Spis treści
Aleja Wielkiej Wyspy - pierwszy fragmenty otwarty
Aleja Wielkiej Wyspy ma połączyć obwodnicę śródmiejską Wrocławia - od skrzyżowania al. Armii Krajowej i ul. Krakowskiej z Biskupinem, Sępolnem i Zalesiem przy skrzyżowaniu z ul. Mickiewicza i al. Paderewskiego. Nad rzekami Odrą i Oławą powstają dwa mosty i wiadukty.
Pierwszy, kilkusetmetrowy odcinek tej trasy (pomiędzy Biskupinem od ul. Olszewskiego i Sępolnem do ul. Dembowskiego) jest już gotowy. W sobotę (3 grudnia) rano pojechały nim pierwsze samochody. Oddanie tego krótkiego fragmentu do użytku ułatwi przebudowę kolejnego skrzyżowania na trasie AWW. Więcej o tym piszemy tu:
Uwaga, zmiana organizacji ruchu!
Po zmianie organizacji ruchu w sobotni poranek, również dla tramwajów, szczególnie niebezpiecznie zrobiło się podczas przejazdu przez torowisko tramwajowe przy skrzyżowaniu, ul. Olszewskiego i Kazimierskiej, przy wjeździe na łącznik do nowo otwartego odcinka AWW. Dla pojazdów szynowych ustawiono tam znak "ustąp pierwszeństwa". Niektórzy motorniczy byli jednak zdezorientowani, dzwonili na przejeżdżające przez tory auta i nie zwalniali. Mamy nadzieję, że nie dojdzie tam do wypadku. Drogowcy kontaktowali się już z nadzorem ruchu MPK, aby uczulić motorniczych na nowe oznakowanie.
- To historyczny moment dla Wrocławia. Liczymy, że realizacja tej drogi znacznie przyczyni się do zmniejszenia korków w naszym mieście - powiedział Krzysztof Świercz z Wrocławskich Inwestycji.
Już Niemcy planowali budowę tej trasy
Plany powstania AWW mają długą historię sięgającą jeszcze czasów przedwojennych. Już Niemcy planowali budowę tej trasy. W 2018 r. spółka Wrocławskie Inwestycje wyłoniła zwycięzcę przetargu. W październiku 2018 r. podpisano opiewającą na ponad 234 mln, zł umowę z konsorcjum firm Banimex i AZ-BUD. Gdy plany zaczęły się urzeczywistniać, od razu spotkały się z protestami przeciwników tej budowy, którzy tłumaczyli, że zagrozi ona parkowi Szczytnickiemu i spowoduje wycięcie 1300 drzew. Urzędnicy po długiej batalii z ekologami i lokalnymi społecznikami odparli ostatecznie zarzuty, podkreślając, że miasto nie łamie prawa, a drzewa w parku nie będą wycinane. W końcu zapadła najważniejsza decyzja, czyli ZRID (Zezwolenie na Realizację Inwestycji Drogowej).
AWW w liczbach
Łączna długość Alei Wielkiej Wyspy to blisko 3,4 km. Powstanie również 12,5 km chodników, 9,5 km ścieżek rowerowych, oraz dwa wspominane wyżej mosty nad Odrą i Oławą. Przebudowane zostaną także skrzyżowania z ul. Olszewskiego, Dembowskiego i Mickiewicza. Konieczna będzie przebudowa wiaduktu przy al. Armii Krajowej, gdzie Aleja Wielkiej Wyspy połączy się z obwodnicą śródmiejską. Koszt inwestycji to około 234 mln zł. Nową trasą w całości pojedziemy w 2023 roku.
- Ceny z Jarmarku Bożonarodzeniowego. Bez grubego portfela nawet nie podchodź!
- Przedświąteczne jarmarki godzinę drogi od Wrocławia. Tam warto pojechać! [LISTA]
- Psy i koty z Wrocławia, które czekają na nowy dom. W samotności gasną w oczach
- Niemikołajkowe imprezy na najbliższy weekend. Wiemy, co się będzie działo [ZOBACZ]
Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?