reklama

Pętla tramwajowa bez torów. Trwa remont (ZDJĘCIA)

JEW, fot. Jarosław JakubczakZaktualizowano 
Trwa remont pętli tramwajowej przy Wrocławskim Parku Przemysłowym, w pobliżu ul. Robotniczej. Prace warte około miliona złotych rozpoczęły się w pierwszy weekend listopada i są prowadzone w szybkim tempie. W środę robotnicy zdemontowali już wymieniany zewnętrzny tor na pętli. Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta tłumaczy, że stare podkłady zostaną poddane utylizacji, a szyny - zezłomowane.

W ramach remontu zostanie wymieniony wyłącznie zewnętrzny tor pętli. Remont jest prowadzony w pobliżu budowy trasy autobusowo-tramwajowej na Nowy Dwór, ale nie jest z nią bezpośrednio związany. Pętla była do tej pory krańcówką linii 23. Po rozpoczęciu prac wprowadzono zmiany.

Tramwaje linii 23 dojeżdżają do pętli Pilczyce, a połączenie pomiędzy pl. Jana Pawła II i ulicą Robotniczą obsługują autobusy linii 107, 109, 132, 142 i 609.

Prace przy wymianie torów potrwają do końca listopada.

Od 11 listopada Polacy będą podróżować do Stanów Zjednoczonych bez wiz

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 17

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
7 listopada, 07:44, gwareck:

Niech ktoś kumaty wyjaśni mi dlaczego nie robi i nie rozwija linię trolejbusowych. To taki autobus podłączony do prądu jak tramwaj. Nie trzeba torowisk, długi pantograf umożliwia zmiany pasów, jedzie cichutko, nie chałasuje i nie smrodzi.

Jeśli jakaś trasa generuje duże potoki podróżnych to buduje się tramwaj lub metro a poprzecznie do tej trasy organizuje się linie autobusowe dowożące do tramwai które mają wielokrotnie większą zdolność przewozową.Linie autobusowe są elastyczne i można ich trasy modyfikować po rozbudowie osiedli czy okresowych remontach dróg.

Trolejbusy są tańsze przy kupnie ale droższe w eksploatacji.Tramwaj ma niższe opory toczenia nawet do 8 razy czyli zużywa kilka razy mniej energii. Aby był szybki transport tramwaje jeżdżą na wydzielonych torowiskach wiec nie potrzeba trolejbusów z długimi psującymi się pantografami skoro tramwaje omijają korki. Połóż kartkę na szynie i zobacz jak małą powierzchnia styka się z szyna koło. Dlatego właśnie jest niskie tarcie.

Trolejbusy jeżdżą wolno. Potrzeba kilka trolejbusów zamiast jednego tramwaju to oznacza wysokie koszty zatrudniania kierowców .

Kierowanie tramwajem jest niemęczące w przeciwieństwie do autobusu dlatego nimi kierują prawie zawsze mężczyźni a to przekłada się na zarobki czyli koszty.

Długo by można wymieniać różnice i mimo pewnych zalet trolejbusów ich wady zdecydowały, że mało miast ich używa.

We Wrocławiu trolejbusy wytrzymały tylko rok.

G
Gość
7 listopada, 7:44, gwareck:

Niech ktoś kumaty wyjaśni mi dlaczego nie robi i nie rozwija linię trolejbusowych. To taki autobus podłączony do prądu jak tramwaj. Nie trzeba torowisk, długi pantograf umożliwia zmiany pasów, jedzie cichutko, nie chałasuje i nie smrodzi.

7 listopada, 8:09, Gość:

Trolejbusy wymagają infrastruktury. budowa jednej linii nie ma sensu gdyż muszą byc zapewnione objazdy. W mieście konieczne byłoby wybudowanie stacji zasilających, a jak wiemy - to koszty.

Generalnie - trolejbusy są fajne, ale ich wprowadzenie musiałoby być dobrze przemyślane także w aspekcie ekonomicznym (decyzja na minimum kilkadziesiąt lat). Niewątpliwy plus to brak akumulatorów które jak wiemy zbyt eko nie są.

Ale nie mogę zgodzić się z twierdzeniem że wprowadzenie trolejbusów to eliminacja "smrodu" i "zanieczyszczeń". 80 - 90% zanieczyszczeń to zanieczyszczenia wtórne, to znaczy pyły podnoszone z ulicy przez poruszające się pojazdy, pył z opon i hamulców. tego nie wyeliminujemy.

A najlepiej to widać latem, gdy jakość powietrza gwałtwnie poprawia się po intensywnych opadach, gdy ulice są "umyte".

Trolejbusy, jak i tramwaje mają baterie akumulatorów. Z tego co się orientuję to trolejbusy Solaria są w stanie przejechać 6 km bez pobierania prądu z sieci, a to jest kolejna przewaga nad tramwajami, bo mogłyby objechać np. odcinek z uszkodzoną siecią lub miejsce wypadku.

G
Gość
7 listopada, 8:12, Gość:

S utryk powinien za kare jeżdzić w autobusach Mpk po tej trasie teraz, jeszcze 8-9 zamykają odcinek robotniczej ,więc całkiem sie zakorkuje.

7 listopada, 10:03, To ja ...:

Jak możesz być tak okrutny i tak źle życzyć naszemu Prezydentowi Stulecia?

Prawdziwy Wrocławianin wie, że nie Stulecia tylko Ludowy!

G
Gość

Walaszek grubasie, kiedy Bomba?!

T
To ja ...
7 listopada, 8:12, Gość:

S utryk powinien za kare jeżdzić w autobusach Mpk po tej trasie teraz, jeszcze 8-9 zamykają odcinek robotniczej ,więc całkiem sie zakorkuje.

Jak możesz być tak okrutny i tak źle życzyć naszemu Prezydentowi Stulecia?

G
Gość
7 listopada, 7:44, gwareck:

Niech ktoś kumaty wyjaśni mi dlaczego nie robi i nie rozwija linię trolejbusowych. To taki autobus podłączony do prądu jak tramwaj. Nie trzeba torowisk, długi pantograf umożliwia zmiany pasów, jedzie cichutko, nie chałasuje i nie smrodzi.

7 listopada, 8:09, Gość:

Trolejbusy wymagają infrastruktury. budowa jednej linii nie ma sensu gdyż muszą byc zapewnione objazdy. W mieście konieczne byłoby wybudowanie stacji zasilających, a jak wiemy - to koszty.

Generalnie - trolejbusy są fajne, ale ich wprowadzenie musiałoby być dobrze przemyślane także w aspekcie ekonomicznym (decyzja na minimum kilkadziesiąt lat). Niewątpliwy plus to brak akumulatorów które jak wiemy zbyt eko nie są.

Ale nie mogę zgodzić się z twierdzeniem że wprowadzenie trolejbusów to eliminacja "smrodu" i "zanieczyszczeń". 80 - 90% zanieczyszczeń to zanieczyszczenia wtórne, to znaczy pyły podnoszone z ulicy przez poruszające się pojazdy, pył z opon i hamulców. tego nie wyeliminujemy.

A najlepiej to widać latem, gdy jakość powietrza gwałtwnie poprawia się po intensywnych opadach, gdy ulice są "umyte".

...to byłby inny prąd niż do tramwajów?

G
Gość
7 listopada, 8:23, Gosc:

Niech mi ktos powie jaki sens ma budowanie petli tramwajowej na skrzyzowaniu rogowskiej i strzegomskiej w miejscu ogrodkow dzialkowych? Tramwaj do nikad, ani to na ND ani na Muchobor.

7 listopada, 9:44, Isus:

Jeszcze donikąd, ale - młody junaku - smutek zwalcz i strach - przecież na tym piachu za 20 lat pobiegnie z pewnością długa, równa, prosta, szeroka jak księżyc trasa...

Trasa Nowodworska

I
Isus
7 listopada, 8:23, Gosc:

Niech mi ktos powie jaki sens ma budowanie petli tramwajowej na skrzyzowaniu rogowskiej i strzegomskiej w miejscu ogrodkow dzialkowych? Tramwaj do nikad, ani to na ND ani na Muchobor.

Jeszcze donikąd, ale - młody junaku - smutek zwalcz i strach - przecież na tym piachu za 20 lat pobiegnie z pewnością długa, równa, prosta, szeroka jak księżyc trasa...

A
Arlekin

A może z szyn jakiś pomnik zrobić? Na przykład zaniedbania infrastruktury przez dudiego? Po co złomować od razu

G
Gosc

Niech mi ktos powie jaki sens ma budowanie petli tramwajowej na skrzyzowaniu rogowskiej i strzegomskiej w miejscu ogrodkow dzialkowych? Tramwaj do nikad, ani to na ND ani na Muchobor.

G
Gość

Trudno, przemęczymy się kilka kolejnych lat. Ale te prace są konieczne i cieszmy się, że rozpoczyna się naprawa Wrocławia.

G
Gość

S utryk powinien za kare jeżdzić w autobusach Mpk po tej trasie teraz, jeszcze 8-9 zamykają odcinek robotniczej ,więc całkiem sie zakorkuje.

G
Gość
7 listopada, 7:44, gwareck:

Niech ktoś kumaty wyjaśni mi dlaczego nie robi i nie rozwija linię trolejbusowych. To taki autobus podłączony do prądu jak tramwaj. Nie trzeba torowisk, długi pantograf umożliwia zmiany pasów, jedzie cichutko, nie chałasuje i nie smrodzi.

Trolejbusy wymagają infrastruktury. budowa jednej linii nie ma sensu gdyż muszą byc zapewnione objazdy. W mieście konieczne byłoby wybudowanie stacji zasilających, a jak wiemy - to koszty.

Generalnie - trolejbusy są fajne, ale ich wprowadzenie musiałoby być dobrze przemyślane także w aspekcie ekonomicznym (decyzja na minimum kilkadziesiąt lat). Niewątpliwy plus to brak akumulatorów które jak wiemy zbyt eko nie są.

Ale nie mogę zgodzić się z twierdzeniem że wprowadzenie trolejbusów to eliminacja "smrodu" i "zanieczyszczeń". 80 - 90% zanieczyszczeń to zanieczyszczenia wtórne, to znaczy pyły podnoszone z ulicy przez poruszające się pojazdy, pył z opon i hamulców. tego nie wyeliminujemy.

A najlepiej to widać latem, gdy jakość powietrza gwałtwnie poprawia się po intensywnych opadach, gdy ulice są "umyte".

G
Gość

Naprawdę wymieniają tylko 1 tor??? WTF, a po remoncie okaże się, że i ten drugi jest beznadziejny a na kolejny remont czekaj lata... brak słów

d
dojeżdżający

Na Robotniczej koszmar autobusowy, jeden wielki korek z powodu budowy torów na Nowy Dwór a geniusze z MPK całkowicie zlikwidowali dojazd linii 23 do pętli WPP na miesiąc. Nie mogli tego zrobić parę miesięcy wcześniej. Teraz kiedy wszystko stoi zlikwidowali 23 ..... to się nazywa planowanie po wrocławsku.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3