Pesy nie dojadą do Leśnicy, przenoszą je na inne linie (TRASY)

Weronika SkupinZaktualizowano 
Fot. Tomasz Ho£Od / Polska Press
Nowe tramwaje Pesa nie obsługują już linii 3. Powód? W związku z otwarciem nowego szpitala na Stabłowicach - trasa "trójki" zostanie przedłużona do Leśnicy (dotąd tramwaj kursował tylko do Pilczyc). Jak tłumaczy MPK, Pesa do Leśnicy nie dojedzie "z przyczyn technicznych". Zamiast tego, nowe tramwaje trafią na linie 33 i 23.

Jeszcze przed kilkoma dniami MPK przekonywało tymczasem na Facebooku, że tramwaje Pesa będą jeździły właśnie na linii 3, bo "jest linią biegnącą przez centrum i łącząca dwie przeciwległe dzielnice miasta, a przede wszystkim dlatego, że na jej trasie będzie znajdował się szpital wojewódzki, a Pesy to komfort dla osób niepełnosprawnych".

Dlaczego zmieniono plany? Dlaczego Pesa nie dojedzie jednak do Leśnicy? Rzeczniczka MPK Agnieszka Korzeniowska nie zechciała nam odpowiedzieć na to pytanie. Najwyraźniej bała się kompromitacji swojej spółki, bo to już kolejna odsłona problemów z Pesą. Najpierw jej premierę odwołano z powodu problemów z wjazdem na przystanki, potem motorniczowie innych tramwajów na pewien czas dostali zakaz mijania się z nowymi wozami na zakrętach. Ostatecznie tramwaje Pesa wyjechały na linię 3, bo na jej trasie jest mniej łuków niż w przypadku innych linii.

Do tego, że są problemy z dojazdem Pesy na Pilczyce, MPK przyznało się w piśmie do Towarzystwa Upiększania Miasta Wrocławia. "Na odcinku Pilczyce – Leśnica znajduje się kilka elementów infrastruktury nie spełniających wymogów współczesnej skrajni a ich korekta wykracza poza zakres bieżących prac utrzymaniowych" – napisało MPK. Tłumacząc to na normalny język, Pesa nie jest w stanie swobodnie przejechać na wspomnianej trasie, bo jest za szeroka na wysokości peronów.

Zanim Pesa pierwszy raz wyjechała na tory, w wielu miejscach w mieście szlifowano perony na trasach jej przejazdu. Na trasie do Leśnicy jeszcze tego nie zrobiono, potrzeba na to dodatkowych pieniędzy. Z informacji do jakich dotarli dziennikarze portalu GazetaWroclawska.pl wynika, że Pesy wrócą na linię 3 po tym, jak i tam zostaną wyszlifowane przystanki.

Przypomnijmy, że do Leśnicy nie mogą dojechać także dwukierunkowe skody 19T – te z kolei są za mało skrętne i nie mieszczą się na pętli. W którym dokładnie miejscu przejazd Pesami stanowi problem? Tego MPK nie zdradza.

W nowym, powakacyjnym rozkładzie jazdy, nowe tramwaje Pesa będzie można zobaczyć na linii 23 i 33. Trzy wozy pojadą na linii 23 w dni wolne, a pięć takich tramwajów obsłuży linię 33 w dni robocze. Uzupełnią one tabor skód na linii 33 (teraz jeździ tam kilka starszych tramwajów tej marki, skód 16T, które znikną z trasy 33). Tramwaje linii 33 będą od teraz zjeżdżały zarówno do zajezdni Borek (skody 19T) jak i Gaj (Pesy).

Pesy miały obsługiwać najbardziej zatłoczone linie, a "trójka" jest linią średnicową, często zatłoczoną. Dlaczego teraz Pesy pojadą na linii 23, według motorniczych najmniej zatłoczonej? Nie mają wątpliwości, że jest to po prostu łatwa trasa z przystankami już dostosowanymi do Pesy. – Zarówno 23 jak i 33 mają łatwe trasy, bez ostrych łuków, na których Pesa by wystawała – mówi jeden z naszych informatorów.

Wrocław kupił osiem identycznych tramwajów Pesa. Jeden tramwaj kosztował 8,3 mln zł.


Tu będzie można zobaczyć Pesy od przyszłego tygodni

W weekendy: linia 23 KROMERA - pl. Dominikański - pl. Jana Pawła II - Wrocławski Park Przemysłowy;
W tygodniu: linia 33 Stadion Olimpijski - pl. Grunwaldzki - pl. Dominikański - pl. Jana Pawła II - Legnicka - PILCZYCE.

polecane: 60 Sekund biznesu: Ekonomia współdzielenia coraz popularniejsza.

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 123

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

KONRAD KONRAD KONRAD

WROCWA TRAMWAIE TOROW MPK WAGONY ZBYGOSCZ WROCWA DOLNYM SLOSKIU PRESZATANE TOROW MPK PERON DWOREZC TRAMWAIE TOROW MPK PIRESCA PODZMNEGIO TOROW MPK PRESZATANEK KOLEWYCH TOROW MPK

z
zatem

do pętli dojadą bez przeszkód, tak jak zlikwidowana 12

M
Marcin

Najpierw przyzwyczajono ludzi z Księża Małego, Przedmieścia Oławskiego do nowych tramwajów, zwłaszcza tych starszych dla których korzystanie ze starego wysokopodlogowego złomu jest gehenną a teraz zabiera się im te tramwaje i daje na linie mniej uczęszczane zwłaszcza przez starszych. Ludzie jadący na Leśnicę i do nowego szpitala będą gnieżdzic się w niewygodzie i z zazdrością patrzeć na puste Pesy jadące do Parku Przemyslowego.

D
DW XXX YZ

projekt, przetarg, nadzór, odbiór torów, tramwajów to szereg decyzji i liczne grono ludzi biorących udział w tych czynnościach nie przez przypadek. Tak się składa ze wy, Wrocławianie , sami za ten bajzel jesteście w większości odpowiedzialni
Kłócicie się o byle kawałek obwodnicy jak wieśniacy o miedzę, tak jak w całej tej waszej Polsce, nic wam nie wychodzi, nawet znaleźć winnego nie potraficie
Mam nadzieję że jeszcze w tym roku opuszczę to piękne miasto, a na moje miejsce przyjadą kolejne wiejskie ciury stajenne, zaczną pracować, rozbijać po wroclowe, tłuc murzynów, szczać po bramach i udawać ynteligientne słoiki

Po 60 latach bycia Wrocławianinem mam prawo podsumować: Wrocław to wielka dziura w dópie

b
byrcyn

Nawet na nowo remontowanych drogach kładzie się tłuczeń na torowiskach zamiast beton, by mogły też jeździć autobusy i mieć wspólne przystanki. Tam gdzie położono beton, to okazuje się, że tory są za blisko siebie i mogło dojść do kolizji z szerszym autobusem (Krakowska, Bardzka, Hubska itd.) Albo wyjazd z torowiska ma zły profil, albo znaki są za blisko torowiska, albo tablica przystankowa jest na środkowych drzwiach, co bardzo "chwalą" sobie matki z wózkami. Albo narysuje się na drodze ścieżkę rowerową i pas ruchu zwęża się do 2,5 m. tyle co szerokość autobusu, albo .... Sorry ale nie mam tyle czasu, by szczegółowo podsumować "dobrą" pracę urzędników, ale premia będzie - spoko ;)

A
Alma

Tych co teraz jeżdżą utrudnia nam się skutecznie jazdę komunikacją miejską, w duszy ma się osoby niepełnosprawne młode matki przyjazne miasto ale urzędnikom i złodziejom

m
motorniczy

No to teraz czekać jak zawiśnie znak braku skrajni przed łukiem na przystanek Stadion Olimpijski.
Ciekawy jestem na kogo trafi pierwsza przecierka w tamtym rejonie. Dlaczego nie pisze się i nie mówi że Pesa ma już porysowaną nie prawą a lewą stronę i że przy pierwszej prezentacji miała przerysowany bok, bo się nie zmieściła w bramie na zaj. I. A pani niedorzecznik niech się nie wypowiada bo już się zaczyna gubić w tym co mówi .

e
emanuel

Penisy nie dojadą do Leśnicy

o
oskar

Kolejny przykład całkowitego braku kompetencji wśród zawiadujących wrocławskim MPK. Już dawno powinni być z hukiem wywaleni z pracy, z dożywotnim zakazem pełnienia jakichkolwiek funkcji kierowniczych. Wrocławskie MPK nie istnieje a to co nas wozi po mieście to jakaś porażająca namiastka transportu publicznego. Wystarczy porównać transport w Krakowie, Poznaniu, Łodzie etc z wrocławskim. A kiedyś to te miasta zazdrościły Wrocławiowi. Nieprawdopodobne żeby za taką za taką degrengoladę MPK połączoną z totalną pogardą dla wrocławian, nikt nie poniósł odpowiedzialności.

g
gość

"... w związku z otwarciem nowego szpitala na Stabłowicach - trasa "trójki" zostanie przedłużona do Leśnicy (dotąd tramwaj kursował tylko do Pilczyc)." /Lepiej brzmiałoby dotychczas zamiast dotąd./

Szanowna Pani Redaktor,
Po zakończeniu II wojny, gdy "uruchamiano" wszystko co się dało, jedną z pierwszych linii tramwajowych była "3", która, która jeździła z Leśnicy do Rynku - okrążając go. Natomiast z Księża Małego jeździła "6" do Rynku i okrążała go jak "3", ale w przeciwnym kierunku.
W latach 70-tych ub. wieku, kiedy to zamknięto Rynek dla ruchu kołowego a tramwaje przeniesiono na ul Kazimierza Wielkiego, tramwaj "3" niejako połączono z "6" i przedłużono jego trasę do Księża Małego.
Kilka lat temu "ukrócono ten proceder" i skrócono trasę z Księża do Pilczyc, nie wiadomo po co /czyt. w celu utrudnienia życia mieszkańcom Leśnicy/.
Więc to żadna łaska, że "3" wróci na swoją dawną trasę i ułatwi komunikację Leśniczanom.
Natomiast to, że miasto kupiło kota w worku /???/ - tyle mądrych urzędasów /?/, to inna historia.

Ktoś skomentował, że powinno się zamrozić premie i nagrody urzędasom i tym tęgim głowom na 24 m-ce, ale nie dodał, że za te pieniądze należałoby "przeszlifować" "perony" dla Pesy !!! bo oczywiście nie ma środków na naprawę błędów: górnolotne słowa MPK: "...znajduje się kilka elementów infrastruktury nie spełniających wymogów współczesnej skrajni a ich korekta wykracza poza zakres bieżących prac utrzymaniowych" – napisało MPK."
P.S. Ma Pani prawo nie wiedzieć, ale w latach 70-tych ub.wieku jeździły tramwaje na liniach od "1" do "24" + nocne /"30-35"/ i wszystko było sprawne i przyjazne mieszkańcom, a dzisiaj wymyślają, jakby to życie ludziskom utrudnić !!!

H
Honza

Ten przystanek Dubois to w ogóle jakaś porażka. Trzeba fest uważać, żeby na ulicę pod auto nie wpaść, albo pod tramwaj. Przykład super bezpiecznego przystanku (szczególnie ten w stronę Rynku).

k
kolo

Skandal i kompromitacja urzędników miejskich. Ręce człowiekowi opadają a uszy więdną jak się na to patrzy i słucha bredni notabli i rzeczników prasowych. Niech ktoś jasno ludziom powie, że rządzą w mieście nieudacznicy lub lenie po prostu. POlszewia szaleje. Kupno kolejnego gównianego tramwaju bez przygotowania. Przecież producent pesy dostosowałby te podwozia do warunków torowisk w mieście gdyby miał to wpisane w warunki kotraktu. Ale po kompromitacji z urywanymi lusterkami w skodach nikt w magistracie ani w mpk nie rusył tyłka zza biurka żeby zbadać dokumentację tramwaju i torowisk. Czy za tą indolencję poniósł KTOŚ jakieonsekwwencje. Guzik, sprawę wyciszymy, zamieciemy POd dywan i weźmiemy kolejny kredyt na modernizację torów. Lato było gorące. GDZIE SIE PODZIAŁY BASENY,

r
rysiek

a dojazd na Leśnicę to same tortury. wychodzi na to, że stare tramwaje są dużo lepsze niż te wszystkie nowe cuda-może ładne, nowocześniejsze, czystsze, ale nie zawsze komfortowe, a już na pewno - jak widać - niefunkcjonalne. i ciekawe że Duduś milczy również na ten temat, podobnie jak ci go wybrali...

a
arrrr

To cytat z filmu był.

P
Pesa

nie mieści się na większości linii i to jest problem. Nie chodzi o żadne sympatie dzielnicowe.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3