MPK Wrocław przymierza się do remontu torowiska i trakcji wzdłuż ulic Wróblewskiego i Olszewskiego, od rozjazdu koło dawnej zajezdni Dąbie do pętli Biskupin. Pracownia projektowa ma wykonać dokumentację remontu ok. 1800 m torowiska, które obecnie jest w złym stanie. Plany zakładają wymianę torów i wzmocnienie ich podłoża. Takiego remontu na doczekać się także pętla Biskupin, na której będą też wymienione słupy trakcji elektrycznej z betonowych na stalowe. Będzie też nowa nawierzchnia na skrzyżowaniach dróg
Na oferty MPK czeka do 7 stycznia. Biuro projektowe, które zostanie wybrane, będzie miało 3 miesiące na zrobienie dokumentacji. Miejski przewoźnik szacuje, że projekt może kosztować do 360 000 zł.
Do 8 stycznia natomiast mogą zgłaszać się firmy chętne do zrobienia projektu remontu 1100 m torowiska z trakcją na al. Hallera od skrzyżowania z ul. Mielecką do skrzyżowania z ul. Ojca Beyzyma oraz 680 m na ul. Żmigrodzkiej na odcinku pomiędzy ulicami Bałtycką i Broniewskiego.
Stan tych torowisk określany jest jako zły. Remont nie obejmie wymiany rozjazdów tramwajowych ani wymiany nawierzchni na przejazdach w ul. Mieleckiej i Beyzyma. Nie będą remontowane przystanki i perony. Stanąć natomiast mogą bariery na odcinkach, na których jest ryzyko przechodzenia w miejscach niedozwolonych.
Także w tym przypadku inżynierowie będą mieli 3 miesiące na opracowanie projektu. MPK ma przygotowane około 195 000 zł na to zadanie.

W jakim kierunku powinna się zmieniać UE?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?