Piłka nożna: Śląsk Wrocław coraz bardziej medialny

Jakub GuderZaktualizowano 
Śląsk Wrocław i Górnik Zabrze to dwa kluby, które w styczniu zyskały najwięcej na medialności w porównaniu z tym samym okresem poprzedniego roku - tak wyniki z raportu opublikowanego przez agencję PRESS-SERVICE Monitoring Mediów.

Jak wskazują autorzy zestawienia, zimą oraz latem - z uwagi na przerwę w rozgrywkach - liczba publikacji o T-Mobile Ekstraklasie naturalnie spada, ale gdy mówić o tych samych miesiącach, to liczba wzmianek o WKS-ie wzrosła aż o 78 porc. Liderem tego rankingu jest 14-krotny mistrz Polski Górnik Zabrze (82 proc.), trzecia - Cracovia (72 proc.).
Największy spadek zaliczył Lech Poznań. Na początku ubiegłego roku walczył jeszcze ze Sportingiem Braga w 1/16 finału Ligi Europejskiej, więc pisało się o nim dużo. Teraz zanotował 32 proc. spadku informacji na jego temat. Dużo stracił też GKS Bełchatów - 30 proc.

Mimo znaczących wzrostów i spadków, najbardziej medialnym klubem w styczniu 2012 roku okazała się Wisła Kraków (siódmy miesiąc z rzędu). Druga jest Legia, trzecia Cracovia. Wrocławski klub jest piąty, nadal za Lechem. 606 razy pisano o nim w prasie, 714 - w internecie. Dla porównania, dla "Białej Gwiazdy" te liczby wynoszą odpowiednio 665 i 1033. W przypadku Zagłębia Lubin - 418 i 596 (8. pozycja).

Jeśli chodzi o najpopularniejszych piłkarzy, to od kilku miesięcy dziennikarze najczęściej wspominają o napastniku "Kolejorza" Artiomie Rudniewie. W grudniu na trzecim miejscu tego rankingu znalazł się kapitan Śląska Sebastian Mila. Wyprzedził go jeszcze Daniel Ljuboja. W pierwszym miesiącu roku "Milowy" był 7. z 49 wzmiankami w gazetach i 58 w sieci. Na 15. miejscu znalazł się napastnik Zagłębia Lubin Litwin Darvydas Šernas (9 i 24).

W I lidze prowadzenie należy do Polonii Bytom (297 prasa/396 internet). Górnośląski klub minimalnie wyprzedza Arkę Gdynia (305/272) i Wartę Poznań (304/286). Wszystkie trzy kluby okazały się w styczniu bardziej medialne niż najsłabsze pod tym względem drużyny T-Mobile Ekstraklasy, zwłaszcza Podbeskidzie Bielsko-Biała i GKS Bełchatów.

Badanie przeprowadzone zostało na podstawie monitoringu 1100 tytułów prasy ogólnopolskiej i regionalnej oraz 20 najpopularniejszych portali internetowych. W styczniu 2012 przeanalizowano 12 tys. publikacji.

polecane: Flesz - Co piąta transakcja będzie wymagać użycia PIN-u

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 2

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

x
xxx

Prawie każdy artykuł o WKS był z wydźwiękiem negatywnym. Piąta kolumna warszawska...

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3