reklama

PKP PLK obiecuje szybsze i bezpieczniejsze podróże

Celina Marchewka
Celina Marchewka
Zaktualizowano 
zdjęcie ilustracyjne
zdjęcie ilustracyjne Fot. Tomasz Ho£Od / Polska Press
PKP Polskie Linie Kolejowe wymieniły w kraju 244, a na Dolnym Śląsku 21 rozjazdów kolejowych na ich nowoczesne wersje. Po zmodernizowanych w ten sposób liniach ma się jeździć sprawniej, bezpieczniej i bardziej komfortowo. Na realizację projektu wydano 214 mln zł.

W okolicach Wrocławia rozjazdy wymieniono w okolicach dworców Wrocław Nadodrze, Wrocław Sołtysowice, Smardzów, a także na trasach biegnących ze stolicy Dolnego Śląska w stronę Oleśnicy, Legnicy i Jeleniej Góry. Łącznie w całym województwie zamontowano ich 21.

Skorzystają na tym przede wszystkim pasażerowie.

- Nowoczesność rozjazdów zwiększa bezpieczeństwo przejazdu pociągów oraz ich prędkość, z którą się po nich przemieszczają. Takie rozjazdy są bardziej wytrzymałe, do ich budowy stosuje się nowe materiały. Zamontowaliśmy w nich także urządzenia elektrycznego ogrzewania, dzięki czemu mogą one być skutecznie eksploatowane także zimą - tłumaczy pracownik Zakładu Linii Kolejowych we Wrocławiu, Oskar Olejnik.

PKP PLK do końca 2020 roku chce wymienić łącznie 5 tysięcy rozjazdów.

W okolicach Wrocławia pasażerowie nie narzekają jednak na to, że pociągi jeżdżąc zbyt wolno czy ulegają awariom, ale że jest ich za mało lub są za krótkie i panuje w nich ogromny tłok.

O sprawie pisaliśmy już wielokrotnie, na przykład w artykule Ścisk w pociągu, a przewoźnik bada frekwencję

Problem wynika z tego, że na trasach do podwrocławskich miejscowości często funkcjonuje tylko jeden tor, po którym muszą jeździć pociągi w obie strony. Kłopotliwy, choć niekonieczne istotny dla pasażerów, jest też fakt, że koleje są bardzo podzielone: tory należą do innej spółki, stacje i perony do innej, a same pociągi do innej. Firmy muszą płacić sobie nawzajem, więc w ramach zmniejszania kosztów, także wprowadzają pewne ograniczenia np. w długości składów.

Expose premiera - orto najważniejsze obietnice Morawieckiego

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 6

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

K
Krzysztof Czarnecki

Pociągi we Wrocławiu są niepotrzebne. A dworzec zostawić na targowisko z szabru i z marchewką dla wrocławskiej biedoty zza Buga.

M
Maciej Musiał

Linia do Lwówka jest bardzo niewygodna dla Kolei Dolnośląskich i władz Dolnego Śląska, bo:

1. Obnaża brak zainteresowania u władz województwa lokalnymi liniami kolejowymi (wbrew propagandzie, jaką głoszą, że chciałyby już-teraz wyremontować wszystkie linie kolejowe w województwie, podczas gdy faktycznie obecna ekipa nie reaktywowała ANI JEDNEJ linii kolejowej na Dolnym Śląsku),

2. Nieudolność w dbaniu o lokalną infrastrukturę i transport publiczny (w tym brak umiejętności w zdobyciu funduszy unijnych, które właśnie służą takim celom),

3. Arogancję Kolei Dolnośląskich wobec mieszkańców dalszych części Dolnego Śląska, których zwyczajnie mają gdzieś rozsiewając tylko kłamliwą propagandę jak świetnie funkcjonuje kolej na Dolnym Śląsku na podstawie jedynie wrocławskiej kolejki aglomeracyjnej.

Dlatego trolle z Kolei Dolnośląskich i magistratu obszczekują, a nawet wulgarnie obrażają wszystkich, którzy krytycznie piszą o kolei na Dolnym Śląsku podając konkretne przykłady i robią szambo pod artykułami na tematy kolejowe, próbując sprowadzić niewygodną dla władz dyskusję do poziomu rynsztoka. Taki poziom kultury dyskusji jest w UMWD i KD. Zresztą gdy nie mają argumentów, a pijar dla władz jest bardzo ważny, to co innego mogą zrobić?

b
bekacz

Wsiocław Wsiebodzki - Wsiobudka - Wsidnica. Znacie gdzieś kolej "aglomeracyjną", która łączyłaby trzy wioski? To nadaje się jedynie do Księgi Rekordów Guinessa :DDDD

w
wrocławianin

Lepiej wyremontować linię do Lwówka, która jest uważana przez znawców za jedną z najpiękniejszych linii w Polsce! Tymczasem Koleje Dolnośląskie zlikwidowały na niej niedawno wszystkie pociągi. Podejście do kolei jest tu gorsze niż w Afryce Równikowej. Cała Polska kpi z Dolnego Śląska. Odwołać marszałka i prezesa Kolei Dolnośląskiego za niszczenie kolei na Dolnym Śląsku!

Z
Zdzich z Sobotki

Bierzcie przykład z Sobótki. Zburzyć wszystkie dworce kolejowe we Wrocławiu, żeby wrocławianie żyli w spokoju i bez kłótni, czego szczerze wszystkim mieszkańcom Wrocławia życzę.

w
warszawiak

Wsiocław nie potrzebuje pociągów. Ludzie tu są zbyt biedni, zaś Dolny Śląsk nie będzie ciągle finansował im promocji do wszystkich okolicznych wioch. A tabor przerzucić na linie turystyczne do Lwówka, Karpacza, Kowar czy Świeradowa, gdzie jest mnóstwo bogatych turystów, zaś mieszkańcom też powodzi się dużo lepiej.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3