Pętla w Leśnicy znów do poprawy. Potrzebny jest dodatkowy peron

Błażej Organisty
Przystanek dla wysiadających przed pętlą. fot. dokumentacja projektowa
Po ośmiu latach od ostatniego remontu szykuje się do kolejna modernizacja pętli w Leśnicy. Teraz trzeba bowiem zbudować dodatkowy peron dla wysiadających, a istniejące wydłużyć. Prace potrwają do końca maja.

Ostatni remont pętli tramwajowej w Leśnicy zakończył się w 2010 roku. Po ośmiu latach szykuje się jej kolejna modernizacja. Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta w tym tygodniu ogłosił przetarg na budowę peronów. O przebudowę pętli prosili mieszkańcy.

- Inwestycja realizowana będzie na wniosek rady osiedla Leśnica - informuje Ewa Mazur ze ZDiUM.

Wrocławianie zgłaszali problem już cztery lata temu. Pasażerowie muszą skakać ze stopni tramwaju

Mieszkańcy Leśnicy prosili o wydłużenie istniejącego peronu dla wysiadających oraz o budowę dodatkowego, awaryjnego peronu dla wysiadających pomiędzy dwoma torowiskami. Miasto przystało na pomysł wrocławian. Wszystko powinno być gotowe przed końcem maja. Peron awaryjny będzie miał 32 metry długości.

Obecnie tor zewnętrzny posiada jeden peron dla wysiadających i dwa perony dla wsiadających. Jeden peron dla wysiadających nie wystarcza, ponieważ obecnie na pętli kończą trasę trzy linie tramwajowe (3, 10 i 20), nie dwie, jak było przed laty (linie 10 i 22). Remont umożliwi wygodne wyjście z tramwaju, gdy jeden tor jest jeszcze zajęty przez inny tramwaj. Zatem peron środkowy wykorzystywany będzie wówczas, gdy na jednym z torów będą stały dwa tramwaje.

Wydłużone perony zostaną utwardzone, a tory wyregulowane. Wykonawca wymieni przy tym nawierzchnię na nową kostkę betonową. Aby przebudować pętlę, trzeba przenieść istniejące przejście dla pieszych przez torowisko, prowadzące do peronów dla wsiadających. Nowe pojawi się przed peronem od strony centrum Leśnicy.

Docelowo ZDiUM przewiduje budowę dwóch peronów. Z rozpoczęciem realizacji drugiego zadania musi poczekać na zgodę ministerstwa na odstępstwo. Dopiero wtedy będzie znany koszt inwestycji.

- Bez zgody nie można skończyć procesu projektowego, dlatego w dokumentacji nie są wskazane koszty - wyjaśnia Ewa Mazur, dodając, że dwa perony z chodnikiem i dojściem nie powinny kosztować więcej niż kilkaset tysięcy złotych.

Miasto pozytywnie odpowiedziało na prośbę mieszkańców, ponieważ chce poprawić komfort podróżnych. Ponadto władzom zależy na tym, aby coraz więcej osób z Leśnicy do centrum Wrocławia dojeżdżało tramwajem zamiast autem. W tym celu na osiedlu dwa lata temu powstał parking Parkuj i Jedź na 80 samochodów, który dołączył do powstającego systemu takich parkingów we Wrocławiu.

Wideo

Komentarze 23

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

g
gosc

lesnica jest wenecja wroclawia uliczki kocie lby na chodnikach mozna zeby zgubic kamienice osrupane jak w wenecji brak namalowanych zebr na przejsciach i powiedziec ze w rejonie tym przybylo w ostatnich latach tysiace podatnikow pytam gdzie sa nasze pieniadze dlaczego nas okradacie przypominam ze kariere samorzadoeca zaczynal a radzie osiedla obecny marszalek pan michalak tak pieknie odnowil lesnice ze zostal postawiony napiedestal przez pana dudkiewicza to jest hanba i upokorzenie mieszkancow lesnicy

g
gosc

lesnica jest wenecja wroclawia uliczki kocie lby na chodnikach mozna zeby zgubic kamienice osrupane jak w wenecji brak namalowanych zebr na przejsciach i powiedziec ze w rejonie tym przybylo w ostatnich latach tysiace podatnikow pytam gdzie sa nasze pieniadze dlaczego nas okradacie przypominam ze kariere samorzadoeca zaczynal a radzie osiedla obecny marszalek pan michalak tak pieknie odnowil lesnice ze zostal postawiony napiedestal przez pana dudkiewicza to jest hanba i upokorzenie mieszkancow lesnicy

P
Pablo

... Poswiętnym lub Widawie?

G
Gość

Spółka Wrocławskie Inwestycje nie remontowała tej pętli.

L
Lelek

Stopuja bo Pan radny i inni radni mieszkaja na Serowarskiej wiec przeszkadza im ruch samochodow omijajacych lesnice jadac Serowarska czy Klonowa. Miasto chcialo wylac asfalt na Jajczarskiej ale radni to zablokowali.

W
Wroclawianin w lutyni

Nie zdajesz sobie sprawy ile osób mieszka w Lutyni na wroclawskich blachach ;)

P
Popowiczanin

Mieszka tam jakiś radny miejski albo nie wiem osiedlowy i będzie mu przeszkadzać jak będą ludzie jeździć Jajczarska i podobnymi ulicami

U
Uhahany

Pospieszny

G
Gość

Przed laty to do Leśnicy jeździła linia 3 i linia 10. Później wprowadzono zmianę: linia 3 do Pilczyc, a linia 22 do Leśnicy.

z
zakalakamienicy

raczej poszerzać ten ser szwajcarski, bo jezdnią żadnej ulicy na Leśnicy nazwać nie można

m
ms

Do Leśnicy nie będzie już problemu

M
Marek

ta ulica woła o pomstę do nieba. Kolejna to Batorego. Co to ma być? Telewizję trzeba zawołać. Skandal!!!!

Q
QQQ

Kiedy w końcu zostana wyremontowane ulice Trzmielowicka i Dolnobrzeska przecież po tym nie da sie już jeżdzić!!! Tak tragicznych nawierzchni daleko szukać. Do tego Skoczylasa, Eluarda, utwardzenie dróg wokół bloków wojskowych, kacka itd może Rada osiedla skupiła by sie nie tylko na stawianiu idiotycznych progów zwalniających a stamen nawierzchni w Leśnicy bo to juz za daleko od Magistratu I nikogo to nie interesuje!!

R
Red5

'ile wrocławian mieszka w Lutyni i Mieknii' ? Jak ktoś mieszka w Lutyni to już chyba nie wrocławianin? ;> Zaraz zaczniemy liczyć wrocławian z Czikago.

G
Gość

Dajcie ludzie spokój miastu!
Ciągle coś się nie podoba, ciągle weźcie i coś zróbcie!
Drobnomieszczańskie na nawyki. Peron, droga, chodnik, prosty i przyjazny system sprzedaży biletow mpk, smog. Listę bezsensownych roszczeń można mnożyć!
Popieprzyło się w głowach, nie ma co!
Dajcie im pomyśleć o promocji miasta.

Dodaj ogłoszenie