmo - czyściutkie, ciepła woda i wszystko za darmo. W Wołowie jakaś śmierdząca toj tojka. - syf a miasto podobno powiatowe.
B
Breslauer49
Przecież ta druga nitka mostu wygląda jak po wojnie - kiedy to straszydło będzie - wraz z torami
na których rosną już całkiem spore drzewka samosiejki, będzie odremontowane. Wiadomo w 100 % ,
że kochana Unia da kaskę - trzeba tylko zrobić projekt. PKP do roboty.
Dodaj ogłoszenie