Całe zadanie jest podzielone na trzy części: przebudowa ciepłociągu, przebudowa mostów Pomorskich, przebudowa sieci wodociągowej wraz z budową kanalizacji deszczowej. Na oferty Wrocławskie Inwestycje i Fortum pierwotnie mieli czekać do końca kwietnia, potem wydłużyli termin, a 15 maja poinformowali o unieważnieniu przetargu. Nie zgłosił się żaden wykonawca.
Czytaj także:Płonął salon luksusowych aut
- Przetarg został unieważniony z braku ofert. To nie zdarza się zbyt często, więc zanim powtórzymy postępowanie, chcemy wraz ze współzamawiającym przenalaizować przyczyny tego stanu rzeczy. Współpraca ze współzamawiającym jest tu kluczowa, ponieważ najtrudniejsza część inwestycji, to przełożenie pod rzekę instalacji ciepłowniczych. Ewentualne wnioski powinny skutkować zmianami pomagającymi oferentom zaangażować się w naszą inwestycję – wyjaśnia Marek Szempliński z WI.
Czytaj także:Szerokie chodniki i pasy zieleni - powstanie droga do żłobka na Jagodnie
Plany zakładały m.in. położenie dwóch rur sieci ciepłowniczej pod dnem Odry, zdjęcie starych i położenie nowych płyt żelbetowych, uzupełnienie balustrad, konserwację ceglanych przyczółków, przebudowę żelbetowych podpór. Dla dużej części pasażerów komunikacji miejskiej bardzo ważne było nowe torowisko, które miało powstać w wyniku remontu. Każdy pas ruchu miał mieć 3 m szerokości, torowisko prawie 7 m, droga rowerowa 1,5, a chodniki od 2,5 do 4 m.
Zły stan mostów Pomorskich jest znany urzędnikom od dawna: - Dopóki spółka Wrocławskie Inwestycje nie rozpocznie remontu, my będziemy robić wszystko, żeby utrzymywać przejezdność na tym odcinku, ale przyznajemy i to widać, że torowisko jest w bardzo złym stanie – podkreślała rzeczniczka ZDiUM-u Ewa Mazur pytana o awarię torowiska koło mostu, która nastąpiła 10 maja i do dziś jest naprawiana przez zarząd dróg.
Mosty Pomorskie to zespół trzech zabytkowych przepraw: most północny z 1930 r. o rozpiętości przęseł 29,6 - 28,5 – 27,3 m; most środkowy, którego pierwsza część, o rozpiętości 6,3m, powstała w 1885 r. z belek stalowych, a druga w 1930 r.; most południowy z pierwszej dekady XX w. o rozpiętości przęseł 18,2 – 20,20 – 18,20 m.
Czytaj także:Miasto ma plan na trzy nowe przedszkola
Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?