Piękna w końcu przejezdna. Remont wrocławskiej ulicy trwał prawie 1,5 roku

Monika Fajge
Monika Fajge
Ulicę otwarto, ale drogowcy prowadzą jeszcze prace wykończeniowe.
Ulicę otwarto, ale drogowcy prowadzą jeszcze prace wykończeniowe. Monika Fajge
Mieszkańcy wrocławskiego Tarnogaju czekali na tę inwestycję prawie 1,5 roku. Tyle trwał remont niespełna półkilometrowego odcinka ul. Pięknej. Ulica doczekała się nowej nawierzchni i ronda.

“Choć wydawało się, że to już nigdy się nie wydarzy, jednak jest. Rondo Nyska/Piękna zostało otwarte” – czytamy na profilu społecznościowym Rady i Zarządu Osiedla Tarnogaj.

Faktycznie. Na tę inwestycję mieszkańcy musieli długo czekać. Pierwotnie przebudowa ul. Pięknej miała się zakończyć w grudniu ubiegłego roku. Potem termin przesunięto na 23 maja 2022 r. Z kolei w maju była mowa o końcu lipca. Kiedy okazało się, że i tego terminu nie uda się drogowcom dotrzymać, mieszkańcy poprosili o wyjaśnienia.

15 lipca – w sprawie przebudowy ul. Pięknej i ustalenia ostatecznego, wiążącego terminu zakończenia inwestycji – odbyło się spotkanie dyrekcji ZDiUM z zarządem osiedla Tarnogaj. Ostateczny termin zakończenia prac i otwarcia ulicy ustalono na koniec września.

Ulicę otwarto, ale drogowcy prowadza jeszcze prace wykończeniowe.

Po remoncie ul. Piękna ma 9 metrów szerokości. Doczekała się nowych miejsc postojowych i chodników, a skrzyżowanie z ul. Nyską zamieni się w małe rondo.

Mieszkańcy odetchnęli z ulgą, choć do efektu końcowego mają wiele uwag, którymi dzielą się w Internecie:

  • Szok, niedowierzanie. Już mogę przestać śpiewać: "Moja ulica murem podzielona". Teraz trzeba pozbyć się aut parkujących na jezdni, bo się przyzwyczaili przez ten remont i połowa nowej ulicy jest jednojezdniowa.
  • Patrząc na tę fuszerkę i asfalt kładziony prosto na poniemiecką kostkę brukową, pierwsze łatanie dziur zapowiada się po pierwszym mrozie.
  • Proponuję nadać nowemu rondu nazwę im. Cierpliwych Mieszkańców
  • Tak działają nasi super urzędnicy - zaplanują, rozkopią, zrobią, ale zapomną o tym, żeby wcześniej pomyśleć. Absolutnym kuriozum jest 17 metrów starego asfaltowego chodnika koło ronda.
  • Fajnie, tylko przy okazji zlikwidowano na rzecz gustownych mini-trawniczków kilkanaście miejsc parkingowych, których i tak było tutaj o wiele za mało.
  • Równolegle chodniki zamiast miejsc postojowych. Mikro-kwietniki niezabezpieczone szybko zmienią się w błoto. A przy okazji wycinka trzew, które więcej tlenu produkowały niż te trawy.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

iPolitycznie - Ireneusz Zyska - skrót

Komentarze 13

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

R
Raff ®️
Zamiast progów można postawić fotoradar a nie upodlać wszystkich kierowców.

Jeden foto radar= jeden próg.

Ps. Sutryk tego nie zrozumie...
M
Mechanik
2 października, 15:27, Gość:

Najważniejszy element drogi to próg... niszczący zawieszenie samochodu. Jak by nie można go było postawić wzdłuż drogi tylko zawsze w poprzek by uprzykrzyć kierowcom życie. Imbecylowi co to opracował życzę z całego serca, by karetka która będzie go konającego z bólu wiozła niech zalicza wszystkie progi a ten łajdak zdycha w bólu. Może wtedy coś zrozumie. Ponadto koszt takiego progu jest podobny do kosztu powstania 1 miejsca parkingowego które przydałoby się mieszkańcom i kierowcom

3 października, 14:32, Gienek:

Co niszczy zawieszenie? Myślę że jazda po krawężnikach bardziej niszczy zawieszenie.

Ja myślę że ty nie myślisz.

I daj sobie na wstrzymanie i się nie wysilając 😉

G
Gienek
2 października, 15:27, Gość:

Najważniejszy element drogi to próg... niszczący zawieszenie samochodu. Jak by nie można go było postawić wzdłuż drogi tylko zawsze w poprzek by uprzykrzyć kierowcom życie. Imbecylowi co to opracował życzę z całego serca, by karetka która będzie go konającego z bólu wiozła niech zalicza wszystkie progi a ten łajdak zdycha w bólu. Może wtedy coś zrozumie. Ponadto koszt takiego progu jest podobny do kosztu powstania 1 miejsca parkingowego które przydałoby się mieszkańcom i kierowcom

Co niszczy zawieszenie? Myślę że jazda po krawężnikach bardziej niszczy zawieszenie.

G
Gość
2 października, 15:27, Gość:

Najważniejszy element drogi to próg... niszczący zawieszenie samochodu. Jak by nie można go było postawić wzdłuż drogi tylko zawsze w poprzek by uprzykrzyć kierowcom życie. Imbecylowi co to opracował życzę z całego serca, by karetka która będzie go konającego z bólu wiozła niech zalicza wszystkie progi a ten łajdak zdycha w bólu. Może wtedy coś zrozumie. Ponadto koszt takiego progu jest podobny do kosztu powstania 1 miejsca parkingowego które przydałoby się mieszkańcom i kierowcom

2 października, 15:40, Gość:

wzdłuż drogi tylko zawsze w poprzek , tak a może by ci się tor F1 przydał

mówisz że niszczy ci podwozie ale parkowanie na Chodniku już nie

to może przerób nosa w GT lub RS i będzie git lub kup sobie Urus lub coś serii Q lub X :)

Matka wie że ćpasz?

G
Gość
2 października, 15:27, Gość:

Najważniejszy element drogi to próg... niszczący zawieszenie samochodu. Jak by nie można go było postawić wzdłuż drogi tylko zawsze w poprzek by uprzykrzyć kierowcom życie. Imbecylowi co to opracował życzę z całego serca, by karetka która będzie go konającego z bólu wiozła niech zalicza wszystkie progi a ten łajdak zdycha w bólu. Może wtedy coś zrozumie. Ponadto koszt takiego progu jest podobny do kosztu powstania 1 miejsca parkingowego które przydałoby się mieszkańcom i kierowcom

by karetka która będzie go konającego z bólu wiozła niech zalicza wszystkie progi a ten łajdak zdycha w bólu.

koszt takiego progu jest podobny do kosztu powstania 1 miejsca parkingowego które przydałoby się mieszkańcom i kierowcom

dla karetek też ?? ale już pojazd PSP i inne służby nie bierzesz pod uwagę , nawet masz w du... ze nie ma przejazdu dla śmieciarki

bo jaśnie pan sobie wynajął mieszkanko i ma to w du... co komu gdzie i jak ?

G
Gość
2 października, 15:27, Gość:

Najważniejszy element drogi to próg... niszczący zawieszenie samochodu. Jak by nie można go było postawić wzdłuż drogi tylko zawsze w poprzek by uprzykrzyć kierowcom życie. Imbecylowi co to opracował życzę z całego serca, by karetka która będzie go konającego z bólu wiozła niech zalicza wszystkie progi a ten łajdak zdycha w bólu. Może wtedy coś zrozumie. Ponadto koszt takiego progu jest podobny do kosztu powstania 1 miejsca parkingowego które przydałoby się mieszkańcom i kierowcom

wzdłuż drogi tylko zawsze w poprzek , tak a może by ci się tor F1 przydał

mówisz że niszczy ci podwozie ale parkowanie na Chodniku już nie

to może przerób nosa w GT lub RS i będzie git lub kup sobie Urus lub coś serii Q lub X :)

G
Gość
Przed remontem nie było może doskonale, ale na pewno lepiej jak teraz!!! Teraz to jest PORAŻKA! Nie dość że dość długo tworzono ten gniot to jeszcze taka beznadzieja. Zdium i wydział inżynierii miejskiej - do dymisji
G
Gość
Najważniejszy element drogi to próg... niszczący zawieszenie samochodu. Jak by nie można go było postawić wzdłuż drogi tylko zawsze w poprzek by uprzykrzyć kierowcom życie. Imbecylowi co to opracował życzę z całego serca, by karetka która będzie go konającego z bólu wiozła niech zalicza wszystkie progi a ten łajdak zdycha w bólu. Może wtedy coś zrozumie. Ponadto koszt takiego progu jest podobny do kosztu powstania 1 miejsca parkingowego które przydałoby się mieszkańcom i kierowcom
G
Gość
Tak budowali że zapomnieli o pasie dla Rowerów , jak znam życie zaraz to pójdzie do przeróbki tak jak Ul. Piłsudskiego, matko jedyna czego tam nie było progi nie progi , potem gaz , tory wymiany rozjazdów , inne cuda Umowa na wykonanie usługi dożywotnia !.
G
Gość
Trochę ten próg zielony za niski , ale spoko czekamy tam na pierwszych mistrzów jazdy stawiam że do końca Listopada będzie tam wypadek .
G
Gość
2 października, 13:30, Gość:

Komentarz nawiedzonego kierowcy.

Grozi, że nowe trawniczki będą zajeżdżone, bo w okolicy brakuje miejsc parkingowych?

Czyli co budowali nowe bloki bez parkingów podziemnych?

Proszę nie ściemniać

Jezdnia 9 m szerokości i auta szerokie na 160 cm nie mogą się zmieścić?

Chciałbym przypomnieć, że moje małe Renault ma szerokość 2 metrów z drobnym haczykiem. Autobus to 2,5 metra, a każdy autobus potrzebuje, żeby czuć się bezpiecznie, tych trzech metrów. Czyli pytanie do światłego obywatela, czemu to Niemcy w centrum Wrocławia na ulicach robili pasy ruchu o szerokości 4,5 metra? I jeszcze jedno, na Pięknej te 9 metrów to jest z pasem do skrętu, a przecież najeżdżanie na linię ciągła jest wykroczeniem.

G
Gość
Zobaczymy za 2 lata, które włazy kanałowe będą poprawiane - ich usytuowanie. Wada naszych drogowców
G
Gość
Komentarz nawiedzonego kierowcy.

Grozi, że nowe trawniczki będą zajeżdżone, bo w okolicy brakuje miejsc parkingowych?

Czyli co budowali nowe bloki bez parkingów podziemnych?

Proszę nie ściemniać

Jezdnia 9 m szerokości i auta szerokie na 160 cm nie mogą się zmieścić?
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska
Dodaj ogłoszenie