Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Pętla w Leśnicy znów do poprawy. Potrzebny jest dodatkowy peron

Błażej Organisty
Przystanek dla wysiadających przed pętlą.
Przystanek dla wysiadających przed pętlą. fot. dokumentacja projektowa
Po ośmiu latach od ostatniego remontu szykuje się do kolejna modernizacja pętli w Leśnicy. Teraz trzeba bowiem zbudować dodatkowy peron dla wysiadających, a istniejące wydłużyć. Prace potrwają do końca maja.

Ostatni remont pętli tramwajowej w Leśnicy zakończył się w 2010 roku. Po ośmiu latach szykuje się jej kolejna modernizacja. Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta w tym tygodniu ogłosił przetarg na budowę peronów. O przebudowę pętli prosili mieszkańcy.

- Inwestycja realizowana będzie na wniosek rady osiedla Leśnica - informuje Ewa Mazur ze ZDiUM.

Wrocławianie zgłaszali problem już cztery lata temu. Pasażerowie muszą skakać ze stopni tramwaju

Mieszkańcy Leśnicy prosili o wydłużenie istniejącego peronu dla wysiadających oraz o budowę dodatkowego, awaryjnego peronu dla wysiadających pomiędzy dwoma torowiskami. Miasto przystało na pomysł wrocławian. Wszystko powinno być gotowe przed końcem maja. Peron awaryjny będzie miał 32 metry długości.

Obecnie tor zewnętrzny posiada jeden peron dla wysiadających i dwa perony dla wsiadających. Jeden peron dla wysiadających nie wystarcza, ponieważ obecnie na pętli kończą trasę trzy linie tramwajowe (3, 10 i 20), nie dwie, jak było przed laty (linie 10 i 22). Remont umożliwi wygodne wyjście z tramwaju, gdy jeden tor jest jeszcze zajęty przez inny tramwaj. Zatem peron środkowy wykorzystywany będzie wówczas, gdy na jednym z torów będą stały dwa tramwaje.

Wydłużone perony zostaną utwardzone, a tory wyregulowane. Wykonawca wymieni przy tym nawierzchnię na nową kostkę betonową. Aby przebudować pętlę, trzeba przenieść istniejące przejście dla pieszych przez torowisko, prowadzące do peronów dla wsiadających. Nowe pojawi się przed peronem od strony centrum Leśnicy.

Docelowo ZDiUM przewiduje budowę dwóch peronów. Z rozpoczęciem realizacji drugiego zadania musi poczekać na zgodę ministerstwa na odstępstwo. Dopiero wtedy będzie znany koszt inwestycji.

- Bez zgody nie można skończyć procesu projektowego, dlatego w dokumentacji nie są wskazane koszty - wyjaśnia Ewa Mazur, dodając, że dwa perony z chodnikiem i dojściem nie powinny kosztować więcej niż kilkaset tysięcy złotych.

Miasto pozytywnie odpowiedziało na prośbę mieszkańców, ponieważ chce poprawić komfort podróżnych. Ponadto władzom zależy na tym, aby coraz więcej osób z Leśnicy do centrum Wrocławia dojeżdżało tramwajem zamiast autem. W tym celu na osiedlu dwa lata temu powstał parking Parkuj i Jedź na 80 samochodów, który dołączył do powstającego systemu takich parkingów we Wrocławiu.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska