PKP PLK wyremontują kolejny odcinek linii Wrocław - Szczecin

Marcin Kaźmierczak
Modernizowana linia Wrocław - Szczecin prowadzi między innymi przez zaniedbaną stację Wrocław Muchobór. Remont tej stacji jest w planie w osobnym projekcie. Ma się on zakończyć do 2019 roku
Modernizowana linia Wrocław - Szczecin prowadzi między innymi przez zaniedbaną stację Wrocław Muchobór. Remont tej stacji jest w planie w osobnym projekcie. Ma się on zakończyć do 2019 roku Pawel Relikowski / Gazeta Wroclawska
Udostępnij:
Na początku sierpnia ruszy remont kolejnego odcinka linii Wrocław – Szczecin. Za generalny remont 25 kilometrów toru PKP PLK zapłacą 62,5 mln zł

Zmodernizowany zostanie tor numer 1 (w kierunku Szczecina) na dwóch odcinkach – pomiędzy Wołowem a Małowicami Wołowskimi oraz Grębocicami a Głogowem.

– Zamontowane zostaną nowe szyny i podkłady. Wymienimy także rozjazdy i zainstalujemy nowe urządzenia zabezpieczenia ruchu pociągów. Naprawione zostanie także 12 przejazdów kolejowo-drogowych położonych na szlaku Wołów – Małowice Wołowskie – wymienia Mirosław Siemieniec, rzecznik PKP PLK. Zakres prac obejmie także modernizację urządzeń elektrycznego ogrzewania rozjazdów, co pozwoli uniknąć zamarzania zwrotnic i opóźnień pociągów podczas mrozów.

Odnowione zostaną także 2 wiadukty i jeden most. Dzięki inwestycji pociągi pasażerskie będą mogły osiągnąć prędkość 120 km/h, a towarowe 100 km/h.

Zmodernizowane zostanie także kilka stacji i przystanków kolejowych na linii Wrocław – Szczecin. Nowych peronów doczekają się podróżni w Orzeszkowie, Małowicach Wołowskich, Grębocicach i Krzepowie. Przystanki zostaną wyposażone z nowe wiaty, ławki i tablice informacyjne. Zamontowane zostanie także nowe oświetlenie, a przebudowane dojścia do peronów zapewnią dostęp do kolei osobom niepełnosprawnym.

Remont za 62,5 mln zł wykona konsorcjum firm Infra Silesia i Transkopol. Prace mają zakończyć się w listopadzie przyszłego roku.

Niestety jak na razie remontu nie doczeka się stacja kolejowa w Głogowie oraz most w Brzegu Dolnym. Czy i w jakim zakresie zostaną one zmodernizowane wykaże studium wykonalności, które gotowe będzie w drugiej połowie przyszłego roku. Jak szacują przedstawiciele PKP PLK, remont całej linii z Wrocławia do Szczecina zakończy się około 2023 r.

ZOBACZ TEŻ: WE WROCŁAWIU PROTESTOWALI PRZECIWKO WYCINCE PUSZCZY BIAŁOWIESKIEJ

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Wideo

Komentarze 6

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

A
Alana
BK
W
Wrockus
ALE TRZEBA BY CHYBA POŁOŻYĆ TOR DLA 160 KM...
f
ferdek kiepski
to już się nie doczekam tego, aby pociągi jeździły szybciej niż przed wojną kurde!
D
DW
Ten Głogów to w ogóle jest pechowy jeżeli chodzi o kolej. Niby duże miasto, z 2 dużymi hutami miedzi, a kolejowo margines coraz większy, mimo że w latach 90. był tu jeszcze duży węzeł z lokomotywownią, stacją manewrową, górką rozrządową i czynnymi 4 peronami.
Jedna nitka mostu w Brzegu Dolnym jest nieczynna ponad 20 lat, to samo jest w Głogowie w kierunku Leszna. Przez tyle lat PKP na dwóch liniach kolejowych o znaczeniu państwowym nie potrafi doprowadzić przepraw do porządku. Przecież to jasne jak słońce, że zwiększony ruch czynnym przęsłem doprowadzi do jego szybszego zużycia.
Odsuwanie modernizacji stacji w Głogowie w czasie to już w ogóle curiosum. Kilka lat temu wyremontowano budynek dworca a perony dalej straszą. Dojście do nich dla osób starszych, z wózkiem, niepełnosprawnych czy z ciężkimi bagażami to mordęga, bo w poniemieckich kładkach brak jest wind. Nie mówiąc już o tym, że dalej nie można się doprosić pociągów pasażerskich do Leszna czy Żagania, bo Legnicę mają niedługo robić.
T
Tomek
Skandal żeby w 70 tysięcznym Głogowie perony nadal straszyły. Dla osób starszych i matek z dziećmi ten dworzec to jedna wielka bariera
v
vb
zostanie wyremontowany most w Brzegu Dolnym. Nie wiem kto ustala priorytety, ale likwidacja kawałka jednotoru powinna być na pierwszym miejscu.
Więcej informacji na stronie głównej Gazeta Wrocławska
Dodaj ogłoszenie