PKP Intercity wraca do cen z początku roku
90 procent pasażerów PKP Intercity korzystała w 2022 roku z połączeń Twoich Linii Kolejowych (TLK) oraz InterCity (IC). To połączenia ekonomiczne, na które ceny biletów są niższe od pociągów premium obsługiwanych przez Pendolino.
Podwyżka cen biletów na pociągi PKP Intercity została wprowadzona w połowie stycznia 2023 i obejmowała wzrost o około 11,8 proc. dla relacji TLK/IC oraz około 17,5 proc. dla Pendolino.
Od 1 marca przewoźnik wraca do starych cen, tłumacząc jednocześnie, że jest to możliwe dzięki "dodatkowym działaniom optymalizacyjnym" i zwiększeniu rekompensaty na 2023 rok w ramach umowy dot. świadczenia usług publicznych.
- W ślad za niższymi cenami biletów jednorazowych, obniżone będą także ceny biletów odcinkowych, Kart Intercity (uprawniających do nielimitowanych podróży pociągami PKP Intercity w dowolnych relacjach), jak również opłat na przewóz rowerów, psa oraz bagażu - dodaje spółka PKP Intercity.
Jak zmienią się ceny dla pasażerów kolei we Wrocławiu?
Rozkład jazdy PKP Intercity oraz ceny biletów są powszechnie dostępne w internetowej wyszukiwarce połączeń kolejowych. Aby realnie sprawdzić, o ile będą tańsze przejazdy do największych miast Polski, wykorzystaliśmy jeden schemat. Objęliśmy zakres połączeń w ostatni piątek lutego oraz pierwszy piątek marca, w godzinach 6:00-21:00. Oto wyniki:
Poznań
- Przed obniżką: 38,50 zł - 55 zł,
- Po obniżce: 30,25 zł - 46,75 zł.
Warszawa
- Przed obniżką: 82 zł - 85 zł oraz 96,25 zł dla pociągów Express InterCity Premium,
- Po obniżce: 59,50 zł - 69,70 zł oraz 96,25 zł dla pociągów Express InterCity Premium.
Kraków
- Przed obniżką: 59,90 zł - 78 zł,
- Po obniżce: 38,50 zł - 70 zł.
Szczecin
- Przed obniżką: 45,10 zł - 82 zł,
- Po obniżce: 35 zł - 57,40 zł.
Gdańsk
- Przed obniżką: 61,60 zł - 88 zł,
- Po obniżce: 48,40 zł - 88 zł.
Bydgoszcz
- Przed obniżką: 42,90 zł - 78 zł,
- Po obniżce: 42,90 zł - 78 zł.
Lublin
- Przed obniżką: 79,90 zł - 94 zł,
- Po obniżce: 48,95 zł - 79 zł.
Spółka przypomina jednocześnie, że ceny biletów kształtują się dynamicznie, co oznacza, że nie są zależne od wyprzedzenia, z jakim są kupowane, a wpływ na nie ma popularność danego pociągu. Mniej zapłacimy za przejazd w niepopularnej dla pasażerów godzinie.
- Starsza pani na środku ruchliwej ulicy we Wrocławiu. O włos od tragedii! [NAGRANIE]
- Blisko 30 milionów na nowe drogi we Wrocławiu. Które ulice otrzymają dofinansowanie?
- Na Dworzec Świebodzki wrócą pociągi. Wkrótce podpiszą umowę, znamy szczegóły
- Najlepsze salony fryzjerskie we Wrocławiu. Zobaczcie oceny, ceny i adresy
- Przystanek wenecki we Wrocławiu. Czy tu zatrzyma się tramwaj wodny?
Nie tylko o niedźwiedziach, które mieszkały w minizoo w Lesznie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?