Niemile zaskoczeni mogą być korzystający z parkingu pod budynkiem Dworca Głównego we Wrocławiu. Parkowanie do 15 minut jest bezpłatne, ale kierowcy, którzy przekroczą ten czas mogą mieć kłopot z wyjechaniem z parkingu.
"Aby opłacić parking, musiałem najpierw wypłacić pieniądze z bankomatu i chodzić po sklepach i restauracjach, kupując różne produkty, aby uzbierać w drobnych 50 zł. Przyznam, że sytuacja rozbawiła mnie do łez, jednak zadałem sobie pytanie: czy nie da się tego naprawić?" - pyta czytelnik "Gazety Wrocławskiej" Michał Kamiński, który kilka dni temu zostawił na dobę samochód parkingu pod stacją Wrocław Główny.
Po wyjściu z pociągu o godz. 22, zamiast jechać do domu, spędzał czas, zbierając drobne na dworcu.
"Na parkingu funkcjonuje system poboru opłat, który umożliwia płatność bilonem oraz banknotami w trzech kasach zlokalizowanych na parkingu podziemnym. Jest to rozwiązanie wprowadzone w 2012 roku wraz z otwarciem dworca Wrocław Główny" - mówi rzecznik kolejowej spółki PKP SA Bartłomiej Sarna, która zarządza parkingiem.
Najwyraźniej jednak od 2012 r. elementy systemu, jakim są parkomaty zainstalowane przy parkingu mocno się zużyły, ponieważ z trzech kas parkingowych jedna jest zepsuta. Na dwóch pozostałych doklejono kartki z instrukcjami. Jedna kasa przyjmuje wyłącznie bilon 1 zł, 2 zł i 5 zł. Drugi parkomat ,do którego czytelnik nie podszedł, sądząc, że działa tak samo - daje większe możliwości: można płacić bilonem, a także banknotami o nominałach: 10, 20 i 50 zł. Na obu maszynach jest ostrzeżenie, że automat nie wydaje reszty oraz że nie można płacić kartą.
Wiele osób w ogóle już nie nosi przy sobie portfela, tylko korzysta z aplikacji do płacenia i przechowywania dokumentów zainstalowanych w telefonie. Konieczność płacenia bilonem jest więc dużym utrudnieniem dla korzystających z parkingu. Okazuje się, że te utrudnienia mogą jeszcze potrwać:
"Obecnie rozważamy wprowadzenie nowych rozwiązań w zakresie zarządzania parkingiem, a także możliwych sposobów płatności za parking" - informuje Bartłomiej Sarna.
Podobne rozwiązania przyjęto także na parkingu naziemnym z boku dworca, obok postoju taksówek. Zarządza nim gdyńska firma WEIP. Parkomaty są tam dwa, przyjmują wyłącznie bilon i na obu doklejona jest informacja, że nie można płacić kartą. Konsultant na infolinii zarzeka się, że jest tam parkomat umożliwiający płacenie kartą. Sprawdziliśmy - takiego urządzenia przy tym parkingu nie ma! Ratunkiem dla osób, które nie chcą biegać w poszukiwaniu bilonu na parkingu WEIP może być jednak telefon. Można płacić kilkoma aplikacjami parkingowymi.
Ze stacji Wrocław Główny w roku 2020 każdej doby korzystało blisko 34 tysiące pasażerów. Przez cały pandemiczny rok podróżnych było ponad 12 mln. Rok wcześniej było ich prawie 17 mln.
- Wirusolog: Grypa powróci! Czy we wrocławskich aptekach dostępne są szczepionki?
- Mieszkam przy ul. 100 Lat Praw Wyborczych Kobiet! Oczekujące nazwy wrocławskich ulic
- Klasyki wrocławskiego i dolnośląskiego internetu. Te filmiki zna cała Polska [ZOBACZ]
- Przebudowa torowiska tramwajowego do Leśnicy. MPK planuje remont i zamawia projekt
- Prawy pas zablokowany, lewy pusty. We Wrocławiu nie umiemy jeździć na suwak? [FILM]
Uwaga na Instagram - nowe oszustwo
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?