Nasza Loteria

Pętla Biskupin idzie do remontu razem z kilkoma innymi torowiskami

Marcin Kruk
Marcin Kruk
Na pętli Biskupin dochodzi do wykolejeń
Na pętli Biskupin dochodzi do wykolejeń Jaroslaw Jakubczak/Polska Press
Miejski przewoźnik przygotowuje się do modernizacji kilku kilometrów torowisk na uczęszczanych szlakach. Przygotowany będzie projekt remontu torów na al. Hallera, ul. Olszewskiego wraz z pętlą i Żmigrodzkiej. Projekty mogą powstać w pierwszej połowie tego roku i będą kosztować nawet ponad pół miliona złotych.

MPK Wrocław przymierza się do remontu torowiska i trakcji wzdłuż ulic Wróblewskiego i Olszewskiego, od rozjazdu koło dawnej zajezdni Dąbie do pętli Biskupin. Pracownia projektowa ma wykonać dokumentację remontu ok. 1800 m torowiska, które obecnie jest w złym stanie. Plany zakładają wymianę torów i wzmocnienie ich podłoża. Takiego remontu na doczekać się także pętla Biskupin, na której będą też wymienione słupy trakcji elektrycznej z betonowych na stalowe. Będzie też nowa nawierzchnia na skrzyżowaniach dróg
Na oferty MPK czeka do 7 stycznia. Biuro projektowe, które zostanie wybrane, będzie miało 3 miesiące na zrobienie dokumentacji. Miejski przewoźnik szacuje, że projekt może kosztować do 360 000 zł.
Do 8 stycznia natomiast mogą zgłaszać się firmy chętne do zrobienia projektu remontu 1100 m torowiska z trakcją na al. Hallera od skrzyżowania z ul. Mielecką do skrzyżowania z ul. Ojca Beyzyma oraz 680 m na ul. Żmigrodzkiej na odcinku pomiędzy ulicami Bałtycką i Broniewskiego.

Stan tych torowisk określany jest jako zły. Remont nie obejmie wymiany rozjazdów tramwajowych ani wymiany nawierzchni na przejazdach w ul. Mieleckiej i Beyzyma. Nie będą remontowane przystanki i perony. Stanąć natomiast mogą bariery na odcinkach, na których jest ryzyko przechodzenia w miejscach niedozwolonych.
Także w tym przypadku inżynierowie będą mieli 3 miesiące na opracowanie projektu. MPK ma przygotowane około 195 000 zł na to zadanie.

od 16 lat
Wideo

W jakim kierunku powinna się zmieniać UE?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze 39

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

o
opperauerka
2 stycznia, 09:18, Gość:

przygotowuje , planuje ..... podobnie jak na Jagodno ? Może jak już coś zrobi to wtedy to opiszcie

2 stycznia, 13:23, Gość:

Po remoncie może być jeszcze gorzej. Kiedy remontowali pętlę na Oporowie?

2 stycznia, 13:58, opperauerka:

Na Oporowie oddali jesienią 2015 czyli ma równo 4 lata a co z nią nie tak jest?

2 stycznia, 21:50, Gość:

Tramwaje urywały lusterka o słupy trakcyjne.

Ale to nie ta. Chodzi o pętle wcześniejszą przy cmentarzu i to było z 10 lat temu albo w okolicach 2012, jeden słup stał s skrajnii :)

B
Bartoszowice

Zamiast remontowac Pętle Na Biskupinie, należy poprowadzic do Bartoszowic, gdzie dawne JTT

C
ChoopiGuy
2 stycznia, 10:27, Prawdziwy Gosc:

jeszcze sie nie przyzwyczailiscie, ze wiekszosc rzeczy w tym miescie to jedna wielka farsa? Tramwaj na Jagodno? zarty, tyle obietnic I nikt wczesniej nie zapytal PKP o zdanie? zarty. wschodnia obwodnica Wysoka? zarty. A jak wygladaja niektore ulice w centrum? np. taka Komandorska na calej dlugosci (nie mam z nia nic wspolnego - podaje jako przyklad) obraz nedzy I rozpaczy. I tak mozna wymieniac bez konca. Czekam na jakies wykolejenie tramwaju dzisiaj.

2 stycznia, ‎11‎:‎06, cvb:

Odczep się od Komandorskiej. Podobnie Zielińskiego czy Gajowickiej. Jest może 100-letnia kostka, trochę fałd gdzieniegdzie ale się trzyma, jest płynny ruch i można szybko przejechać. A jak surykatki wezmą się za "remont" to wyjdzie nam wszystkim bokiem bo spi...lą wszystko: 15 sygnalizacji, hopki, zygzaki, progi, kontrpas rowerowy, wyrzutnie wiedeńskie i arlekiny na azylach pieszych

2 stycznia, 12:42, Gość:

podalem ja tylko jako przyklad ale NIESTETY madrze prawisz Panie szanowny.

2 stycznia, 14:00, cvb:

Kłaniam się nisko Panu Szanownemu również :)

Komunikacja w tym mieście to farsa, bo ludzie jakich wybraliśmy to debile.

G
Gość
2 stycznia, 09:18, Gość:

przygotowuje , planuje ..... podobnie jak na Jagodno ? Może jak już coś zrobi to wtedy to opiszcie

2 stycznia, 13:23, Gość:

Po remoncie może być jeszcze gorzej. Kiedy remontowali pętlę na Oporowie?

2 stycznia, 13:58, opperauerka:

Na Oporowie oddali jesienią 2015 czyli ma równo 4 lata a co z nią nie tak jest?

Tramwaje urywały lusterka o słupy trakcyjne.

e
esteta

Przy okazji dałby się remont tej budy kioskowo-tramwajarskiej, która tam szpeci i straszy przy tej pętli.

G
Gość

Brawo Jacek tak trzymać!

P.S.

Dzień bez hejtu wrocławskiej na miasto i Sutryka dniem straconym!

c
ciamciaramć
2 stycznia, 15:22, ciamciaramć:

580 metrów. Tyle wg Maps wynosi odległość od Ojca Beyzyma do Mieleckiej. Skąd więc 1100 metrów? To ktoś obustronny tor normalnego torowiska liczy jako dwie długości? Ja prdl brak słów, to jakby liczyć remont jażdej drogi jednojezdniowej, dwukierunkowej nie w metrach ale jako jeden pas metry x2

2 stycznia, 15:32, ---:

Jeśli nie widzisz różnicy między nalewką bitumiczną a fragmentami prostych, osobnych torów, to współczuję xD

2 stycznia, 15:52, ciamciaramć:

Nie, nie widzę bo torowiska są z zasady symetryczne = dwukierunkowe. Jeśli mowa o remonce 190km szlaku kolejowego Wrocław-Poznań to znaczy, że remontujemy cały szlak czyli tory w dwóch kierunkach a nie jeden tor x2 czyli 380km pacanku ;)

2 stycznia, 17:09, Gość:

A jak byś policzył remont torowiska na Gubałówkę? :D

Nie wiem jak to wygląda, pewnie pojedynczy tor i zębata, jak to w górach, inna bajka zupełnie

G
Gość
2 stycznia, 15:22, ciamciaramć:

580 metrów. Tyle wg Maps wynosi odległość od Ojca Beyzyma do Mieleckiej. Skąd więc 1100 metrów? To ktoś obustronny tor normalnego torowiska liczy jako dwie długości? Ja prdl brak słów, to jakby liczyć remont jażdej drogi jednojezdniowej, dwukierunkowej nie w metrach ale jako jeden pas metry x2

2 stycznia, 15:32, ---:

Jeśli nie widzisz różnicy między nalewką bitumiczną a fragmentami prostych, osobnych torów, to współczuję xD

2 stycznia, 15:52, ciamciaramć:

Nie, nie widzę bo torowiska są z zasady symetryczne = dwukierunkowe. Jeśli mowa o remonce 190km szlaku kolejowego Wrocław-Poznań to znaczy, że remontujemy cały szlak czyli tory w dwóch kierunkach a nie jeden tor x2 czyli 380km pacanku ;)

A jak byś policzył remont torowiska na Gubałówkę? :D

G
Gość
2 stycznia, 15:22, ciamciaramć:

580 metrów. Tyle wg Maps wynosi odległość od Ojca Beyzyma do Mieleckiej. Skąd więc 1100 metrów? To ktoś obustronny tor normalnego torowiska liczy jako dwie długości? Ja prdl brak słów, to jakby liczyć remont jażdej drogi jednojezdniowej, dwukierunkowej nie w metrach ale jako jeden pas metry x2

Widzisz, czasami tor jest pojedynczy (np. na pętli lub na innych odcinkach - te inne może nie we Wrocławiu, ale przetarg nie jest TYLKO dla firm wrocławskich) stąd w specyfikacji zamówienia podaje się długość pojedynczego toru. Moim zdaniem - całkiem logicznie.

c
ciamciaramć
2 stycznia, 15:22, ciamciaramć:

580 metrów. Tyle wg Maps wynosi odległość od Ojca Beyzyma do Mieleckiej. Skąd więc 1100 metrów? To ktoś obustronny tor normalnego torowiska liczy jako dwie długości? Ja prdl brak słów, to jakby liczyć remont jażdej drogi jednojezdniowej, dwukierunkowej nie w metrach ale jako jeden pas metry x2

2 stycznia, 15:32, ---:

Jeśli nie widzisz różnicy między nalewką bitumiczną a fragmentami prostych, osobnych torów, to współczuję xD

Nie, nie widzę bo torowiska są z zasady symetryczne = dwukierunkowe. Jeśli mowa o remonce 190km szlaku kolejowego Wrocław-Poznań to znaczy, że remontujemy cały szlak czyli tory w dwóch kierunkach a nie jeden tor x2 czyli 380km pacanku ;)

---
2 stycznia, 15:22, ciamciaramć:

580 metrów. Tyle wg Maps wynosi odległość od Ojca Beyzyma do Mieleckiej. Skąd więc 1100 metrów? To ktoś obustronny tor normalnego torowiska liczy jako dwie długości? Ja prdl brak słów, to jakby liczyć remont jażdej drogi jednojezdniowej, dwukierunkowej nie w metrach ale jako jeden pas metry x2

Jeśli nie widzisz różnicy między nalewką bitumiczną a fragmentami prostych, osobnych torów, to współczuję xD

c
ciamciaramć

580 metrów. Tyle wg Maps wynosi odległość od Ojca Beyzyma do Mieleckiej. Skąd więc 1100 metrów? To ktoś obustronny tor normalnego torowiska liczy jako dwie długości? Ja prdl brak słów, to jakby liczyć remont jażdej drogi jednojezdniowej, dwukierunkowej nie w metrach ale jako jeden pas metry x2

A
Anna

Komisja bezpieczeństwa Federacji pilotuje wszystkie naprawy ... Zgłoszenie - realizacja

G
Grzegorz

Trzeba by przejrzec dokumentacje przetargową, ale zważywszy na to że mówimy o remoncie w zurbanizowanym terenie koszt projektunie będzie wynosił kilkadziesiąt, a właśnie kilkaset tysi. To nie jest wumiana torowiska, a remont razem z podłożem. Potrzebne badania, opinie archeologów, pewnikiem środowiskowe. Jest co robić. Ibprzestańcie już truć [wulgaryzm] tym obrzydzaniem ludziom transportu tramwajowego. To bardzo przydatna forma transportu. Nie na komentarz pod artykułem temat, ale zalety mozna mnożyć i zdecydowanie przeważają wady.

c
cvb
2 stycznia, 12:41, Ja-63:

Prosba do MZUM kostka chodnikowa granitowa od Arkad

kolo okraglaka /Kiosk Ruchu/ oraz dojscie do PDT wala sie bokiem wzdluz chodnika Dlaczego nie uzupelnia sie ubytkow.Kosteczki leza wzdluz sciany Arkad obok tego kiosku i PDT. Wreszcie ktos ta kastke wrzuci do kubla i innym badziewiem sie uzupelni jak widac obecnie w tych miejscach ubytku. Kostka piekna granitowa poniemiecka a wala sie .Nie mam slow na to partactwo.Gdzie sluzby kontrolujace stan chodnikow swiatel w centrum.Obcokrajowcy maja o czym myslec .

To drobny bazalt, mozaika frakcji 4/6 te chodniki mają 100 lat i przeżyły wojnę ale nie przeżywają jak jakaś badziewna firma elejtro-telkomowa robiła tam przekopy kilka lat temu, prawdopodobnie w związku z dodatkowymi sygnalizacjami na placu...

Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska