Pesa ledwo mieści się przy Stadionie Olimpijskim. W pośpiechu szlifują krawężniki

Weronika Skupin, fot. Jarosław JakubczakZaktualizowano 
Problemów z nowymi tramwajami Pesy ciąg dalszy. Tym razem wagony ledwo mieszczą się na zakręcie przed pętlą przy Stadionie Olimpijskim. Pesy Twist, które od poniedziałku jeżdżą na linii 33, ocierają tam krawężnik. W poniedziałek trwało tam pospieszne szlifowanie krawężników. Pracownicy nadzoru ruchu MPK, których spotkaliśmy na miejscu, cicho przytakiwali, że powodem ich obecności w tym miejscu są właśnie kłopoty Pesy.

Tramwaje Pesa Twist jeżdżą po Wrocławiu od kilku tygodni. Regularnie sprawiają problemy. Najpierw ich debiut opóźniono, bo nie mieściły się na przystankach. Potem inni motorniczowie usłyszeli zakaz mijania się z nowymi wozami na zakrętach.

Ostatecznie Pesy wyjechały na linię 3, bo jest wyjątkowo prosta i ma niewiele zakrętów. Ale linia ta od dziś jest przedłużona do Leśnicy w związku z otwarciem nowego szpitala na Stabłowicach. A na trasie do Leśnicy są przystanki, na których szeroka Pesa mogłaby się nie zmienić. Tramwaje przeniesiono więc na linię 33, także dosyć łatwą.

CZYTAJ WIĘCEJ: Pesy nie dojadą do Leśnicy. Przenoszą je na inne linie (TRASY).

Okazuje się jednak, że dość prosta trasa ma jeden problematyczny zakręt przed pętlą przy Stadionie Olimpijskim. Dotychczas jeździły tu skody 19T i 16T: te na wysokości peronów są nieco węższe i problemu nie ma. Z Pesą nie poszło tak łatwo.

To nie pierwszy przystanek, gdzie krawężniki są szlifowane. Wcześniej korekta łuków, krawężników czy krawędzi peronów trwała na przykład na placu Strzegomskim, Sanockiej skrzyżowaniu Nowego Światu i św. Mikołaja, Orlej i Głubczyckiej.

Robotnicy zeszlifowali i skuli dziś krawędzie krawężników na łuku przed wjazdem na pętlę i zdjęli kostkę na fragmencie drugiego łuku, na wyjeździe z pętli. Nadzór ruchu MPK pilnował, by prace przebiegały bezpiecznie.

Spółka MPK twierdzi, że problemem nie jest wcale zamówienie za szerokich tramwajów. Przekonuje, że są tylko "elementy infrastruktury, które wymagają korekty". By skorygować przystanki na trasie do Leśnicy pieniędzy nie było. Fundusze do korekty krawężników koło Stadionu Olimpijskiego muszą się jednak znaleźć

polecane: FLESZ: Podział Mandatów po wyborach parlamentarnych

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 102

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

J
Jacek

Przystanki są nowe. Kto je projektował? Odpowiedzialni gdzieś są. Nie wykonywano przecież infrastruktury pod jeden typ tramwaju. Pesy bez "szlifów" jeżdżą w innych Polskich miastach Bułgarii, Rumunii, Rosji i na Węgrzech. Czytelnicy GW chętnie dowiedzą się dlaczego?

---

Na tej pętli w środku parku 33 jeździ tylko puste. Mało kto się na 33 przesiada tam. Ciemno, wieje, a 33 nie zawsze przyjedzie. A z Kochanowskiego więcej połączeń.

B
BHpowiec

BHP z MPK pewnie jest dumne z fotografii przy artykule ;)

G
Gość

Dlatego też nie jedź 50 tylko 80-90 km/h i zdążysz na zielone

G
Gość

Pusty tramwaj przejedzie bez problemu. Gorzej jest jak tramwaj jest pełen pasażerów. Wtedy to jest problem z przejazdem wzdłuż krawędzi peronu.

w
wrocek

A do tego jak na podwalu I moscie sczytnickim podczas remontu wklada sie szyny z demobilu, efekt jest taki ze jezdzi sie tam jak na wesolym miasteczku lub jak jednosci przed remontem

c
czyngis

Nie ma co stękać, zrobią i będzie git.

h
heh

jakies 10-15cm - but sie zmiesci ;)

w
wro

o ile zwiekszy sie odstep pomiedzy peronem po tzw szlifowaniu tj ponownym montazu kraweznika, jak na przystanek podjedzie super tramwaj plus typu skoda?

M
Marcin

Wyczytałem na forum komunikacyjnym, że Pesa Twist ma dość szerokie wózki i wystają na zakrętach poza pudło tramwaju. Nie maja tego problemu krakowiacy którzy obecnie również wpuścili na swoje tory Twista w nieco dłuższej wersji zwanej "krakowiakami". Te tramwaje mają węższe wózki i nie ma tego problemu. Poza tym w Krakowie niskopodłogowce w sporych ilościach jeżdżą od dawna, chodzi o BOMBARDIERY w różnych wersjach. Następne zakupy nowoczesnych i niskopodłogowych tramwajów trzeba wymiarowo sprecyzować do naszych peronów przystankowych i szyn. Bo można było zamówić te Twisty odpowiednie na nasze wrocławskie warunki. Wystarczyło zrobić odpowiednie pomiary i właściwie sprecyzować wymiary zamawianego tramwaju w procedurach przetargowych!

t
t-shirt

jw.

G
Gość

Rozkopane dziesiatki przystanków w centrum. Również te, które niedawno były remontowane.
Wyobrażacie sobie, jak dureń zrobi metro, a następnie kupi za wysokie wagony?

k
krawężniki

nie będą zbyt daleko od starszych typów tramwajów, jeżdżących po Wrocq?

61

Dopiero wtedy łuki będą wystarczająco duże, a szpilkostrada nie będzie wystawać ponad szyny. Tam będzie można puszczać sobie i Pesy i Skody i nawet tank T-34 Rudy

R
Rządzących

Brawo Pesa !

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3