Pilnie potrzeba nawet 100 tys. kierowców tirów! [ZOBACZ]

Agencja TVN

Wideo

Potrzeba nawet 100 tysięcy zawodowych kierowców ciężarówek na już. Przedstawiciele branży przewozowej walczą o to, żeby w Polsce kształciło się ich przyszłych pracowników. Zawodowy kierowca jest dziś bardzo poszukiwany, bo aktualnie jeździ ich około 260 tysięcy. Potrzeby są znacznie większe, ale chętnych brakuje.

Komentarze 14

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

64-QAM
Tory na tiry i do huty.
T
Tomek
i nie będzie potrzeba więcej kierowców, po za tym będzie bezpieczniej
o
obywatel
Wystarczy zobaczyć, jak zachowują się kierowcy, którzy mają się za fachowców. Zero kultury, zero wyobraźni -wszyscy mają im zjeżdżać z drogi bo są więksi i się śpieszą... Jeżdżę dużo służbowo i widzę, że kierowcy ciężarówek czują się u nas bezkarnie, a my do tego dopłacamy, bo kilkuletnie drogi są rozjeżdżane ciężkimi transportami a kwoty, które płacą właściciele firm przewozowych są niewspółmierne do tego, jak ich pojazdy niszczą drogi w przeciwieństwie do np. osobówek, czy dostawczaków.
C
Cogito
Dróg społeczeństwo nie nastarczy remontować, żeby jeden janusz biznesu z drugim ich nie rozjeździł. "Zawodowcom" też powinno się dostać za kulturę jazdy w kraju -za granicą, to jakoś szanujecie innych użytkowników. Za duże kary, co? Jeszcze te płacze na forach, że osobówki Wam utrudniają życie a Wy wszystkim spożywkę, paliwo wozicie i inne bzdety, jakbyście sami nie jeździli swoimi osobówkami po cywilu... poza tym nie wszystko trzeba wieźć od razu dużym wozem -tranzyt na tory! A na drogi tylko to co trzeba rozwozić lokalnie albo jest z takiego z**pia, gdzie nie ma torów. Autostrady i ekspresówki nie są od wyścigów kilkudziesięciotnowców, a jak spod świateł się ledwo zbieracie, to po co jeździcie na zderzakach tych co przestrzegają ograniczeń prędkości?? Na drogach krajowych pas ma wystarczającą szerokość by nie wjeżdżać na skrajnię, na linię oddzielającą, ale to trudne jak się nie przestrzega zasad bezpieczeństwa i ma się w d**ie innych bo jest się januszem w dużym pojeździe... Nie dziwcie się, że poza waszymi rodzinami nikt Was nie lubi =P
Z
ZASMARKANI
KASTA TRZYMA ZAROBKI CO! ZACZNIJCIE PŁACIĆ A KIEROWCY SIĘ ZNAJDĄ PROSTE
D
Dolnoślązak
Należy podnieść opłaty za przejazd trasami szybkiego ruchu i uwolnić całkowicie rynek przewozów kolejowych. Myślę że szybko znajda się przedsiębiorcy świadczący usługę przewozu naczep tranzytem z zachodu na wschód. A o wzroście bezpieczeństwa na drogach bez TIROw to nawet nie będę wspominał.
k
kop
Kasa misiu, kasa....się grubo nie zgadza.
K
Kuba
Będzie brakować kierowców póki szefy nie zmądrzeją i nie zaczną płacić . Nauczyli się żerować na kierowcy a nie z nim współpracować. Dają najniższą krajową na papier a resztę rozpisują na delegację. Przypominam że dniówka delegacji w Niemczech wynosi 42 euro ,czym dalej tym większa delegacja. Który z szefów je płaci a powinien do tego dołożyć stawkę godzinową. Nauczyli się w dwa lata postawić chałupy i jeździć nie byle jaką bryka. Co na zachodzie osiąga się pokoleniami u nas w krótkim okresie czasu . Na czyich to garbach? Na kierowców. Młodzi nie chcą robić już papierów na ciężarówki bo to się najzwyczajniej nie opłaca , bo kto wyda 15 tysi. a żeby wsiąść do złoma i tyrać np. na kraju za 3.5 tysiąca po piętnaście godzin. No na zagranicy za 6 tysi. Tylko trzeba odjąć koszty utrzymania się przez trzy tygodnie ok. 1.5 tysiąca. Eldorado co?
A
Arek
może jak zaczną uczciwie płacić to wrócę za fajerę. Teraz to tylko niewolnicy tam pracują
h
hmm
natomiast brakuje niewolników!
to się zaczyna lament
x
x
Organizacja pracy kierowców jest wygodna dla właścicieli, dla nich najlepiej żeby kierowca 6 tygodni nie zjeżdżał do domu.
z
zxc
Tak bardzo im brakuje kierowców, ale gdzie nie pójdziesz pytać o robotę, słyszysz to samo: podstawa na minimalnej krajowej i dzienna dniówka w PLN "pod stołem". Zapomnij o odpoczynku w hotelach i normalnych posiłkach w restauracjach. Masz dziadować w kabinie przed 3-4 tygodnie i gotować sobie to co w słoiku z domu zabierzesz. Taka to mentalność naszych "byznesmenów" wyzyskiwaczy. białych murzynów sobie znaleźli. Jakoś w zachodnich firmach potrafią za taką samą robotę zapłacić 4 razy więcej i nie żałują na podstawowe potrzeby socjalne cywilizowanego człowieka. Ale to nic, przecież przyjdą Ukraińcy i nie będą narzekać na ciężki los.
w
wielu
by to jeszcze odżałowało. Żeby kasa była dobra...
G
GT
A kto zdrowych zmysłach chce mieszkać w kabinie .?
Dodaj ogłoszenie