Pierwszy Impuls już po testach. Pojedziemy nim we wrześniu (ZDJĘCIA)

Marcin Kaźmierczak
Koleje DOlnośląskie
Zakończyły się testy pierwszego z pięcioczłonowych Imuplsów, które za ćwierć miliarda złotych kupiły Koleje Dolnośląskie. W kolejnych tygodniach testy przejdzie pozostałe 10 składów. Z pasażerami na dolnośląskie, ale i... wielkopolskie tory wyjadą we wrześniu.

Pociąg testowany był od poniedziałku do środy na torze doświadczalnym Instytutu Kolejnictwa pod Żmigrodem. Przez trzy dni badano m.in. jak nowy skład zachowuje się na poszczególnych rodzajach podłoża. Przetestowano także wszystkie systemy bezpieczeństwa i jak twierdzi Bogusław Godlewski, rzecznik Kolei Dolnośląskich, pierwszy pojazd testy zdał na "piątkę".

Na dolnośląskie tory wyjedzie we wrześniu. W ciągu kolejnych trzech miesięcy na Dolny Śląsk trafi pozostałe dziesięć pojazdów kupionych za 266,5 mln zł przez przewoźnika. Składy do grudnia będą jednak woziły pasażerów sporadycznie. Aby na stałe zagościły w planowych ruchu, maszyniści będą musieli nauczyć się je obsługiwać.

- Każdy będzie musiał przejść autoryzację, a więc odbyć kilka jazd w dzień i w nocy, aby być dopuszczonym do prowadzenia pociągów w ruchu planowym. Docelowy start od nowego rozkładu, a więc od połowy grudnia - zapowiada Piotr Rachwalski, prezes Kolei Dolnośląskich.

Nowe Impulsy będą woziły pasażerów przede wszystkim do Międzylesia, ale także Węglińca, Rawicza, Jeleniej Góry i Szklarskiej Poręby. Pociągi mają służyć przynajmniej przez 30 lat. Oznacza to, że przy obecnych obiegach mogą przejechać nawet 10 mln kilometrów.

- Dużo będzie zależało od ich utrzymania. Co pięć lat pociągi przechodzą generalny remont, więc za 30 lat, to tak naprawdę tylko rama będzie ta sama, a wszystko pozostałe nowe - zauważa Piotr Rachwalski. - Spójrzmy na EN57, które mają grubo ponad 30 lat, a nadal jeżdżą - dodaje.

Podkreśla, że kupując pociągi trzeba myśleć wiele lat naprzód. - Składy, które mamy, od kilku lat są już o generację za stare do oczekiwań. Gdy zamawialiśmy pierwsze Impulsy na linię do Jeleniej Góry, pociągi jeździły tam 4 godziny i woziły powietrze. Teraz, przy wzrastającej liczbie pasażerów okazuje się, że trzy człony to stanowczo zbyt mało.

W każdym pociągu znajdzie się 259 miejsc siedzących, a razem ze stojącymi ponad 530. Pociągi będą wyposażone w regulowane siedzenia, Wi-Fi, większą ilość gniazdek elektrycznych, a także gniazdka USB. Na wyposażeniu znajdą się także dwa defibrylatory. W środkowym członie umieszczone zostaną stojaki do przewozu rowerów. Każdy skład zostanie objęty czteroletnią gwarancją.

Nowością będą dwa automaty biletowe w każdym z pociągów. W automatach będzie można płacić zarówno gotówką, jak i kartami płatniczymi. Problemem może być jednak zasięg internetu. - Na to, niestety, nie mamy wpływu. Każdy pociąg, co prawda, jest wyposażony we wzmacniacze antenowe sygnału GSM, ale sieć kolejowa często przebiega z dala od sieci osadniczej i nadal są odcinki, gdzie nie ma zasięgu - wyjaśnia Rachwalski.

ZOBACZ TEŻ:

Wideo

Komentarze 70

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

p
pasażer
Te pociągi powinny jeździć na linii do Jeleniej Góry i Szklarskiej Poręby, a nie po Borach Dolnośląskich i innych Międzylesiach gdzie jeżdżą jedynie grzybiarze w październiku i kolejarze. Pociągi na linii do Jeleniej Góry jeżdzą wiecznie zatłoczone, te krótkie szynobusiki to żart z pasażera a nie komunikacja na najważniejszej linii kolejowej Dolnego Śląska!!! Ale znając Koleje DOLNOŚLĄSKIE najlepszy tabor będzie się kręcił na najkrótszych trasach wokół Wrocławia a po Dolnym Śląsku będą jeździć dalej najgorsze szroty! Pierwszą rzecz jaką trzeba zrobić żeby uzdrowić kolej na Dolnym śląsku jest wywalenie ze stołka Rachwalskiego i Michalaka, bo nawet najlepszy tabor nic nie da gdy zarządzanie do d.py!!!
p
prawdziwy wrocławianin
Wrocławianinem to ty bardzo chciałbyś być, jesteś nędznym zgorzeleckim trollem z Infokoleja, który nieustannie leczy tu woje kompleksy na punkcie Jeleniej Góry, a nawet małego Lwówka. Zgorzelecka patologia w natarciu.
W
Wroclawianin
Pozostaje wspolczuc bezrobocia a zarazem zazdroscic posiadania tak duzej ilości czasu aby jedyne co robic to sie klocic z innymi w internecie. Jakie to prostackie. Bohaterstwo przed ekranem i zarazem strach przed pokazaniem sie i rzeczywiscie zrobieniem czegos aby zrealizowac cel. Blazenada.
M
Maciej Musiał
Uwaga na trolli, jak zwykle zaśmiecających portal hejtami na temat Lwówka. To są trolle z magistratu, które robią to samo szambo na wszystkich portalach. Na Rynku Kolejowym pisały m.in. pod takimi nickami jak "Rafał D.", "Aga Wariacka", "wrocLove moja miłość" itd. Każdy kto jest z Wrocławia albo Dolnego Śląska szybko się połapał, kto nadaje. Tutaj oczywiście wymyślają inne nicki (a teksty i poziom argumentów wszędzie takie same). Linia do Lwówka jest bardzo niewygodna dla Urzędu Marszałkowskiego, bo:
1. Obnaża brak zainteresowania u władz województwa lokalnymi liniami kolejowymi (wbrew propagandzie, jaką głoszą, że chciałyby już-teraz wyremontować wszystkie linie kolejowe w województwie, podczas gdy faktycznie obecna ekipa nie reaktywowała ANI JEDNEJ linii kolejowej na Dolnym Śląsku),
2. Nieudolność w dbaniu o lokalną infrastrukturę i transport publiczny (w tym brak umiejętności w zdobyciu funduszy unijnych, które właśnie służą takim celom),
3. Arogancję wobec mieszkańców dalszych części Dolnego Śląska, których zwyczajnie mają gdzieś rozsiewając tylko kłamliwą propagandę jak świetnie funkcjonuje kolej na Dolnym Śląsku na podstawie jedynie wrocławskiej kolejki aglomeracyjnej.

Dlatego trolle z magistratu obszczekują, a nawet wulgarnie obrażają wszystkich, którzy krytycznie piszą o kolei na Dolnym Śląsku podając konkretne przykłady i robią szambo pod artykułami na tematy kolejowe, próbując sprowadzić niewygodną dla władz dyskusję do poziomu rynsztoka. Taki poziom kultury dyskusji jest w UMWD i KD. Zresztą gdy nie mają argumentów, a pijar dla władz jest bardzo ważny, to co innego mogą zrobić?
M
Maciej Musiał
Uwaga na trolli, jak zwykle zaśmiecających portal hejtami na temat Lwówka. To są trolle z magistratu, które robią to samo szambo na wszystkich portalach. Na Rynku Kolejowym pisały m.in. pod takimi nickami jak "Rafał D.", "Aga Wariacka", "wrocLove moja miłość" itd. Każdy kto jest z Wrocławia albo Dolnego Śląska szybko się połapał, kto nadaje. Tutaj oczywiście wymyślają inne nicki (a teksty i poziom argumentów wszędzie takie same). Linia do Lwówka jest bardzo niewygodna dla Urzędu Marszałkowskiego, bo:
1. Obnaża brak zainteresowania u władz województwa lokalnymi liniami kolejowymi (wbrew propagandzie, jaką głoszą, że chciałyby już-teraz wyremontować wszystkie linie kolejowe w województwie, podczas gdy faktycznie obecna ekipa nie reaktywowała ANI JEDNEJ linii kolejowej na Dolnym Śląsku),
2. Nieudolność w dbaniu o lokalną infrastrukturę i transport publiczny (w tym brak umiejętności w zdobyciu funduszy unijnych, które właśnie służą takim celom),
3. Arogancję wobec mieszkańców dalszych części Dolnego Śląska, których zwyczajnie mają gdzieś rozsiewając tylko kłamliwą propagandę jak świetnie funkcjonuje kolej na Dolnym Śląsku na podstawie jedynie wrocławskiej kolejki aglomeracyjnej.

Dlatego trolle z magistratu obszczekują, a nawet wulgarnie obrażają wszystkich, którzy krytycznie piszą o kolei na Dolnym Śląsku podając konkretne przykłady i robią szambo pod artykułami na tematy kolejowe, próbując sprowadzić niewygodną dla władz dyskusję do poziomu rynsztoka. Taki poziom kultury dyskusji jest w UMWD i KD. Zresztą gdy nie mają argumentów, a pijar dla władz jest bardzo ważny, to co innego mogą zrobić?
D
Dedete
Dyskutujesz z jednym trollem, który zmienia nicki i ma fobię na punkcie Jeleniej Góry i Lwówka. Prawdopodobnie ktoś z magistratu albo KD. Na innych portalach też robi takie samo szambo. Koleś ma normalnie nie po kolei w głowie, a z tych jego dziecinnych hejtów na Lwówek to się już wszyscy śmieją.
M
Maciej Musiał
To są trolle z magistratu, które zaśmiecają wszystkie portale. Na Rynku Kolejowym pisały m.in. pod takimi nickami jak "Rafał D.", "Aga Wariacka", "wrocLove moja miłość" itd. Każdy kto jest z Wrocławia albo Dolnego Śląska szybko się połapał, kto nadaje. Tutaj oczywiście wymyślają inne nicki (a teksty i poziom argumentów wszędzie takie same). Linia do Lwówka jest bardzo niewygodna dla Urzędu Marszałkowskiego, bo:
1. Obnaża brak zainteresowania u władz województwa lokalnymi liniami kolejowymi (wbrew propagandzie, jaką głoszą, że chciałyby już-teraz wyremontować wszystkie linie kolejowe w województwie, podczas gdy faktycznie obecna ekipa nie reaktywowała ANI JEDNEJ linii kolejowej na Dolnym Śląsku),
2. Nieudolność w dbaniu o lokalną infrastrukturę i transport publiczny (w tym brak umiejętności w zdobyciu funduszy unijnych, które właśnie służą takim celom),
3. Arogancję wobec mieszkańców dalszych części Dolnego Śląska, których zwyczajnie mają gdzieś rozsiewając tylko kłamliwą propagandę jak świetnie funkcjonuje kolej na Dolnym Śląsku na podstawie jedynie wrocławskiej kolejki aglomeracyjnej.

Dlatego trolle z magistratu obszczekują, a nawet wulgarnie obrażają wszystkich, którzy krytycznie piszą o kolei na Dolnym Śląsku podając konkretne przykłady i robią szambo pod artykułami na tematy kolejowe, próbując sprowadzić niewygodną dla władz dyskusję do poziomu rynsztoka. Taki poziom kultury dyskusji jest w UMWD i KD. Zresztą gdy nie mają argumentów, a pijar dla władz jest bardzo ważny, to co innego mogą zrobić?
W
Wroclawianin
Dla was liczy sie tylko to zeby sie z kims w internecie poklocic i kogos obrazic. Dajcie sobie spokoj. Niech w koncu dotrze do was ze sa wazniejsze linie niz Lwowek i okolice. Krok po kroku i Lwowek sie wyremontuje ale do cholery przestancie wyskakiwac z lodowki jak Rozenek na kazdym kroku ze swoimi mikolskimi zachciankami. Rynku Kolejowego i innych stron nie da sie przez was czytac. Normalni ludzie chcą negocjowac a wy tylko macie jedno na celu aby zrobic zamet i kogos zwyzywac. Nie tedy droga i na pewno nikt nie spojrzy na was przychylnie jak nie wyjdziecie ze swojego zasciankowego nastawienia do ludzi. Kultura i wiarygodnoscia zalatwi sie wszystko a chamstwem i prostactwem nic. Mam nadzieje ze stopniowo wszystkie piekne linie Dolnego Slaska beda funkcjonować poprawnie wlacznie z Lwowecka ale dajcie sobie na wstrzymanie, bo jestescie po prostu uprzykrzni i to na pewno wam nie pomorze w realizacji postulatów
g
gówniarze z Wsiobótki
To co, znowu będziesz płakał w internetach, śmieciu z zadupia?
T
Tylko Lwówek!
Linia do Lwówka też ma 3 tunele. Ponadto piękny most nad jeziorem, piękne stacyjki, wspaniałe widoki na Karkonosze. Z Linii Wałbrzych - Kłodzko można co najwyżej podziwiać miejscowych meneli kopiących węgiel w biedaszybach, a wszystko zrujnowane. Zesrasz się a nikogo nie przekonasz, ponadto pokazałeś, że znasz się na kolei jak koza na modzie.
z
zorientowany
"pasażer", "haha" i inne nicki to wszystko twoje nicki. A twoja nienawiść do Lwówka jest już sławna w internecie. Może w końcu zdradzisz, kto ci obił japę w tym Lwówku, że tak go teraz nienawidzisz i wszędzie wklejasz te swoje durne hejty na to miasteczko?
D
DW
Cały ruch na tej trasie przejęły praktycznie busy. Pociągi jeżdżą tam z prędkością żółwia. Więc po co Impulsy na tej trasie? Impulsy powinny jeździć na zmodernizowanych liniach (np. do Jeleniej Góry), a nie zarzynać je na krzywych torach, gdzie będą się telepać na boki.
t
turysta
Kolej ma być dla wszystkich, a nie tylko na dwóch głównych trasach. Jeśli twój durny, zakuty łeb nie rozumie, że mieszkańcy Dolnego Śląska potrzebują dostać się do Świeradowa, Lwówka, Karpacza i wielu innych miast, to nie zabieraj tu głosu. Należałoby zlikwidować muchowozy jeżdżące po Wrocławiu i zainwestować w kolej właśnie do takich miast jak Świeradów, gdzie z rowerem czy nartami do busa nie wsiądziesz, ponadto kolej to transport ekologiczny w porównaniu z blachosmrodami.
D
Dedete
Linie do Szklarskiej, Kudowy, Trzebnicy i Jakuszyc wyremontowano z pieniędzy marszałkowskich. Więc ta też powinna. Widać, że nie masz pojęcia o kolei.
KD natomiast jest spółką marszałkowską i na zalecenie marszałka najpierw wygasiły potoki na tej trasie, a potem w ogóle zlikwidowały pociągi.
D
Dedete
Linie do Szklarskiej, Kudowy, Trzebnicy i Jakuszyc wyremontowano z pieniędzy marszałkowskich. Więc ta też powinna. Widać, że nie masz pojęcia o kolei.
KD natomiast jest spółką marszałkowską i na zalecenie marszałka najpierw wygasiły potoki na tej trasie, a potem w ogóle zlikwidowały pociągi.
Dodaj ogłoszenie